Ik las in een andere topic dat bij sommige meiden de cyclus niet echt op gang komt na een miskraam . Nu ik daar over nadenk vraag ik me af of je altijd gecuretteerd moet worden na een miskraam ? Of is dit een domme vraag ? Ik heb nl in januari in een prille zwangerschap een miskraam gehad maar ik heb er nooit bij stil gestaan of je wel of niet gecuretteerd moet worden . Mijn cyclus is nl ook niet regelmatig , verre van dat zelfs . Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken . gr Syb
Ik ben gecuretteerd na mij miskraam in februari. Ik had 2 mogelijkheden: curettage of afwachten tot het vanzelf afkwam. Ik denk dus niet dat je gecuretteerd moet worden als het vruchtje vanzelf is afgekomen.
Nee hoor, als alles goed loskomt, en je lichaam zichzelf dus goed schoonmaakt, is dat niet nodig. Ik heb ook geen curettage gehad.
ok , ja bij mij is er wel weefsel / vruchtje vandaan gekomen maar ik weet niet of het genoeg is geweest , ik was dan ook nog niet erg lang zwanger ik vermoed zelf niet langer dan 3 weken maar goed het viel wel erg tegen na een aantal positieve tests , sindsdien is mijn cyclus niet erg veranderd hij was nl al onregelmatig . gr syb
als je lang last hebt van bloedverlies en hevioge krampen kun je laten kijken of je baarmoeder leeg is. dit is zowel na een curettage als een miskraam die vanzelf is losgekomen van toepassing. als blijkt dat er iets is achtergebleven krijg je (opnieuw) een curettage.
Nee, je hoeft niet altijd gecuretteerd worden. Ligt eraan of je en spontane miskraam hebt waarbij je hele baarmoeder ook daadwerkelijk leeg is. Bij mij was het zo, (afgelopen donderdag een curettage gehad) dat het vruchtje al ruim 4 weken niet leefde en dat het lichaam dit ook niet afstootte. Ik mocht ook kiezen wat ik wilde. Heb dus voor curettage gekozen omdat je dan zeker weet dat je baarmoeder helemaal schoon is. Het hoeft namelijk niet zo te zijn dat bij een spontane miskraam alles meekomt. Wanneer je blijft vloeien zou ik een afspraak maken met de huisarts.
@ sizzel Bedankt voor je reactie direct mijn miskraam werd ik ongesteld , heb wel veel bloed verloren toen maar dat is van zelf weer gestopt gelukkig . Gr syb