Hoi,even een vraagje over ons mijn jongste dochter. Ze is 8 weken en heeft last van Kiss-syndroom,ze heeft al enkele behandelingen gehad en het leek te helpen tot vorige week. Ineens weer veel huilen,weinig slapen,het bureau zei me om een vervroegde afspraak te maken met de manueel therapeut,ze dacht dat Maartje nog steeds niet helemaal naar links kon met haar hoofd,nu ligt ze dus al een paar dagen wel helemaal naar links Wel schudt ze nu veel met haar hoofd,slaapt nog steeds erg weinig,weet iemand wat dit kan zijn??
Bedankt voor je reactie! Ze wil s'nachts gelukkig wel in bed liggen maar overdag is het drama,in de mc slaapt ze heel af en toe,zouden het dan toch misschien dr oortjes zijn,mmm. Of misschien ns inbakeren want ze is me toch een partij wild,ze ligt nu in de wipper(heeft over de hele dag 2uur geslapen)en kwam net een heel eind naar voren toe..
Volgens mij is inbakeren en Kiss syndroom helemaal niet goed. Heb geen idee wat het kan zijn maar lijkt mij niet goed dat schudden. Misschien toch maar naar een arts? Wat trouwens hier goed hielp tegen het niet slapen, was een babyschommel. Mijn meisje sliep haast niet overdag en met zon schommel sliep ze binnen 5 minuten.
Bart deed de eerste 6 maanden ook hoofdschudden. Dit deed hij altijd net voor hij in slaap viel, dus vermoeidheids tekenen. Even in slaap wiegen ofzo?
kiss en inbakeren kan wel hoor, als je maar bij de fysio en/of de osteopaat loopt en het goed vermeld
Ja we hebben op het bureau over inbakeren gehad en die vonden het een goed plan. In slaap wiegen doen we echt elke dag wel 10x maar ze wordt wakker zodra we haar in bed/mc/box leggen. Ik snap er niks van @Loesjuh,went ze daar dan op een gegeven moment niet aan?
Hey Daisy, Maartje houdt jullie wel bezig he?! Jasper heeft ook KISS gehad en ik zou zeker een vervroegde behandeling plannen. Ik heb het met Jasper na de 2e behandeling ook moeten doen. Na de 1e behandeling ging het super, maar na de 2e behandeling had hij een onwijze terugval en ik was toen zo moe en wanhopig. Na de 3e behandeling een heel ander kind! Wat inbakeren betreft zou ik dat zeker gaan doen. Die ukkies willen echt wel graag slapen, maar het lukt ze niet doordat ze pijn (kunnen) hebben. Ze worden gefrustreerd en gaan daardoor nog meer huilen, wild doen, etc. Inbakeren is een prima oplossing dan. Succes meis en je mag me altijd ff mailen hoor! Ik weet waar je doorheen moet en met nog 2 meiden om je heen is het best zwaar! Dikke knuffel!
Hoi Dais! In combinatie met de therapie en het Kiss syndroom weet ik het natuurlijk niet of dit met elkaar samenhangt. Maar Tygo begon op een gegeven moment ook met zn hoofd te schudden, zelfs IN zijn slaap. Blijkt dat ik het als baby ook altijd deed en mijn vader doet het NOG!!! Tygo doet het ook nog steeds als hij moe is of in slaap probeert te komen ook soms erg wild, dat zn lichaam er bijna in meegaat. Het is voor hem prettig en rustgevend/ ontspannend, dus als het los staat van het Kiss en de therapie (wat je vast en zeker gaat navragen), dan zou ik me daar echt niet druk om maken hoor!!! LFS
Oja, Daisy, Jasper heeft op een gegeven moment een paar dagen overdag in MC geslapen. Er wordt natuurlijk verschrikkelijk afgeraden om je kindje te lang in de MC te laten liggen, maar niet slapen en alleen maar huilen is ook ongezond. Door de kromming in de rug gaat de druk er een beetje af. Met het in slaap wiegen moet je ook een beetje oppassen want daar raken ze gewend aan. Succes meissie!
Mijn zoontje had dan wel geen kiss syndroom, maar hij zwaaide ook vaak met zijn hoofdje als hij moe was en in bed zwaaide hij ook met zijn hoofdje heen en weer om in slaap te komen (doet hij nu ook nog weleens)
Thanks meiden!! Ik moest vandaag bij het cb zijn omdat Fenne en Linne hun prik hadden en hebben het uiteraard ook over Maartje gehad,ik wilde de huisarts bellen omdat ik me toch een beetje zorgen maak. Onze wijkverpleegster raadde dit ook echt aan,de denkt nu aan reflux,Maartje spuugt dan wel niet maar wel af en toe net of er iets omhoog komt. Woensdag dus naar de huisarts ben net ook begonnen met Nutriton,leg ze net in bed en ze is stil!! Marleen,thanks meid,ik wil je best ns mailen maar het is zo hectisch hier,kheb er gewoon geen tijd voor weet je dat. Op alles loop ik achter maar daar weet jij alles van,verschrikkelijk gewoon en errug frusti! Liefs...
Ons kindje schud vaak heel hard met haar hoofdje heen en weer als ze erg moe is maar de slaap niet goed kan vatten. Lijkt mij op zich niet iets vreemds. Het is alleen erg lastig als het ze niet lukt om te slapen. Vind het zielig voor het kindje. Heb het idee dat het vaak komt als het te druk is geweest voor haar.
Het hoofd schudden is op zich een goed teken ivm kiss,dit betekent dat het goed gaat met dr want mocht er toch nog iets niet goed zitten dan zou ze ook niet zo kunnen schudden aldus de wijkverplegng. Straks langs de huisarts,ben erg benieuwd,het lijkt erop dat het wel erger wordt met verslikken en dat er iets omhoog komt.