Bang voor reactie ex

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door am1988, 16 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. am1988

    am1988 Lid

    5 jul 2017
    7
    2
    3
    Vrouw
    Waar zal ik beginnen...

    8 jaar geleden ben ik bevallen van een zoon. Na bijna 2 jaar is de relatie tussen mij en zijn vader verbroken. Hij heeft toen ruim een jaar lang me leven een hel gemaakt. Gelukkig is het daarna beter gegaan maar probeert hij tot de dag van vandaag nog steeds mij terug te krijgen. Ik ben altijd heel duidelijk geweest dat dit niet zal gebeuren maar het dringt maar niet tot hem door. Wij hebben co-ouderschap dus helaas moet ik regelmatig contact met hem hebben.

    Gister ontdekt dat ik zwanger ben (van een ander). Mijn ex weet niks van deze jongen en al helemaal niet dat ik zwanger ben. Nu gaat er natuurlijk een dag komen dat ik het hem moet vertellen maar ik ben doods bang!! Hij kan namelijk agressief en fel reageren (heeft hij in het verleden vaak gedaan). Ook ben ik bang dat hij weer gaat dreigen met mijn zoon(ook dit heeft hij vaker gedaan). Ik ben echt bang dat hij mijn leven weer een hel gaat maken. En het enige wat ik wil is van mijn zoon en me zwangerschap genieten zonder stres door me ex....
     
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Heb je een relatie met deze vader?
    Hoelang zijn jullie samen?
    Woon je samen, woon je alleen?
    Enz enz
    Beetje meer info zou fijn zijn want dat kan een situatie al heel anders schetsen.
    Ik zou zeggen met de info wat ik nu heb dat je eerst maar eens een paar weken moet wachten met vertellen tegen je ex en je eerst moet kijken hoe de nieuwe vader reageert. Hoe reageerde hij op het nieuws? Heb je de vk al gebeld?

    En aan de onderschrift te zien, zit je nog vóor je NOD dus wacht eerst maar eens af hoe het allemaal loopt...

    Succes!
     
    goedehoop vindt dit leuk.
  3. am1988

    am1988 Lid

    5 jul 2017
    7
    2
    3
    Vrouw
    We zijn niet samen we waren nog aan het daten en ik woon op mezelf. Ik ken deze jongen me hele leven al mijn familie kent zijn familie dus hij is geen vreemde voor me. Ik heb nog niemand vertelt dat ik zwanger ben omdat ik eerst er goed over na wil denken hoe ik dit wil gaan vertellen en omdat ik bang ben natuurlijk. Mocht de vader van het kind het niet willen dan heb ik daar totaal geen probleem ermee als ik het alleen moet doen. Ik vertel überhaupt nog niemand tot ik over de 13 weken ben. Morgen ga ik de vk bellen. Woensdag heb ik een afspraak bij de huisarts want ik slik medicijnen en weet niet of ik die nog mag blijven slikken.

    Ik voel me gewoon alleen, bang en het enige wat door me heen gaat is mijn zoon
     
  4. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Dus de vader van dit kindje weet niet eens dat die vader word en je verteld het hem pas na 13 weken?
    En dan voel jij je bang en alleen?
    Je geeft de nieuwe vader niet eens de kans om je te steunen maar denkt alvast bij voorbaat dat hij het kind niet wilt?
    En dan maak je je zorgen om je ex?

    Ik stel het even in vraag vormen want ik sta er perplex van. Natuurlijk voel je je alleen als je de hele wereld alleen wilt dragen. Je ex is niet eens het probleem hierin. Jijzelf bent je nu in de nesten aan het werken, vind ik dan.

    Zeg het de huidige vader en kom er eerst eens samen uit. Het is erg egoïstisch om nog niet eens te vertellen dat die vader word.

    Je zal t niet leuk vinden wat ik zeg maar je bent echt bang voor dingen die er niet eens zijn op dit moment of die je zelf veroorzaakt door het mensen, die er alle recht op hebben, het niet te vertellen. Zo jaag je de nieuwe vader ook weg.
     
  5. am1988

    am1988 Lid

    5 jul 2017
    7
    2
    3
    Vrouw
    nee de vader vertel ik het natuurlijk wel maar ik bedoelde bijv me familie en ex pas na 13 weken.

    En ik heb reden genoeg om bang te zijn want me ex is in het verleden fysiek met me geweest omdat ik een nieuwe vriend had!!
     
  6. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Dat maakt het al heel anders.
    Dan heb je tenminste 1 persoon die er vanaf weet, de belangrijkste en misschien is hij wel heel blij met het nieuws.

    Dat je bang bent voor je ex snap ik maar ik haalde in je posts naar voren dat je niemand iets ging zeggen dus je zou alles alleen willen doen. Dan sta je zeker ook niet sterk in je schoenen als je ex er achter zou komen.

    Eerst eens de nieuwe vader inlichten, een echo krijgen en alles op een rijtje zetten met de nieuwe vader.
    Dan pas iets aan je ex vertellen. Ik neem aan dat je vrienden en familie weten van het fysiek verleden?
    Nooit het nieuws alleen vertellen en zorgen dat je alles op orde hebt wbt je zoon. Hij kan je zoon niet af pakken met co ouderschap. Maar als je alles heel duidelijk wilt hebben, kun je dat niet voor de zekerheid navragen bij de rechter? Of wie daar over gaat. Dat je hem voor blok kan zetten. Zo van; jij dreigen..ik ben je een stap voor.
     
    Mom2Be92 vindt dit leuk.
  7. applejo

    applejo Bekend lid

    14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Heftig.. mag ik vragen hoe oud je bent?
    En deze zwangerschap is dus niet gepland omdat jullien aan het daten waren? Wellicht kan de 2e vader je helpen tegen de andere vader. En anders heb je toch ook familie die helpen kan als vader nr 1 agressief wordt.

    Ken de hele situatie natuurlijk niet. Maar vind het enorm triest. Weer een kind zonder stabiele basis. ☹
     
    goedehoop, xNadine en Paardenbloem vinden dit leuk.
  8. applejo

    applejo Bekend lid

    14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Dit schrijf je in een ander topic: Dit is de eerste poging. Ben al meer dan een jaar van de pil af en heb een cyclus van 28dagen. De dag van gemeenschap had ik ook van die doorzichtig slijm. En moet ook eerlijk zeggen dat het niet allemaal precies uitgerekend was maar meer van we zien wel wat er gebeurd.

    Dus JIJ was er wel heel bewust mee bezig?
     
    chantalvl vindt dit leuk.
  9. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    :eek:
     
    cynmark29 en chantalvl vinden dit leuk.
  10. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Okeeeee....
    je schrijft 2 dubbele verhalen onverwachts zwanger maar wel in je andere topic er bewust mee bezig zijn geweest ???
    Sorry maar ik heb medelijden met de nieuwe vader van dit kindje, als hij dit nog niet weet.
    Een kind kies je samen voor naar mijn idee, wanneer je relatie stabiel is en nier wanneer je er maar even op los gedate hebt.
    Ik hoop van harte voor je dat de vader dit goed op pakt en jullie er samen iets goed van kunnen maken omwille van het kindje wat nu in je buik groeit. Maar volwassen vindt ik dit verre van.
     
    goedehoop, xNadine, Paardenbloem en 9 anderen vinden dit leuk.
  11. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Een goed gesprek aangaan met de vader van je baby en vooral nog niet bezig zijn met wat je ex er allemaal van zou vinden. Denk je dat een relatie gaat beginnen met de vader van de baby? Ik zou dit heel rustig laten bezinken, er goed over praten met de vader en de verloskundige en je totaal niet druk maken om de rest van de wereld. Het belangrijkste is nu je baby en hoe je hem/haar een stabiele toekomst kunt gaan geven. Hopelijk kan de vader van het kindje daar een goede rol in spelen. Succes!
     
    Venne vindt dit leuk.
  12. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    En hoezo ben je aan het daten met een agressief iemand?
     
  13. jupke

    jupke Niet meer actief

    Denk dat de agressieveling haar ex is in dit verhaal.

    Noem het maar een verhaal want de geloofwaardigheid is er voor mij wel een beetje vanaf.
     
  14. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Een beetje? :rolleyes:;)
     
  15. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Oeps daar ging de geloofwaardigheid van jouw verhaal.
     
  16. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Wat zijn we allemaal weer oordelend zeg. Ze vraagt toch niet wat jullie van haar zwangerschap vinden? Wij weten het hele verhaal niet.
    Als antwoord op je vraag: vertel het de vader. Kijk hoe zijn reactie is, reageert hij goed, vertel hem dan over de situatie met je ex, dat je bang bent voor zijn reactie omdat hij in het verleden agressief is geweest. Mogelijk kun je het dan samen met hem vertellen aan je ex. En win inderdaad wat informatie in bij een advocaat, wat je kunt doen als je ex juridische stappen wil ondernemen etc. Maar je ex kan je zoon echt niet zomaar afpakken hoor.
    Sterkte!
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  17. jupke

    jupke Niet meer actief

    De reden van oordelen is denk ik omdat ze met 2 verhalen komt.

    Hier zegt ze onverwachts zwanger te zijn geworden toen ze nog in date fase zat.

    In een ander topic (door haar zelf geopend) is het duidelijk dat ze dit gepland heeft.
     
    Mrs1 en applejo vinden dit leuk.
  18. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ja, en TS is compleet eerlijk met haar verhaal.....Of toch niet? Wij komen op voor het ongeboren kind wat hier absoluut niet om gevraagd heeft.In wat voor situatie moet het opgroeien?
     
    Zweden en applejo vinden dit leuk.
  19. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik vind dit altijd zulke makkelijke reacties..............
    Heb je wel alles gelezen van TS?
    Dan kun je toch niet anders dan hier het fijne van denken?
     
  20. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    'Denken' inderdaad, maar het is niet aan ons om te oordelen.
     
    jk84 en In your eyes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina