Ineens moeilijk poepen met de borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Anouk2005, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.524
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter is komende dinsdag 4 weken oud.Nu krijgt zij volledige borstvoeding 1ste weken had ze na iedere voeding een poepluier maar nu is dit sinds vorige week aan het veranderen.Nu heeft ze afgelopen vrijdagavond voor het laatst flink gepoept.Ze was toen flink overstuur en moest er hard voor werken.Momenteel laat ze veel windjes en heeft ze toch wel veel last van haar buikje.Haar buikje masseren maakt haar rustig maar ik vind het zo zielig voor haar want het zit gewoon flink dwars.Ik ben wel sinds vorige week begonnnen om nog maar 1 borst aan te bieden maar het lijkt mij dat dit geen invloed zou moeten hebben op haar ontlasting.Ze drinkt de hele borst leeg en is dan helemaal voldaan en valt direct in slaap.

Is dit een normale verandering tijdens het geven van borstvoeding plast wel enorm goed dus ze krijgt echt meer als genoeg borstvoeding.

Iemand een idee?

Gr Ingrid.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel normaal zie je vaker zo tussen de vier en zes ontstaan. Kind verwerkt de moedermelk zo goed dt er haast niets te poepen overblijft. Soms kan er wel 10-14 dagen tussen de poepluiers zitten! Tussendoor kunnen ze dan wel flinke winden laten.

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    onze zoon had dat ook. Hij heeft een tijdje maar 1x per week gepoept. Nu is het terug naar 3x per dag.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.524
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ieder geval fijn te horen dat dit erbij hoort.Ze laat idd flinke winden en heeft vlgns mij ook wel wat last van krampjes.We wachten het rustig af en dan zal het vast snel weer komen en opluchten.

Bedankt!

5. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Dat hadden wij hier ook rond die tijd. Van een poepluier na elke voeding naar een poepluier om de drie dagen. Zo lang ze geen obstipatie heeft (maar dat komt met borstvoeding bijna nooit voor toch?) zal er vanzelf wel weer een nieuwe regelmaat inkomen :)

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.524
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi,

Afgelopen nacht heeft ze ieder geval gepoept.Niet een hele luier vol maar wel aardig de moeite.Ze laat nog steeds veel windjes en heeft best wat krampjes dus misschien komt er vandaag nog meer.

7. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    probeer goed te laten boeren voor eventueel vastzittende lucht, ook fietsen met de beentjes werkt goed. Na de voeding even goed rechtop houden, kan de lucht er gelijk uit...
    eerste 3 mnd hebben ze ehct last van krampjes ( althans dat kan) Maar mijn zoontje poept ook best wienig...soms wat remspoortjes..en dan merk ik aan hem dat ie wat windjes laat en dan bijv dag later komt alles eruit...merk het meestal vantevoren dat er een poepluier aankomt..

8. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Mijn zoontje heeft juist enome dunne poep; zo dun dat ik altijd twijfel of het geen diarree is? Iemand daar bekend mee? Hij heeft het al sinds geboorte maar er komt dus geen verandering in. Hij plast goed en groeit ook goed, daarom lijkt het me geen diarree. Hij heeft ook geen last van krampjes, wel van scheten en boeren...

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    bellea, gewoon echte spuitluiers bedoel je..lekker op genomen door de luiers? dat is toch gewoon normale borstvoeding poep ;) ik weet niet beter :p

10. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    O gelukkig! Ja spuitluiers ja, maar wanneer weet je dan of je kindje diaree heeft?

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    schijn je wel te merken aan geur of kleur..mss merk je het aan dat je kind ehct extreem veel vocht verliest ...dus ehct heel waterig zonder kleur en heel vaak
    In combi met bijv koorts of ziek, kan ej altijd ff naar je ha natuurlijk, voel je snel genoeg aan of iets niet goed zit

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan is het zo dun als een plasje en het stinkt enorm.

13. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ok, nou dan heeft hij vast de gewone spuitluiers, want; geen koorts, luiers ruiken bijna naar niets, genoeg plas, goed groeien en geen krampen! Gelukkig! Dank voor reacties

Deel Deze Pagina