Hallo Ik zit al een tijdje berichten te lezen op dit forum.. Ik weet niet of ik wel nieuw onderwerp mag openen maar ik wou even me verhaaltje kwijt. Ik ben 7 augustus 2015 getrouwt en op me huwelijks nacht heb ik geslachtsgemeenschap gehad. Ik wil heel graag een kind maar ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb verschillende app's gedownload voor ovulatie enz. Maar elke keer word mijn cyclus gevraagt en dat is een probleempje omdat ik een onwijs onregelmatige menstruatie heb. Ik heb hernia onderin me rug dus heb ik er constant last van maar sinds een paar dagen is het heftiger geworden. Ook heb ik steken in me onderbuik en misselijk. Ik heb ook al een paar maandjes soort creamy achtig witte afscheiding(heel klein beetje af en toe) maar nu is dat ook heviger geworden.. Wat kan dit zijn? Moet ik me zorgen maken om mijn gezondheid? Zou ik een infectie kunnen hebben van binnen? Groetjes Ela
Als je inzicht wilt krijgen in je cyclus, dan kun je echt het beste gaan temperaturen. Rectaal, elke ochtend op het zelfde tijdstip, voordat je opstaat of ook maar iets anders doet. Als je die gegevens vervolgens in een grafiek zet (bijvoorbeeld fertility friends of iets dergelijks), dan kun je zien: - of je uberhaupt een eisprong hebt - hoelang je luteale fase is Verder ben je pas in je eerste ronde en moet je dus ook vooral nog geen zorgen maken. Je moet het een jaar 'proberen' voor je een doorverwijzing krijgt van de huisarts voor verder onderzoek. Tenzij er aanwijzingen zijn voor iets, zoals bijvoorbeeld helemaal niet ongesteld worden. Hoe lang ben je gestopt met de pil? Oh en om een kindje te kunnen krijgen moet je wel wat vaker geslachtsgemeenschap hebben dan alleen op een huwelijksnacht
Beste Hilly1980 Tuurlijk is die ene dag niet genoeg. ik heb daarna weer geslachts gemeenschappen gehad. Alleen volgens mijn menstruatie kalender was ik op die dag vruchtbaar. Het probleem is of het wel klopt die menstruatie kalender. Wat is eigenlijk Temperaturen? Kan je me dat een beetje uitleggen :-$
Ik zou of gewoon een jaar proberen zonder geregel en gecontroleer. Gewoon genieten. Óf, omdat je zegt dat je cyclus héél regelmatig is gelijk naar de huisarts gaan en hierover laten voorlichten. Zorg dan wel dat je een overzicht hebt van je cyclussen van afgelopen maanden.
Ik woon zelf in Turkije en hier zijn de huisartsen een beetje anders.. Naar de dokter gaan is een beetje moeilijk deze maand omdat ik pas vakantie heb gehad ik werk 5 dagen per week en ik ben een paar keer ziek geweest + als ik nu afspraak maak moet ik 2 weken wachten..
Temperaturen is met een thermometer rectaal (dus in je anus) je temperatuur opnemen en noteren. Eigenlijk net alsof je wilt checken of je koorts hebt, maar dan elke dag. Als je googelt op temperaturen en vruchtbaarheid, dan moet je genoeg info kunnen vinden. Een menstruatiekalender lijkt me niet betrouwbaar voor het bepalen van je vruchtbare dagen. Zeker niet met een 'onwijs onregelmatige' cyclus. Hoe lang ben je al gestopt met de pil?
Hoi ik breek even in! Ik ben helemaal geen fan van temperaturen! Dus hier mijn verhaal; Als eerste zou ik beginnen met het aantal dagen van menstruatie naar menstruatie in kaart te brengen. Dus de eerste dag van het doorbreken van het bloeden tot de eerst volgende dag wanneer je begint te bloeden ( sommige dames hebben eerst bruinverlies en de dag daarna echt ongesteld, bruinverlies telt niet mee ). Dit ga je gewoon de komende maanden vastleggen ik een app. Die houdt het dan keurig voor je bij. Heb je een mogelijkheid om ovulatie testen te kopen? Dan zou ik daar over een maand of 6 mee beginnen. Ik zou persoonlijk eerst bewust worden van je eigen lichaam zonder temperaturen en testen. Het is heel normaal als je zwanger raakt na 12 tot 24 maanden. Geniet er vooral van en als het snel raak is dan is dat fijn, zoniet kun je er altijd nog wat mee! ( p.s. Gefeliciteerd met je trouwen! )
Wanneer ben je gestopt met anticonceptie? Ik zou t de eerste maanden gewoon afwachten. Lekker genieten van elkaar. Haal jezelf gewoon nog geen stress op je nek...
Ik ben 2 jaar geleden gestopt dat was meer voor onregelmatige menstruatie her werd erger dus ik heb het daarna niet meer gebruikt
Meestal nemen die apps een gemidelde van je cyclus! Je bent pas met bezig niet zo stressen. Als je aan ovulatie testen gaan beginnen dan zou ik vanaf dag 10 beginnen met elke dag of 2 keer per dag te testen tot hij positief is.
Helaas kan ik niet zoveel testen omdat een ovulatie test hier een beetje pittig is van prijs.. Ik zal maar moeten afwachten
Verveld dat ovulatie testen daar zo prijzig zijn. Starten met temperaturen kost je alleen 1 thermometer, en geeft je duidelijk inzicht in je cyclus. Misschien dat dit een optie voor je is?