Hoi allemaal, Wie weet dit: Sinds oktober 2009 heb ik een ww uitkering (voor gedurende 18 maanden) gebaseerd op mijn laatste salaris. In April 2010 heb ik echter een tijdelijke baan gevonden (0-uren conctract, voor 3 maanden). Ik ben vanaf april voor 2,5 maand aan de slag gegaan en toen werd het project stopgezet, dus contract werden beeindigd op 9/7 terwijl contract liep tot 15/7. Diezelfde datum ging ook mijn zwangerschapsverlof in (9/7). Gedurende die 2,5 maand heb ik gemiddeld 6 uur per week gewerkt omdat er niet meer werk was. Nu heb ik een WAZO uitkering die veel lager is dan mijn ww was , 1/3 van wat de ww was. Hoe kan dit? Het kan toch niet zo zijn dat je "gestraft" wordt omdat je aan het werk gaat? En hoe zit het met de kindertoeslag voor kinderdagopvang? Heb je daar nou recht op als je een deel van het jaar gewerkt hebt? of niet?
Ik zou eens even bellen met het UWV of het wel klopt. Een WAZO is namelijk gewoon 100% van je laatstverdiende loon, en het lijkt me dat je in de periode dat je gewerkt hebt je nog een aanvullende ww hebt gekregen? Misschien moet je dan bij beide een wazo aanvragen? Hoe het precies zit met de KOV weet ik niet, maar daar kan iemand anders je misschien wel mee helpen.
Ja je moet je (aanvullende) ww uitkering laten omzetten naar wazo en je moet wazo aanvragen voor die 6 uur. Bellen dus. Kinderopvangtoeslag heb je gewoon recht op. Je moet minimaal 1 dag gewerkt hebben dat jaar, dus daar voldoe je gewoon aan. Je moet immers ook de kans krijgen om weer aan het werk te gaan zonder dat je weer opnieuw je kindje moet aanmelden voor het kdv. succes!
heb je gedurende die 2.5 maand over de overige uren geen WW ontvangen dan? Heb je dat wel.. dan moet je je wazo daar ook apart aanvragen.
Ja, heb aanvullend ww gehad naast uren dat ik werkte. Pfff wat een opluchting, ga gelijk de uwv bellen! Dank voor jullie snelle reacties
Gebeld en t is nu allemaal duidelijk. Krijg nu geen geld vanuit ww maar vanuit zw dus dat wordt later overgemaakt.