De titel zegt het al. Ik val de laatste tijd steeds in slaap tijdens de nachtvoedingen omdat ik gewoon zo ontzettend moe ben :S... Dan wordt ik anderhalf uur later wakker, nog steeds met mijn zoontje aan mijn borst (die dus gewoon niet vanzelf loslaat). Is dit erg? Hebben meer mensen hier last van? groetjes
nope niet erg...ga er lekker bij liggen en laat hem zuigen hahaha, goed voor je productie!! Ik val ook regelmatig in slaap...heerlijk wakker worden, kruipt ie lekker tegen me aan.....terug leggen kan dan ook nog. En tis een mindere onderbreking van je nachtrust als dat je wakker blijft...want dan kom je minder goed in slaap weer.... en troost je (na 2 kids zo te hebben gevoed) je gaat eeeeeecht niet op ze liggen hoor!!!
Hier ook hoor! Ze ligt hier in een co-sleeper, leg haar daar s avonds in als ze slaapt en als ze wakker wordt voor een voeding, leg ik haar aan en dan slapen we samen verder. Overigens laat ze hier wel los en ligt ze lekker tegen me aan te slapen.
Mijn dochter liet ook niet los..die bleef sabbelen en ook echt drinken...mijn zoon daarintegen laat wel los na verloop van tijd.
Hier ook. Ik wilde het niet omdat mijn dochter dan ook naast me lag te slapen en dat vind ik niet prettig met dekbed, mijn man die er geen erg in heeft etc. Ik ga dus expres altijd op een harde houten stoel naast mijn bed zitten, daar val ik zeker niet op in slaap. Gelukkig duren de voedingen hier nooit langer dan een minuut of 10.
Dat is heel normaal, dat komt doordat jouw lijf slaapverwekkende hormonen aanmaakt tijdens voedingen, vooral in de nacht. Zorg dat je zo voedt dat je veilig kunt wegdommelen, dus liever niet op de bank of op een stoel, maar in bed, waarbij je kind zo ligt dat het niet uit bed kan vallen, verstrikt kan raken in dekbed of kussen, of onder papa terecht komt. Als je je eigen bed te eng vindt kun je ook op een matras op de grond voeden.
Oh ik had dat ook! Schrok dan echt wakker....Hier duurde de veodingen ook vaak een half uur....lag eraan aan welke kant ze lag ...een kant kan ze op de grond vallen als ze zou draaien dus dan moest ik mezelf echt goed wakker houden.
Even kwestie van oefenen, maar vaak lukt het wel om zelf op één zij te liggen en beide borsten te geven, probeer maar eens!
Geef nu geen bv maar hoop weer snel zwanger te worden en ga het natuurlijk weer doen Maar uhm......hoe doe je da in godsnaam hahahah
Iets meer op je buik schuiven zodat bovenste borst bij kind komt. Gaat makkelijker met de grotere cupmaten.
voeden op dezelfde zij heb ik ook nog nooit gedaan.. haha.. Bedankt voor alle reacties, ik ben dus zeker niet de enige. Ik ben inderdaad bang dat ik per ongeluk het dekbed over hem heen trek in mijn slaap... dus misschien is een matras op de grond (dan wel zonder deken) een idee.
Ik viel ook steeds in slaap, lekker toch? Ik werd dan alleen wel vaak wakker met een slapende arm want daar lig ik dan op. Bovenop je baby liggen doe je niet zo gauw. Ik ben wel vaak wakker geschrokken en halfslapend op zoek gegaan naar haar maar dan lag ze altijd alweer veilig in haar eigen bed
Check en check Ik was overigens ook bang dat ik het dekbed over haar heen zou trekken, is volgens mij ook wel een paar keer gebeurd... Kan me herinneren dat ik er wel een trucje op bedacht had, maar ik weet het nu niet meer. Zodra ik weer wakker werd (meestal 2 uur later ) legde ik haar ook terug in haar eigen bedje.
Lekker toch Ik val ook in slaap tijdens het voeden, sterker nog als ik in slaap moet vallen zonder te voeden is dat best frustrerend Trek automatisch mijn benen op en mijn onderste arm ligt boven hem en de andere over hem heen. Krijg er alleen soms pijn in mijn heupen van omdat ik toch stiller lig dan normaal! Moet wel eerlijk bekennen dat ik dit niet deed toen hij nog heel klein was. Toen was ik ook bang dat er wat zou gebeuren.
Oh ja! Die stijfheid en pijn in m'n lichaam! Was ik ook alweer vergeten Idd door het stil liggen kreeg ik daar best last van. Snapte moeders die elke nacht de hele nacht samen slapen ook niet.. Hebben die niet onwijs veel pijn?
@ Emmarijn, ik slaap momenteel het grootste gedeelte van de nacht samen met mijn zoontje en de ene keer word ik met flinke pijn in mijn heupe/benen wakker en de andere keer helemaal niets! Op gegeven moment raak je er aan gewent dat je kleine naast je ligt en "durf" je ook weer wat meer te bewegen.
Ik heb het in de kraamweek een keer per ongeluk gedaan en het gebeurt nu nog.Ìk word s morgens wakker omdat hij aan het drinken is.Ach als je dan allebij lekker slaapt, waarom niet,