hoi allemaal, heeft er iemand weleens carrot cakejes gemaakt? Ik wilde het al lang eens uit proberen voor de verjaardag van de jongste. Maar nu is het bijna zover en heb ikhet nog niet getest. En ik zie door de bomen het bos niet meer, te veel recepten. En eerst zag ik allemaal recepten dat speciale zout erin - en nu heb ik dat eindelijk gevonden en zie ik ineens weer recepten zonder. Maar welk recept gebruiken jullie? ik ben héél benieuwd hoe het nu echt smaakt en vooral of het écht lekker is groetjes Athina
Ik maak deze altijd; -Droge ingredienten; 200 gr volkoren bloem 50 gr suiker (ik heb hier bruine rietsuiker gebruikt) 1 el lijnzaad 1 tl baking powder 1 tl baking soda/zuiveringszout 1 tl kaneel 3/4 tl gemberpoeder (gewoon te koop bij de AH ed. en dan heet het gemalen gember geloof) 1/8 tl gemalen kruidnagel (ook kant en klaar te koop bij de AH) 1/2 tl zout (ik heb hier Fleur de Sel gebruikt maar elk ander zout voldoet) -Natte ingredienten; 80 ml + 2 el ahornsiroop (honing kan ook) 80 ml ongezoete appelmoes (deze had ik zelf gemaakt maar kant en klare kan ook) 120 ml kokosmelk of magere yoghurt 60 ml + 2el water 1,5 tl vanille extract - Mix ingredienten; 3 geraspte winterwortels 75 gr gewelde rozijnen 50 gr geroosterde en gehakte walnoten (zelf geroosterd in de oven) -Bereiding; *Verwarm de oven voor op 200 graden. * Meng alle droge ingredienten in een grote kom. * Meng alle natte ingredienten in een andere kom. * Meng de natte ingredienten door de droge ingredienten, het beslag blijft dik! (ik heb alles gemengd met een houten lepel) * Vouw een voor een de mix ingrediënten door het beslag. * Schep het beslag in cake/muffin vormpjes tot de rand. * Bak in de oven voor ongeveer 18 a 20 minuutjes, totdat een sateprikker droog eruit komt. * Laat 10 minuten afkoelen - Eet smakelijk! Mijn zoontje is gek op deze! En ja ondanks dat er noten en zout in zitten krijgt hij deze gewoon Iedereen is verast door de smaak en vind ze lekker. Zeker het proberen eens waard
Als je geen lijnzaad in huis hebt zal je die ongetwijfeld ook wel weg kunnen laten. Zonde om een zak te halen als je er verder niks meer mee doet.
ik heb deze n keer geprobeerd die was LEKKERRRRRR Carrot Cake with Cream Cheese Frosting Recipe - LauraInTheKitchen.com Laura Vitale en heel makkelijk
Ja ik wel. heb ook wel een recept. Maar alle kinderen vonden het unaniem niet lekker!!! Mijn vriendinnen wel, maar de mannen ook weer niet. Dus weet waar je aan begint het komt uit de kek mama (voor ca 10 stuks) 200 gr zelfrijzend bakmeel 150 muesli 75 gr rietsuiker 1 eetlepel kaneel (afgestreken) 1 gerapste winterwortel 100 melk 2 eieren 75 gr boter Oven 200 graden Roer meel, muesli, suiker, kaneel en wortel door elkaar. Klop in andere kom melk en eieren los. Smlet boter langzaam en roer met losgeklopte eieren door het muesli mengsel. Doe in vormpje en in de oven. ca.15-20 minuten. Bestrijken met fondant of botercreme o.i.d. als ze afgekoeld zijn.
Ik maak vaak een worteltaart met een belachelijk lekkere topping bovenop. Hier het recept voor de taart!!!! Voor taart: 250 gr all-purpose bloem 225 gr kristalsuiker 1/2 a 1 tl zout (mespunt, ligt eraan welk mes je gebruikt) bakpoeder 2 tl gemalen kaneel 1 tl gemalen piment 2,5 dl zonnebloemolie 3 eieren, los geklopt 150 gr walnoten, grof gehakt (en evt. nog wat noten ter decoratie) 350 gr wortelen, fijn geraspt Voor topping: 60 gr witte chocolade 200 gr roomkaas mon chou 100 gr ongezouten zachte boter (niet gesmolten!) tl vanille extract (een zakje vanillesuiker kan ook) 250 gr poedersuiker 2 el crème fraiche De oven voorverwarmen op 175C. Een vorm (26 cm) invetten. (Bakpapier op de bodem werkt ook fijn en scheelt tijd) De bloem, de suiker, het zout, het zuiveringszout, de kaneel en de piment mengen. De olie erdoor roeren en het mengsel luchtig kloppen. De eieren er een voor een door kloppen. De noten en de wortelen erdoor scheppen en het mengsel in de vorm mikken. 40 a 45 minuten bakken. Na 5-10 minuten de vorm verwijderen en vervolgens compleet laten afkoelen. De chocolade voorzichtig laten smelten in de magnetron of een pannetje. Dan een beetje laten afkoelen. Roomkaas en boter samen kloppen tot een glad mengsel ontstaat. De chocolade en vanille erdoor mengen. De suiker er in delen door mengen tot er een geheel ontstaat en je het zoet genoeg vindt. Dan de crème fraiche erdoor roeren. Eventueel in de koelkast wat laten harden. Topping over de taart smeren en in de koelkast laten stijven. En smullen maar
ik heb al moeite met de vertaling van de ingredienten.. - iemand die nog een makkelijk nederlands recept heeft?
Deze twee zien er redelijk simpel uit. Ik heb ze niet zelf gemaakt maar ga die van Smulweb wel uitproberen. Recept Geweldige Wortel Taart (of Worteltaart Cupcakes) op Smulweb.nl Recept - Carrot cake (wortelcake) - Albert Heijn
Ik heb deze al een paar keer gemaakt en hij is echt erg lekker en heel makkelijk: Carrot cake recipe - Recipes - BBC Good Food Sorry, wel weer een engels recept. Als je meer info/vertalingen in het NL wil mag je me altijd PB'en.
deze moet wel lukken denk ik... hij lijkt trouwens erg op het recept van de smulweb. Alleen zit hier extra die sinaasappel en citroen in. Bedankt in elk geval allemaal
Is het nog gelukt met de worteltaart? Ik heb het recept van Smulweb gebruikt voor cupcakes en ze zijn echt heerlijk geworden. Recept Geweldige Wortel Taart (of Worteltaart Cupcakes) | Smulweb.nl Hier is het resultaat...
Ik heb de glazuur van het recept van Smulweb gebruikt. Dit is genoeg voor 24 cc's: 180gr zachte boter 180gr roomkaas 3 druppels vanille-extract 250gr poedersuiker
hier zijn ze ook gelukt - alleen had ik geen roomkaas, maar kruidenroomkaas gehaald ===> niet zo lekker foutje hihi...