Sommigen zeggen dat ze meer moet eten, kunnen jullie dan een voorbeeld plaatsen van hoe haar menu van ochtend tot avond eruit moet zien? Dan heeft ze een soort van idee. Minderen met brood is wel een goed idee.
bedankt voor alle adviezen. Kan hier zeker wat mee. En zo,n cross trainer is in ieder geval een goed idee. Aardappelen eet ik trouwens al weinig omdat ik er niet van houdt. Maar dan vaak wel extra groente. Het advies om brood te laten staan vind ik wel erg moeilijk. Ben namelijk echt wel heel gek op een boterhammetje (je moet al zoveel laten staan )dat ik bang ben dat ik het niet vol houdt als ik dan ook de boterham nog moet laten staan. Voor het afvallen at ik veel tussen door (schaam me er voor) maar dagelijks wel een pak koekjes en elke avond wel een schaal chips. En ook was de vraag of ik nu niet stiekem wat tussen door at maar dat doe ik echt niet dan zal ik me zelf toch alleen maar voor de gek houden. Ik ga bezig met jullie adviezen, en hoop dat het gaat helpen,want dat is wel zo motiverend natuurlijk als ook resultaat gaat zien natuurlijk.
Ik zal trouwens wel proberen mijn ontbijt te veranderen om ipv brood yoghurt met noten en fruit te nemen.Is ook een goed idee
als je brood gaat laten staan om koolhydraten te minderen, dan moet je ook geen fruit nemen, dat zit ook vol met koolhydraten (volgens mijn dietist) als ik vragen mag, waar wil je afvallen, is het vooral (net als bij mij) borst en buik of is het echt overal. koolhydraat arm eten schijnt goed te zijn voor afvallen van mensen met een dikkere buik en borsten, Het slechte afvallen lijkt wel mijn verhaal overgens, zo gaat het 2 weken goed, en sta ik weer 3 tot 4 weken stil, sinds januarie doe ik nu koolhydraat arm eten, en ik voel me er wel oke bij, oja ik was ook verslaafd aan brood, en ik eet alleen op zaterdag nog brood, Ik denk dat het voor jou (net als ik gedaan heb) wel goed is om naar een dietist te gaan, die kan voor je invullen wat je te veel en te weinig eet, je verschil van verschillende methodes uit te leggen en samen op zoek naar een methode die bij je past, want dat is voor iedereen heel anders. wel kan ik je zeggen dat je te weinig eet. wat jij eet at ik ook maanden, en viel amper tot niets af. smorgens yoghurt met lijnzaad schijnt goed te zijn, ook kan je zelf krakers maken van bv lijnzaad (nog niet geprobeerd wel alles voor in huis) advies voor mij is max 55 koolhydraten per dag (uitgerekend door dietiste) ik eet er ongeveer tussen de 45 en 50 op een dag, behalve op zaterdag dan heb ik te veel. Ik eet veel eieren, melkprodukten zoals kaas, noten sla worst, komkommer, wortels augurken enz enz. oja amper aardapels en veel groente is goed, smiddags bv een groente omeletje met wat rauwkost, maar afvallen is gewoon heel erg moeilijk, sterkte.
ik heb wel een voorbeeld van een menu voor je. ik ben 5 weken geleden begonnen met het benfit programma via de sportschool. ik ben nu daarmee al 8.3 kg kwijt. ik heb daar een voedingsconsulent waar ik elke week een nieuw weekmenu krijg. het is heel erg gevarieerd. ik eet op het moment 1400 kcal per dag en daarbij mag ik onbeperkt water, koffie, thee zonder suiker (zoetjes mag wel) en 2 glazen light frisdrank hier een voorbeeld van een dag ontbijt: 2 volkoren crackers 1 boterham bruin/volkoren 15 gram hagelslag puur 2 plakjes achterham 15 gr dieet halvarine 1 glas halfvolle melk of karnemelk 1 glas water tussendoor: 150 ml mager kwark met vruchten 1 mandarijn 1 glas water lunch: 2 boterhammen bruin/volkoren 15 gr pindakaas 15 gr magere leverpastei 10 gr dieet halvarine 1 glas water tussendoor: 150 ml melkprodukten mager 75 gr fruit naar keuze 1 glas water avondeten: 150 gr pofaardappel met sausje 3 vissticks 200 gr prei 10 gr olijfolie 1 glas water tussendoor: 1 appel 1 glas water
Hoi, hier een voorbeeld wat ik mag eten. Ik loop bij een diëtiste. Ik mag 0.5 tot 1 kg per week afvallen en dat lukt goed. 2x per week wat lekkers. ontbijt: 2boterhammen of 1 mueslibol. beker melk t: boterham met stuk fruit. maar de boterham neem ik vaak niet, geen trek. lunch: 2 boterhammen met beleg. vetter beleg zoals pindakaas heel dun. t: stuk fruit met magere kwark of yoghurt. avond: 200gr groenten, 3 aardappelen ter grootte v ei, 75-100gr vleesvervanger (vega) t: 1 onbelegde of 2 belegde crackers en bekertje melk 150ml. Al het brood dus volkoren, ook erg belangrijk. rijst en pasta ook Volkoren!!
Ohja en niet teveel gerechten uit pakjes en met sausjes, dat tikt erg aan. ik mag max 450ml zuivel per dag. kaas telt ook mee en kaas is echt een vette caloriebom. neem dan 30+
Alleen yoghurt met noten en fruit is geen goed ontbijt. Je moet ontbijten als een koning: je lijf heeft energie nodig om aan te gaan en daar horen koolhydraten bij. Muesli van mooie oergranen, noten en zuidvruchten, havermoutpap, 'overnightoats' of een speltboterham met roomboter. En ga er rustig voor zitten. Linkje: Een goed ontbijt ... een goede start - Lifehacking
Van te weinig eten kom je aan. Je eet nog minder dan mijn kinderen van 4 en 6 en bent wel gewoon actief. Je duo makkelijk 2000 mogen eten. Je stofwisseling gaat zich heel snel aanpassen zodra je minder gaat eten en je zult hierdoor de eerste week goed afvallen en daarna staat het stil.Nu staat je stofwisseling stil, slaat alles op omdat hij denkt dat hij die reserves nog nodig gaat hebben. Het werkt dus verkeerd om Ontbijt is de belangrijkste maaltijd vsn de dag. Groot ontbijt, kleine lunch, stevig tussendoortje en avond eten met veel groente. Om de 3 uur wat eten blijft je stofwisseling of gang en bloedsuikerspiegel omhoog waardoor je minder honger hebt
@Chiqqy: ik weet dat jij ook aan de Weigth Watchers doet/deed. Doe je dat nog? Of gebruik je nu deze app? Heb hem net ook geïnstalleerd. Ziet er goed uit! Zeker goed alternatief na bereiken van streefgewicht. Helemaal t.o.v. de @ssistent van WW die 12,95 per maand kost... @TS: hoop goede tips/adviezen van Imensa. Hoop dat je er verder mee komt.
nogmaals bedankt ik neem de dingen die ik hier gelezen heb allemaal mee. Ik hou jullie op de hoogte. Super dat jullie zo mee denken. Nog een vraagje heeft er iemand nog wat recepten voor het avond eten.Het liefst wat de kinden ook mee kunnen eten kinderen zijn 7 5 en 4.
Speltpasta met zelfgemaakte bolognesesaus met veel verse groente en mager gehakt. Andijviestamppot met magere gehaktbal Spelttagliatelle met rode ui, knoflook, spinazie, champignons en kip Kriel in de schil met olijfolie, rozemarijn en zeezout uit de oven met bijv. broccoli en biefstuk Vis uit de oven met risotto (let op de hoeveelheid boter/olie) en sperziebonen Nasi van zilvervliesrijst met kipfilet Chili con carne met kidneybonen, rode en groene paprika, champignons, ui en mager rundergehakt en een frisse salade Zolang je geen vet vlees eet en niet teveel pizza, friet, quiche e.d kan je alles eten. En natuurlijk koken met een goede plantaardige olie en sauzen links laten liggen.
mama aes, op voedingscentrum staan elke dag nieuwe recepten. Ingedeeld in een weekmenu. Ik heb sommige dingen klaargemaakt volgens recept maar ook gewoon heel veel inspiratie opgedaan en ideeën. Ik wilde niet saai hoeven eten, bv elke dag saaie groenten of aardappels. Wij eten nu de hele week vers, en gevarieerd en ook lekker en niet duur. Alle ongezonde troep uit ons leven, dat scheelt echt veel geld!