Ik verveel me zo vreselijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Laaarrr, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Zoals meerderen hier noemen...op zoek gaan naar een leuke hobby? Ik heb echt serieus gezocht naar een hobby en iets gevonden waarin ik veel tijd kan steken en wat me soms ook nog wat oplevert.
    En anders...online sportschool? Lekker thuis sport achter de laptop terwijl de kleine slaapt?

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ik heb dit ook gehad.....
    Heb door BI ook lang thuis gezeten en wilde sowiezo het eerste jaar thuis zijn. Maar ik ben ook langzaam gillend gek geworden en voelde mij steeds meer dagen depri...

Toen de jongste 1 was heb ik dan ook de beslissing genomen om mijn studie op te pikken en inmiddels heb ik een baan als verpleegkundige in het ziekenhuis en ik moet zeggen dat ik ZO blij ben dat ik deze stap heb genomen.

Denk er goed over na of thuis zitten echt hetgeen is wat je wilt.

De mijne zitten over 2 weken beide op school en ik moet er NIET aan denken dat ik dan dag en dag uit thuis zou zitten..

Nogmaals , iedereen ervaart het thuis zitten anders, maar jij klinkt nu precies als ik toen ik zwanger was van nummer 2.

Liefs Maaike

3. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Misschien 's ochtends op pad gaan met je kleine en dan 's middags het huishouden doen.
    Je zou ook nog een korte schriftelijke cursus kunnen doen want als je straks je tweede kindje hebt en de oudste gaat lopen krijg je het echt wel wat drukker.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ken het wel maar zit zelf in de ziektewet dus ben druk met mezelf maar vooral met 2 kinderen. Die hakken er echt in. Ben blij als ze beide even tegelijk slapen en dan even rustig zelf kan slapen of film kan kijken. Fae drinkt overdag elke 2 uur dus druk zat :)
    Inderdaad zoek een hobby

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb bijna 10 maanden thuis gezeten met een peuter en baby. En ja, ik herken het wel. Druk genoeg hoor, maar toch... Nu was ik dus tijdelijk thuis, al was het een lange tijd. Maar ik had nog wel contacten met mijn werk. En aangezien dat werk een basisschool is, is er altijd wel wat te doen. Ik 'verzon' dus wel klusjes om op te pakken en te doen. Leuke lessen verzamelen, website bijhouden, me verdiepen in de zorg die we kunnen bieden i.v.m. passend onderwijs e.d. Zo had ik toch het gevoel dat ik nog iets 'nuttigs' (sorry) deed naast het huishouden en moederen. Niet dat dat niet nuttig zou zijn, begrijp me niet verkeerd. Ik vond het heel fijn om met de kids thuis te zijn en het is vaak ook best aanpoten en druk. Maar wel altijd met dezelfde dingen. En voor mij persoonlijk niet echt uitdagend. Ik vond het echt heerlijk om af en toe nog even in "grote mensen materie" te duiken.

Als je geen werk hebt, zou je misschien eens in je omgeving kunnen kijken of er iets is wat je kunt doen. Ik snap dat vrijwilligerswerk ergens op een locatie lastig kan zijn. Maar misschien heb je wel vaardigheden die je vanuit huis kunt gebruiken en waar je een ander heel blij mee kunt maken. Of wie weet kun je je zelf iets leren. Teleac heeft een aantal online cursussen. Niet heel hoogstaand, maar wel gratis ;) En jezelf 'dwingen' om elke dag iets voor jezelf te doen en jezelf te ontwikkelen, is ook goed om de sleur een beetje te doorbreken.

Oh, en niet gratis maar volgens mij ook niet al te duur en héél zinvolle "bezogheidstherapie": cursus ehbo! Dat kan ook online (in ieder geval de theorie)

Deel Deze Pagina