Ik vertrek

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mop81, 13 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik zit een aflevering te kijken van ‘ik vertrek’.
    Dit gaat over twee mannen die een gay resort gaan beginnen op Curaçao.
    Ik begrijp hun gedachte achter dit concept. Zoals ze zelf zeggen willen ze een plek maken waar gay mannen zichzelf kunnen zijn. En ik snap heel goed dat er nog teveel plekken, helaas, zijn waar dit niet kan.
    Maar wat ik hieraan zo jammer vind is dat je hiermee dus ook weer mensen buiten sluit. Namelijk hetero’s. Het zou zo mooi zijn als je een plek kunt maken waar iedereen zich welkom/thuis voelt.

Even voor de duidelijkheid, ik ben helemaal voor hoor dat ze dit doen. Maar was benieuwd hoe jullie hier over denken :)

bosi333 en Jessi79 vinden dit leuk.
  2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Mee eens. Maar dan zou je er weer apart bij moeten zetten dat iedereen welkom is maar niet homofoben of elke sexualiteit is hier welkom...

Er blijven altijd mensen die niet iedereen respecteert en/of die vanuit een bepaalde ideologie of bepaald geloof mensen niet kunnen accepeteren die met het zelfde geslacht een relatie hebben.

Fruity90 vindt dit leuk.
  3. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Ik denk onder andere omdat je als homo er onbewust (bijna) altijd mee bezig bent dat je anders bent. En sowieso heb je zo'n periode achter de rug (rond het uit de kast komen zeg maar).

Dus dat een omgeving waar iedereen hetzelfde is veel relaxter kan zijn, zeker voor een vakantie, en al helemaal in een ander land waar het altijd maar afwachten is hoe tolerant ze zijn.

Zelfs als er ergens 100x staat aangegeven dat iedereen welkom is, je bent en blijft anders dan 'de norm'. Dus om dan een keer een plek te hebben waar dat niet zo is, ik kan mij best voorstellen dat mensen dat heel erg fijn vinden.

Zelf lesbisch en ook ik denk soms wel een paar keer na voor ik hand in hand loop met mijn vrouw, en op vakantie al helemaal.

Een plek maken waar iedereen zich thuis voelt is gewoon moeilijk,

Trek eens de vergelijking met een nudistencamping, waar je dan heen wil omdat je graag de hele dag zonder kleding wil rondlopen. Maar eenmaal aangekomen blijkt de helft wel de hele dag kleding aan te hebben, en te zwemmen in zwemkleding ofzo. Dan ga je je misschien toch weer raar voelen omdat jij dat niet doet.

cosdy en bosi333 vinden dit leuk.
  4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Blijf dit altijd zo zuur vinden.

Ben je verliefd en gek op iemand kun je niet gewoon hand in hand lopen omdat er mensen zijn die ergens iets van moeten vinden. :rolleyes:

Zal dat echt nooit snappen. Wat gaat het iemand aan wat een ander doet en met wie in hun vrije tijd.

Ik snap ook nooit dat het uberhaupt nog een vraag kan zijn wat iemands voorkeur is. Waarom is dat belangrijk of relevant.

Fruity90 vindt dit leuk.
  5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Aan de ene kant vind ik het dieptriest dat het nodig is voor de veiligheid.
    En ik snap het ook echt niet, wat is er anders aan, waarom moet het nog steeds bijzonder zijn.
    Boeit me echt niks of iemand op mannen of vrouwen valt ik vind iemand gewoon aardig of juist niet.
    Vroeger al was een leraar op school, hij zou homo zijn en dat kon echt niet.
    Sommigen wilde zelfs niet naar hem luisteren. Mijn mening dat je er niks mee te maken hebt zolang de docent maar goed les geeft was geen populaire mening. Ik vond en vind dat zo triest.

Aan de andere kant als het zou zijn omdat ze het gezellig vinden gelijk gestemden dan zou ik het prima vinden. Ik zie het dan als alleen volwassenen, alleen 50+, nudistenoord, etc. Maar dan is het een keuze én dat is het nu niet.

Mop81 vindt dit leuk.
  6. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.676
    6.576
    113
    Vrouw
    Er zijn ook voldoende hotels waar alleen volwassenen welkom zijn, waarom dan niet een resort voor gays/trans/bi weet ik veel wat, alles wat buiten de heteronorm valt.
    Aan de andere kant zou een hotel voor alleen hetero's dan weer niet kunnen in mijn ogen, maar waarom voor alleen gay(+) wel? Beetje dubbel als je het zo bekijkt.

Mop81 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vond het voornamelijk heel raar dat er alleen homo's welkom waren. Geen lesbische koppels of andere in de lhbt+ (sorry ik weet niet precies welke letters er nu allemaal bij horen) maar echt alleen mannen.

8. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Blijf die ook altijd wel ingewikkeld vinden.
    Vraag is wel natuurlijk. Wordt het alleen zo gepromoot of worden hetero stellen ook echt geweigerd? (Volgens mij mogen op de ladies night van de bios ook mannen komen,maar als je het maar romcommerig genoeg promoot dan haken ze vanzelf af). Overigens geven ze zelf aan dat eventuele vrienden van gay-men ook gewoon mee mogen.

Maar dan nog als je een appartementencomplex promoot als: alleen voor hetero's , dan krijg je ook gezeik.

En uuh wat betreft waarom niet meteen voor alle soorten en letters gay.
    Ze willen gewoon een heel specifiek publiek trekken,, tja. Zeker met hun idee dat het ook echt is dat je op dat resort wil blijven.

Gaymannen en gayvrouwen zijn echt weer een hele wereld apart, is niet heel vreemd dat het gescheiden wordt. Best gebruikelijk om in die scene alleen mannenavonden te hebben, of juist alleen vrouwenavonden. Kan het niet zo goed uitleggen maar een beetje alsof je gothics mixed met cheerleaders ofzo :roflmao:. Wat dat betreft is de gayscene gewoon net een middelbare school.

cowgirl80 en Nummer4 vinden dit leuk.
  9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb de uitzending niet gezien… maar ik heb met mijn man een keer gelogeerd in een “Gayfriendly-hotel”. Stond zo aangegeven op de website en op een plakkaat naast de deur en de eigenaars waren ook duidelijk gay. Maar het was het enige betaalbare beschikbare hotel op de locatie waar we heen wilden. Ik had vantevoren gevraagd of we wel als hetero’s welkom waren en het was geen probleem. Ze hadden geen darkrooms ofzo, het was gewoon een plek waar homos ongestoord en onaangestaard zichzelf konden zijn. Ik vond dat wel een mooi idee. Ik denk dat je in elk geval de mensen die jouw levenswijze niet kunnen accepteren daarmee afschrikt.

Maar echt groepen weigeren vind ik wel ingewikkeld. Zo is er bij ons in de buurt een seniorencamping, daar mag je niet heen met je jonge kinderen. Maar kleinkinderen mogen oogluikend wel op bezoek komen dan bij opa en oma, als ze maar niet teveel herrie makeno_O

Mop81, bosi333 en Fruity90 vinden dit leuk.
  10. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Blijft toch zo stom dat een deel van de bevolking nog steeds niet tolerant is.
    En dat mensen sowieso nog ‘uit de kast moeten komen’. Als hetero ga je toch ook niet aan je ouders en vrienden vertellen ‘nou mensen, ik ben dus hetero’. Zo krom hè. Maar ik snap dus wel dat dit soort plekken fijn zijn. Hoop dat het ooit niet meer nodig is en gewoon iedereen overal welkom is.

Fruity90 vindt dit leuk.
  11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik vind dit erg generaliserend.
    Ik heb veel gay vrienden en vriendinnen en daar mix ik als hetero heel goed mee hoor.

Malbec vindt dit leuk.
  12. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    #12 Mop81, 15 feb 2023
    Laatst bewerkt: 15 feb 2023
    Laten we er in ieder geval allemaal voor zorgen dat wij in de opvoeding naar onze kinderen het goede voorbeeld geven :)

Ik hoop in ieder geval, mocht mijn zoon op jongens vallen, hij nooit het gevoel heeft dat hij uit de kast hoeft te komen thuis. Ik zie wel met wie hij thuis komt.

Fruity90 vindt dit leuk.
  13. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat de reden ook is, meestal geloof, het is niet ok als je sommige mensen niet respecteert vanwege hun relatie.

bosi333 vindt dit leuk.
  14. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Ja ik bedoelde het ook anders dan dat ik heb opgeschreven.
    Als je dit aanbiedt voor alleen mannen krijg je wel een ander soort sfeer en mensen dan als je het gemixt doet. Als dat de sfeer is wat je van houdt en naar op zoek bent dan kan dat dus ook gewoon.

Mop81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina