iemand die dit herkent?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door naampje, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    Hoi meiden!

ik ben nu 16 weken zwanger en loop bij de gyn.
    dit omdat de eerste 2 keer ik een te hoge bloeddruk had.. nu is alles perfect maar gyn zei tegen me.. misschien beter om je hier te houden voor als het wel weer een keer hoog schiet dan hoef je niet heen en weer.. ik zei: prima!

nu krijg ik bij elk bezoek een echo ( al aardig wat gehad want moet om de 2 weken komen ) heb ik geen problemen mee;)

nu krijg ik echt van IEDEREEN ik overdrijf gewoon evht niet!! de vraag:

waarom krijg je zoveel echo's in godsnaam? en waarom om de 2 weken.. dat is heel raar hoor zo vaak en zoveel echo's!!

JEzus denk ik dan .. bel dr op als je het wil weten en vraag het dr !
    Sjongejonge ik word er nu echt een beetje pissig van hoor... waar maakt iedereen zich toch druk om?

en nu begint mn vriend ook: morgen maar even vragen waarom je zoveel echo'\s krijgt ik zo waarom? ja want dat is niet echt normaal hoor ik van iedereen en mn moeder zei het ook nog...

Pfff ff helemaal gehad!!

ik denk : ik ben toch niet voor niks daar.. elke verlosk, en gyn doen het anders en ik ben daar ook om strenger in de gaten gehouden te owrden toch??

Iemand dit meegemaakt of tips of .. iets?:(

thanks alvast!!!

liefs naampje

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik snap het niet zo goed maar..
    Je kunt toch gewoon zeggen net als je hier doet, dat je in de gaten wordt gehouden ivm een hoge bloeddruk?
    Dat dit risico's met zich mee brengt en ze op tijd willen reageren?
    Of bedoel je dit niet?
    Anders zou ik bijna denken dat ze jaloers zijn? Zou ik namelijk ook wel willen zo vaak een echo... Maar je hoge bloeddruk dan weer niet. ;)
    Hopelijk geniet je wel lekker van je zwangerschap!

3. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Ik vind het fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt :)
    Mensen die zo reageren zijn jaloers ;)

4. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Meid, trek je er niet zoveel van aan.
    Men is gewoon jaloers dat je zoveel echo's krijgt.
    Het is toch fijn dat je zo in de gaten word gehouden?

Ik ben vandaag ook naar de gyn geweest, vanwege het niet indalen van mijn kleintje. Iets wat veel mensen hebben, maar mijn vk wilde gewoon extra controle. Niks mis mee toch?

Geniet er lekker van, dat je je kleintje elke 2 weken ziet en elke keer ziet groeien :)

En laat die mensen lekker lullen, jij weet wel beter. :)

5. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    Ja probeer het wel.. maar elk persoon vraagt t niet 1 keer.. maar 100 keer en dat ben ik behoorlijk zat.

en heb elke keer als ik de vraag kreeg gezegd dat ik niet voor niks bij de gyn loop en dus beter in de gaten wordt gehouden en de baby daarmee ook!

Maar dat accepeteren ze niet:S

en jaloezie heb ik ook al aan gedacht.. maar hoor t ook van collega's en schoonmoeder enz.. ( die zijn allemaal op leeftijd dat ze de kinderen het huis uit hebben dus waarom zouden die evt jaloers moeten zijn denk ik bij mezelf.. ) maar waarom ze t antwoordt niet accepteren... joost mag t weten!!! :(

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

heel simpel antwoord. dat ik het beleid van de gyn dat doen ze bij iedereen .

doe ik ook ;)
    ik heb dus ook al 5 echo's gehad en ook zoveel vragen.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    gewoon genieten van die echo's...

Ik krijg ook bij elke afspraak een snelle echo. Het hartje luisteren doet ze eigenlijk nooit...

8. Imraan2011

Imraan2011 Actief lid

12 okt 2010
    121
    0
    0
    Nou, dan moet je ze gewoon niet vertellen dat je elke keer een echo krijgt. Krijg je die vraag ook niet meer.
    Het is normaal, je loopt niet voor niets bij de gyn.
    Ik krijg ook bij elke bezoek een echo. Is vrij normaal als he bin de gyn. Loopt.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik ben ook met een hoge bloeddruk bij de gyn gekomen met 12 weken en had ook iedere twee weken een afspraak en een echo. Ik heb het alleen maar als prettig ervaren en fijn dat ik iedere twee weken ons mannetje even kon zien, maar moet zeggen dat ik er nooit opmerkingen over gehad heb. Mensen wisten waarom ik bij de gyn liep.

10. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    "Zo doet mijn gyn dat". Klaar. Hoezo "accepteren mensen het niet". Moet je er dan over gaan discussiëren ofzo? Zou ik dus mooi niet doen. Gewoon bovenstaande zin zeggen, en als ze dan zeggen "dat is echt niet normaal hoor" weer herhalen, en weer herhalen. Dan zouden ze het toch moeten leren. ;)

11. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een zeurpieten. Ik zou het ook niet meer vertellen dat je elke keer een echo krijgt. Heb je ook het gezeur niet meer. Zou je het wel willen uitleggen: je krijgt een echo om de groei te controleren. De druk in de navelstreng kan oplopen, waardoor er minder voeding bij het kind kan komen en daardoor een groeiachterstand. Zo'n onzin is het dus niet.
    Ik kreeg nu ook ivm hoge bd (zw.vergiftiging bij vorige zwangerschap) elke keer een echo. Precies toen ik eraan gewend was, hoefde het niet meer omdat het goed gaat.. Grr! Nu krijg ik maandag nog een groeiecho, volgens mij is het daarna klaar. De laatste echo die ik nu gehad heb was in december geloof ik. Volgens mij was ik toen iets van 28 weken. Het kindje loopt 2 weken voor op de groei, dus het hoeft niets te betekenen. Succes!

12. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Ik zou de reacties lekker langs je heen laten gaan! Geniet ervan de je zoveel echo's krijgt!

Ik krijg ook elke 2 weken een echo :D Dit omdat ik aan de dialyse zit! Ze willen de groei van het kindje daardoor in de gaten houden!

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Een hoge bloeddruk die ineens acuut nog veel hoger schiet is heel erg gevaarlijk, zowel voor moeder als kind. Dus ik vind het helemaal niet gek dat ze je vaker wil zien en dan een echo maakt.

beeter 1tje te veel dan te weinig hoor.

14. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik ben zelf wel een beetje jaloers. Ik heb de 10 weken echo, de 20 weken echo en met 25 weken een pretecho gehad en that's it.
    Maar ik liep ook niet bij de gyn.

Ik zou inderdaad gewoon niet zeggen dat je die echo's hebt als mensen daarover zeuren. Maar aan de andere kant, mensen zoeken toch wel iets om over te zeuren is mijn ervaring. en als ze dat niet doen komen ze wel met goed bedoelde, ongevraagde (lees: irritante) adviezen aanzetten.

De wat oudere mensen die al kinderen hebben of geen kinderwens hebben kunnen trouwens wel degelijk jaloers zijn, ik merk bijvoorbeeld dat mijn moeder en schoonmoeder het wel erg jammer vinden dat zij vroeger zelf geen echo kregen. In hun geval houdt dat gelukkig in dat ze dubbel blij waren om de foto's van mijn echo's te zien.

Geniet er maar lekker van dat je elke 2 weken je wondertje mag zien en probeer dat gezeur te negeren.

15. Biancje

Biancje Bekend lid

20 apr 2010
    767
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij onze vk is het normaal elke x echo als je dat wilt en hartje luisteren, ze hebben het apparaat zo staan, niet dat ze alles echt nakijken. Maar wel de ligging van het kindje. dit is iets wat ze uitzichzelf doen. Iets extra's is ook maar heel vluchtig.

In het ziekenhuis natuurlijk mijn 12 weken,20 weken en 30 weken echo gehad die zijn wat uitgebreider..

En een 4d gedaan met 32 weken..

Nu ook elke week urine controle. Geen probleem vind het wel fijn dat er overal op gelet wordt. Zie ik de beeb ook wat vaker..hihihi x

16. Hester

Hester Niet meer actief

Niks van aantrekken, wij hadden voor de 20 weken ook al 9 echo's gezien. Mensen vergeten dat de aanleiding helemaal niet zo leuk is.

Geniet ervan zou ik zeggen!
    En succes met je bloeddruk

17. Ellenk

Ellenk VIP lid

ik krijg (gelukkig) om de 2 weken een echo.
    Aanleiding is niet leuk maar dat kan iedereen in mijn omgeving nog wel herinneren (ma bij 15wk)

Mijn en zijn ouders vinden alle echo's ook raar maar dat komt omdat zij er uberhaupt nooit een gehad hebben, alleen hartje lusiteren en evt een foto toen mijn schoonmoerder zwanger bleek van een tweeling. Tijden veranderen.

Deel Deze Pagina