Ik twijfel over mijn vorige cyclus. De eerste na mijn pilstop. 21 Januari gestopt met de pil, 24 januari pilbloeding gehad die maar liefst 8 dagen duurde. Ik kreeg op cyclusdag 40 vermeende ongiverschijnselen...dacht ik.... Mijn temp is momenteel netjes laag, ik zit nu voor m'n gevoel op dag 10 van m'n 2e cyclus, maar ik blijf dus onwijs last houden van pijnlijke borsten, echt heel vervelend. Ook ben ik erg moe (met name tegen de avond) en kan ik blijven slapen als ik wil. Pakte toch mijn tempkaartje van vorige maand er eens bij. Ze zeggen toch dat hij voor de eisprong iets omhoog gaat, om tijdens en vlak na de eisprong iets te zakken en daarna aanzielijk te stijgen t.o.v. de voorgaande temperatuurcijfers? Er is inderdaad een korte daling geweest (dag 25). Maar de enige abrupte (korte) stijging daarna is als volgt: dag 23 36,3 dag 24 36,3 dag 25 36,1 dag 26 36,2 dag 27 36,2 dag 28 36,2 dag 29 36,5 dag 30 36,6 dag 31 36,3 dag 32 36,3 ... om vanaf die tijd constant op 36,4 te blijven. Op cyclusdag 40 had ik dus de hele dag pijn in m'n buik (voelde als een echte ongi-pijn). 's Avonds een klein beetje bruinige afscheiding. Volgende dag (41) had ik verdeeld over de hele dag wat meer bruinige afscheiding. En op dag 42 een heel stuk meer (moest halverwege de dag even schoon maandverband erin doen). En op dag 43 hield het dus op. Helemaal niks meer! Het is in feite dus niet rood geweest. Bij het afvegen 's avonds op dag 41 zat er wat rood slijm aan het papier, maar dat was alles. Men zegt wel eens dat je er vanuit mag gaan dat na een mogelijke ovulatie de menstruatie (als het niet raak is) zo'n 11 tot 14 dagen later op gang zou moeten komen. Als mijn ei rond dag 28 geweest zou zijn (ALS het een ei was natuurlijk...) dan zou het kunnen kloppen, dan ben ik zo'n 12-13 dagen nadien ongesteld geworden. Hoe zit dat met een eventuele innestelingsbloeding .. zou dat die 2 dagen bruine afscheiding ook geweest kunnen zijn? Eigenlijk, om het zeker te weten, zou ik een test kunnen doen. Maar ja...ik heb tenslotte nergens last van, behalve van mijn borsten. FF gaf overigens 'geen ovulatie' aan. ZUCHT...ben wel een zeikerd hè .. ik met m'n stomme hormonen (lees: het verlangen naar een 2e kindje)
zolang je geen helder rood bloedverlies heb verloren spreek je niet van een menstruati, ik denk je idd even moet gaan testen. want het lijkt op een innestelings bloeding..
Ja maar toch niet zo lang na een mogelijke eisprong? Dat zou zo'n 12 dagen erna zijn. Bedacht me wel dat ik op dag 31 een druppeltje rood bloed verloor, dus op de dag dat mijn temp ineens na die abrupte stijging weer ging dalen. En op dag 41 begon die afscheiding. Zou een innestelingsbloeding alleen licht-bruine afscheiding zijn, of kan het ook heel donkerbruin zijn? (dat was het in mijn geval namelijk). Ik heb een test in huis gehaald, maar ja .... weet niet of het nut heeft 'm te doen. Ik merk voor de rest niks namelijk.
Vanochtend test gedaan en die was negatief. Maar ik ben vanmiddag ineens iets gaan bloeden....zou dat een 'ovulatie-bloeding' kunnen zijn van mijn nieuwe cyclus? (zit vandaag op dag 12). Mijn temperatuur was wel wat gestegen vanochtend.