wanneer kolven? hoelang? hoe(lang) bewaren?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door girl21, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

ik geef fulltime bv en heb nu een soort allergische reatie/eczeem, en wil graag voor geval van nood een voorraadje in de diepvries maken, omdat ik bang ben dat ik nog aan de medicijnen moet die niet samen gaan met bv.. (heb nu iets wat wel samen kan met bv)

wanneer kan ik het beste kolven, omdat ik nu gewoon aan de borst wil voeden, en daar buiten nog wil kolven voor een extra voorraadje..

en hoe lang moet ik dan, en 1 borst of beide?
    en hoe kan ik het dan het beste bewaren, en hoelang mag het maximaal bewaart worden in koelkast of diepvries?

kortom, hoe kan ik nu het beste te werk gaan?

ik hoop dat u mij kunt helpen!

alvast bedankt!

2. girl21

girl21 Niet meer actief

jammer dat er nog geen reactie is.. verder ook nog niemand met info? mag ook reacties via pb hoor..

ik heb er namelijk een beetje haast bij..:)

3. girl21

girl21 Niet meer actief

heb inmiddels al antwoord op mijn vraag via pb en via icare..

meiden die pb hebben gestuurd: THNX!!!

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Sorry, de feestdagen hebben de vragen wat doen oplopen. Gelukkig heb je antwoorden gekregen. Een voorraadje opbouwen kan je het beste doen wanneer je in de ochtend wat extra kolft of tussen twee voedingen door. De meeste vrouwen hebben in de ochtend de meeste melk, in die periode kan je dus het beste kolven. SOms wordt ook de avondvoeding in stand gehouden met kolven terwijl je kindje al slaapt.

Succes en hopelijk is het niet nodig om aan de sterkere medicatie te gaan.
    Ilse

5. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere

Deel Deze Pagina