ik weet hoe wat het is dat vervelen en niks mogen doen dat had ik ook voordat Belle geboren was. Belle is geboren met 41 weken en 4 dagen omdat ik ingeleid ben. maar als je babytje geboren is verveel je je echt geen moment meer dus geniet er nog maar even van. succes en hoop dat je babytje toch wat eerder komt.
als je tijd zou hebben om er de hele dagnaar te kijken maar helaas luiers drinken huilen etc etc. lees een goed boek, heerlijk de hele dag genieten buiten etc etc, er komt een dag dat dit toch wel heel lekker was
ik was natuurlijk wel serieus, maar dacht ik laat ff wat humor achter, een vriendin van mij moest ook dik anderhalve maand in het ziekenhuis blijven, omdat t kindje niet goed groeide, ze ook wel op het laatste moment bevallen van een heeel erg mooi meisje, dus.... tis haar zwaar gevallen het niets doen, maar achteraf toen het eenmaal zover was, viel het ook wel weer mee.... dat wilde ik nog ff laten weten... X
Hi Indy, ik ken het gevoel. Ben nu al 7 weken thuis en weet voor bijna 100% zeker dat ik de 42 weken vol ga maken! Bij de groei-echo van 34 weken werd gezegd dat ik beter niet langer dan 38 weken kon doorlopen.... leuk was dat, want nu zit ik dus al weken te wachten op HET moment. Ook ging ik er vanuit dat ik dan wel ingeleid zou worden.... niet dus, want alles ging nog steeds uitstekend! Nu heb ik me erbij neergelegd, ben een boek gaan lezen en weet dat het uiterlijk nog 8 dagen duurt... dat moet te doen zijn! Wie weet kan ik me nu ook een voorstelling gaan maken hoe het dadelijk gaat zijn... wellicht krijg ik nu die rust... Sterkte meis! Groetjes, Danielle
Ik heb zelf ook een vermoeden dat ik over de 40 weken heen ga, wil ik ook liever niet, maar ja. Wat doe je eraan? De kleine is nu wel ingedaald, maar dat wil ook niets zeggen natuurlijk. Ik ga dadelijk maar weer eens naar het dorp fietsen. Het waait alleen zo hard....Ik wil eigenlijk iets lekkers bakken, maar mijn man wil lijnen. Ik heb zo'n zin in arretjescake, maar hier moeten rauwe eieren in. Maar het is zo lekker, na de bevalling dan maar?
Ben gisteren ook lekker aan het bakken geweest. Heb een citroencake en een chocoladecake gebakken. Die meiden + partners hebben er echt van gesmuld op zwangerschapsgym. Heb natuurlijk wel lekker nog wat stukjes bewaard... Ik vroeg me af wat arretjescake is Indy..nog nooit van gehoord..
Hier ook iemand die zich verveelt mijn kleine meid is naar het kdv en manlief heeft de auto mee, kan dus even geen kant op... Mij is verteld dat deze waarschijnlijk ook weer eerder komt, net als Danique dus dan zit je er wel een beetje op te wachten, het is nu volledig ingedaald maar dat zegt natuurlijk niks... De slijmprop ook verloren en gisterennacht flinke krampen gehad maar ja nog steeds geen baby... dus verplicht achter de pc tot schoonmoeders tijd heeft om naar de stad te gaan, dan mag ik ook mee jeetje lijk wel een klein kind
Arretjescake is super lekker! Vind het jammer dat het niet mag in de zwangerschap. Ik zal even het recept opschrijven: Je hebt nodig: 300 gram bastard suiker (bruine) 250 gram boter 2 eetlepels cacao 2 eieren 2 of 3 pakken koekjes (van die simpele mariekoekjes). Smelt de boter. Roer de suiker + cacao door elkaar. Doe de boter erbij. Voeg de eieren erbij. Breek de koekjes in stukjes en doe dit bij het mengsel. Doe het geheel in een cakevorm. Enkele uren in de koelkast laten staan. (het liefst een hele nacht). Super lekker! Super machtig wel, maar echt heerlijk! Dat maak ik met de verjaardag van mijn man, dan zijn we niet meer zwanger en mogen we wel eventjes snoepen Ik ga proberen om de badkamer te poetsen, ik kan gewoon niet stil zitten de hele dag. En volgens de Cesar mag ik wel bewegen, maar niet te lang van alles. Dus ik ga het proberen.
Dat klinkt lekker die cake! Hier nog iemand die thuis zit. Op dit moment al bijna 9 weken. Toen ben ik met vroegtijdige weeen opgenomen in t zh. Daar bijna een week gelegen en nu thuis. Moet echt nog steeds rustig aan doen, dus ook wandelen / fietsen enz is er niet bij. Probeer af en toe wat foto's in te plakken, is wel weer lekker als dat is gedaan, zeker voordat de kleine er is. Krijg gelukiig zeer regelmatig visite, nu iets minder vanwege vakanties maar daarvoor bijna dagelijks. Verder ook t internet / boekie lezen / tv kijken enz. De september mama's zijn super meiden maar ''ouwehoeren'' zoveel dat ik, ondanks dat ik er alle tijd voor heb, ze echt niet bij kan houden! haha. Probeer hier dus een beetje de lounge bij te houden dat is vaak maar 1-2 pag. bijlezen.
Dat recept ga ik zeker weten uitproberen Indy! Smikkel! =P~ @Pris, wat vervelend dat je ook al zo lang thuis zit. Ik snap wel dat hier mensen zijn op dit topic die zeggen geniet er maar van wat straks kan het niet meer maar als je weinig kan/mag slaat de verveling snel toe.... Gisteren bijna 3 uur in een rothouding gezeten op zwangerschapsgym (partnerdag) We moesten 3 uur lang op een stoel zitten en af en toe een vreemde houding aannemen om te oefenen. Toen we thuis kwamen was ik gesloopt en had zo veel last van mn bekken en benen dat ik niet eens normaal de trap op naar boven kwam. Vandaag kan ik dus niet anders dus rustig aan doen... He lekker zeg..even van me af zeuren.. Schoonmoeder komt vanavond eten ( noem het even bemoeien met schoondochter.. ) dus ga straks lekker paella maken...
Heb jij het recept van de citroencake voor mij? Dan maak ik die morgen voor mijn man. Hij is dol op citroen en op cake....dus misschien is de combi iets voor hem.... Ik heb net de badkamer gepoetst, nou ben echt kapot. Had ik ook beter niet kunnen doen. Maar ik vind het niets als mijn schoonmoeder en moeder hier komen poetsen. Dat hebben ze vaak genoeg aangeboden, maar ik wil het toch liever zelf doen. Morgen komt mijn moeder wel strijken, want staan kan ik niet lang en zittend strijken was ook niet goed, volgens de cesar. Misschien dat ik toch maar vraag of ze morgen even boven wil stofzuigen. Voor het geval ik dadelijk ga bevallen en de vk de weg nog niet vind tussen al die stofwolken Ik ga nu even liggen, dan douchen en dan naar de Cesar. En dan zit de dag er al weer bijna op. Gaat toch wel snel gelukkig vandaag!
Recept van de citroencake is heel simpel hoor Indy. Koopmans boerencakemeel(Volg de instructies zoals aangeven op het pak) 4 eieren 200 gram roomboter (of margarine voor de lijn ) 4/5 el citroenaroma van dr Oetker. Geraspte citroenschil is ook mogelijk. Wat betreft het huishouden..tsja ik doe het een soort van stiekem Ik vind het heerlijk om een schoon huis te hebben en heb tevens ook nogal last van nesteldrang op dit moment dus ik kan de hele dag wel poetsen en opruimen. Mn mannetje doet ook veel als hij vrij is maar ik heb dan weer een tik dat ik het overnieuw ga doen als hij naar het werk is....(stiekem! ) Ik weet als ik teveel heb gedaan dat ik 's avonds en de dag erop op de blaren moet zitten. Mn moeder heeft al meerdere malen aangeboden te komen maar dat wilde ik niet...dat heet eigenwijs zijn Moet er binnenkort toch echt aan geloven.... Ga nu even naar de Appie..en daarna lekker paella maken..
pfff nu kan ik ook nog niet eens meer slapen! Doe je dat citroensapje gewoon door het beslag? En proef je dat dan heel erg in de cake? Ik ga het morgenvroeg maken. Ik wil eigenlijk slapen maar het lukt niet. Ik ben wel moe, maar als ik ga liggen ga ik vanalles denken omdat ik dan niets te doen heb. Ik moet iets doen anders ga ik dingen bedenken, gek word ik ervan. Hopelijk zijn het de hormonen en gaat het vanzelf weer over na de bevalling. Morgenmiddag krijg ik nog visite en we gaan of vrijdag of zaterdag op kraamvisite, moeten we nog even bekijken wanneer hun tijd hebben. En maandag komt een collega van mij op bezoek. En dan ga ik naar de 40 weken in die week. Spannend hoor! Vrijdagmiddag trouwt een vriendin van een vriendin van mij en dan wil ik naar de kerk gaan kijken. En zaterdag hebben wij een straatbbq. Altijd super gezellig. Maar als de kleine er nog niet is, mag mijn man niet drinken van mij hoor! Nou ik ga proberen te slapen.
Ja, de citroenaroma doe je door het beslag. Het geeft een hele frisse smaak aan de cake. Vannacht superslecht geslapen! Ik ben zo snel al stijf van het liggen op mn zij (ben een echte buikslaper) Op mn rug hou ik het niet lang uit omdat ik dan alles voel trekken in mn buik, rug en bekken...Daarbij ga ik er minstens 4 a 5 x per nacht uit om te plassen. Vanochtend opgestaan met buikpijn..heb ik nog steeds. (zeur zeur ) Ik hoop dat je de straat bbq een beetje droog houdt zaterdag! 8) De vooruitzichten beloven niet al te veel goeds.. Paar partytenten opzetten is een idee en is natuurlijk ook gezellig! Het schiet al lekker op voor je he..nog eventjes en dan ben je 40 weken...
Ik ga dadelijk beginnen aan de cake! Lekker! De bbq is volgende week, dus hopelijk is het dan mooi weer. Ik doe toch niet mee, ik ga wel even kijken, maar ik kan toch niet lang staan of zitten. Maar is altijd wel super gezellig, een tent staat er altijd met een warme kachel, dus dat komt wel goed! Ik ga eens proberen een cake te maken