Zoals het topic titel al zegt, ik ben al over het gewicht heen wat ik aangekomen was tijdens mijn zwangerschap. Nu was ik vorige week een kilo kwijt en deze week al twee! Nu heb ik overgewicht, dus er mag wat van af (je hoort mij ook niet klagen ) Maar is dit niet schadelijk voor de baby? Ik lijn niet overigens, ik kan echt als ik wil zelfs heel de dag eten. En probeer gevarieerd en gezond te eten. alvast bedankt!
hoi tja, als je overgewicht hebt is het afvallen een mooie bijkomstigheid zou ik zeggen! Expres lijnen is niet de bedoeling bij borstvoeding, maar als je afvalt bij een normaal en gezond eetpatroon is daar niets mis mee. Het advies om 500 gram per week af te vallen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk! Als jij goed en gevarieerd eet en je valt af, dan kun je daar niets aan doen, het is ook niet schadelijk voor je baby. Er zouden bij extreem veel afvallen wel wat stoffen die opgeslagen zijn in je vetweefsel in je BV kunnen komen, maar de voordelen van BV zijn zo groot dat dat altijd opweegt tegen de evt nadelige opgeslagen stoffen in vetweefsel. Kijk eens op het voedingscentrum.nl voor een gezonde en gevarieerde voeding, dan zie je ook wat je nodig hebt per dag. Succes en bij meer vragen horen we het graag. Mirjam