Ik heb sinds vanmorgen een koortslip (joepie ) en een soort zonneallergie lijkt t wel. Heel gek nooit last van gehad. Kleine jeukende bultjes op mn polsen en armen (binnenkant ) Weet iemand of dat kan komen door de zwangerschap en wat je dan t beste kan gebruiken.??
Zonneallergie / warmteallergie kan komen door veranderingen in je hormoonhuishouding. Ik kreeg zonneallergie nadat ik een mirena spiraal had gekregen. Ik heb daarvoor een smeerseltje gekregen via de huisarts waar ook factor voor de zon in zit. Weet alleen niet hoe het heet (staat thuis, ben aan het werk). Ik zal het opzoeken voor je. Daarnaast kan je azaron smeren (mag tijdens de zwangerschap). Dit is een smeersel met antihistamine erin, helpt tegen allergie. Ook goed bij muggenbeten. Voor je koortslip zou ik even bij de apotheek vragen, daar hebben ze crème voor, maar ik weet niet of je die mag tijdens de zwangerschap. Succes
Mirpat, dat smeersel tegen zonneallergie heet Contralum Ultra. Het helpt zonneallergie voorkomen maar helpt ook voornamelijk tegen de jeuk.