Idem. Hier was het vandaag benauwd en overdag slaapt Dennis in z'n romper met korte mouwen in een zomerslaapzak. Op zijn kamer is het altijd een graad of 19 en nooit warmer dan 20 want hij ligt aan de schaduwzijde van het huis. Vanavond na een lekkere onweersbui met wind en regen is het behoorlijk afgekoeld, ook binnen en ligt hij dus in zijn romper, pyjamabovenstuk en zomerslaapzak. Tja, hij voelt echt nooit heet aan of zo, het ene kind is nou eenmaal koude- of warmtegevoeliger dan het andere kind en daarbij komt nog eens dat iedere omgevingstemperatuur ook weer verschilt. Vertrouw op het verstand van de mama's hier zou ik zeggen.
Onze zoon slaapt gewoon niet zonder slaapzak. Als ik hem op bed leg zonder slaapzak, gaat hij gewoon weer staan. Volgens mij snapt hij dan niet wat de bedoeling is. (Of hij doet heel goed alsof ) Dus al vallen de mussen dood van het dak: hij heeft een zomerslaapzak aan. Ik moet zeggen dat ik het zelf altijd ook wel lekker vindt om iets over me heen te hebben hoor, al is het maar een dun laken. Anders voel ik me zo bloot. En een dun laken vind ik koeler voelen dan helemaal niks, om de één of andere rare reden. De afgelopen tijd kon het trouwens 's nachts nog best flink afkoelen! Dus daar probeer ik ook altijd al wel rekening mee te houden als ik hem klaar maak voor zijn bedje.
Heb alleen je eerste post gelezen hoor!!! Uuuuhm nou dat ligt helemaal aan je kindje! Mijn jongste, R., is echt maf hoor!! Slaapt pertinent niet zonder slaapzak, hoe vaak ik het ook heb geprobeert hij gaat keten en daarna heel zielig huilen en dan doe ik m maar weer aan. Hij vindt het heerlijk, een rompertje(zonder mouwen) en boven de 28 graden alleen zn luier(ja, onder de 28 graden dus wel een romper, anders wordt hij wakker van de kou! Ja echt, mafkees) in zijn slaapzak. Ik moet het ook niet wagen om zijn laken uit zijn bed te halen hoor, dan slaapt hij ook niet. Ik hoef hem nu niet meer in te stoppen, heb er maar een wieglakentje(heel dun) ingelegd. Maar die moet er liggen en trekt hij over zich heen. Oh en nog zoiets lijps, hoe warmer het is hoe lekkerder hij slaapt. Nu is het boven echt 27 graden en hij slaapt heerlijk, ik weet ook zeker dat hij vannacht geweldig doorslaapt en misschien zelfs nog wel iets uitslaapt. Zijn slaapjes worden ook echt een half uur langer als het boven zo'n sauna is. Dusse, neeeee jij bent niet raar maar onze kinderen soms wel!
Hangt er voor mij gewoon aan wat voor kind het is. Bijvoorbeeld 2 nachten geleden ons zoontje in een katoenen pyjamatje gestoken met lange mouwen, geen dekentje. Hij heeft liggen spoken, zo slecht geslapen. Gisternacht enkel een kort broekje aan van handdoekstof en een dekentje, hij heeft super goed geslapen. Het is een warmbloedje, niks aan te doen. Een slaapzakje heeft hij al weken niet meer aan, veels te broeierig voor hem.
Wij slapen nog onder winterdekbed Onze dochter in dub truitje met lange mouwen, in slaapzak met helmpje op... T wordt hier in huis ook niet zo heel erg warm en anders zetten we de airco aan
Wij hebben een koukleum... Gisteravond met romertje zonder mouw en slaapzakje in bed gelegd, was 26 graden op zijn kamertje. Om 1 uur wakker en alles was koud bij hem! Dus toen toch katoenen truitje en broekje erbij aangetrokken, heerlijk geslapen daarna... Hij zal wel op mij lijken Overdrijven kan ook: vorige week donderdag ging ik om half 9 werken, het was al vrij warm buiten. Ik nog even terug omdat ik wat vergeten was, wil mijn man de lodger wrakker in de kinderwagen leggen Daar lag hij in met -5.... Gelukkig ging dat niet door...
Ieder kind is anders. Dus om hier nou echt verbaast van te staan. Ik slaap zelf onder ons winter dekbed, ook het deel van mijn vriend klap ik over mijzelf heen want hij slaapt onder een heel dun laken echt omdat hij wat over zich heen moet hebben. L.emmy slaapt of in zijn zomerslaapzak, of alleen in zijn luier zonder slaapzak laken enz
Uhh hier slaapt ze in haar romper (zonder mouw), sokjes, zomerslaapzak, lakentje en een dekentje. Veel? Misschien wel.. maar we zitten hier wel in een heel koel huis. Wordt hier niet warmer als 20 graden in huis met deze dagen. Ik lig zelf ook nog onder een winterdekbed anders bevries ik 's nachts
Hihi zo grappig om te lezen dat er nog ergere koukleumen als mij bestaan En juist daarom verbaas ik me soms zo... Ik die t altijd koud heeft heeft t nu alles behalve koud.. Daarom vind ik t moeilijk voorstelbaar Soms ook wel lastig met mn zoontje aankleden hoor.. Want die heeft t altijd warmer als mij..
Hier ook alleen in romper overdag en 's nachts lakentje over.. Is gemiddeld tussen 25 en 27 graden op zn kamertje met dit weer..
Mijn zoon slaapt met alleen een romper met korte mouwen en een zomerslaapzak. Hij moet wel een slaapzak want zonder gaat hij niet slapen. Alleen een laken werkt ook niet, want hij blijft er niet onder liggen. Hij wordt dan wakker en gaat niet meer slapen.
Hier romper met korte mouwen, zomerslaapzak en dekbedhoes voor de oudste. Zonder slaapzak wil hij iet en dekbedhoes ligt er voor de sier maar die moet er ook liggen.... De jongste romper korte mouw, t-shirtje korte mouw en dun broekje onder een hydrofiel luier en enkel katoenen dekentje. Ti's nog een beetje zoeken wat bij hem te warm of te koud is, hij is nog zo jong.... (hij ligt nu trouwens in de wieg met alleen romper korte mouw en t-shirtje en een hydrofiel luier over, maar het is hier dan ook 25 Gr. In de kamer.... )
alleen een romper gaat helaas niet hier, omdat ie zich dan helemaal open krabt, maar bij 23 graden en warmer zeker geen slaapzak.