Ik geeef borstvoeding, maar omdat ik over 3,5 week weer moet gaan werken, willen we ook flesje (gekolfde) melk geven. We zijn een aantal weken geleden begonnen om 1x per dag fles te geven en aan te vullen met de borst en ze heeft ook wel een keer zo'n 50 cc gedronken, maar het gaat steeds slechter. Afgelopen week wilde ze nog een enkele keer 20 cc, maar het meeste van de tijd lukt het niet. Hoe kunnen we haar aan de fles krijgen?
hoi dit is altijd naar natuurlijk! En stress gevend want straks moet het allemaal... Maar; de meeste kinderen leren het uiteindelijk echt wel, dus er is hoop! Probeer relaxed te blijven, ik snap dat het lastig is, maar als jij er gestressd over bent zal je kindje dat ogenblikkelijk aanvoelen. Ik vind het al heel wat dat je kindje die 20 ml heeft gedronken, de techniek beheerst het dus en dat is het moeilijkste! Wat kan helpen is om de fles door iemand anders te laten geven, en dat jij er dan niet bij bent. De ervaring leert dat het kindje bij de oppas zal "snappen"dat mama er niet is en dan wel uit de fles gaat drinken. Bij het ene kind kost dit meer moeite dan bij het andere kind. Sommige kinderen pakken het snel op, anderen blijven weinig drinken, en halen het dan s avonds en s nachts bij jou aan de borst weer in. Dus: probeer te relaxen, wees trots op je kindje dat hij het al kan en heb geduld voor grotere hoeveelheden! Succes! Mirjam