hallo allemaal, Binnenkort hebben we onze eerste afspraak bij de fertiliteitspolikliniek in Almelo. We zijn namelijk meer dan een jaar bezig. ik ben erg benieuwd wat er tijdens zo'n eerste gesprek zal gebeuren. Wat kan ik verwachten? Ben erg benieuwd naar jullie reacties! p.s. Ik heb trouwens wel elke maand een eisprong en temperatuur ook al een paar maanden (misschien ook van belang) Groetjes Lotte
Ik denk dan sowieso bloedprikken, uitstrijkje, inwendige echo om te kijken hoe het eruit ziet en je vriend/man zal vast zijn zaad moeten laten checken. Zo ging het bij ons de eerste keer tenminste. Ik had geen eisprong, dus de oorzaak was snel gevonden. Wel fijn dat je zelf een eisprong steeds hebt kunnen ontdekken. Daar zullen ze ook wel naar vragen, je cyclussen. Succes hoor! Hopelijk gaat het voorspoedig allemaal!
Hoi Makkie, bedankt voor je snelle reactie! Zullen ze al die dingen gelijk de eerste keer doen? Ook zaad testen? Ik heb net een paar dagen daarvoor mijn eisprong gehad als ik daar naar toe moet. Zouden ze al iets kunnen zien denk je? Of is dat absoluut nog niet mogelijk? liefs Lotte
nee hoor, je vriend/man krijgt een potje mee en die kan hij dan weer inleveren wanneer dat jullie uitkomt. Duurt een week of 2 voordat je de uitslag krijgt. En tja, of ze al wat kunnen zien... ik denk het niet, tot aan 5 weken zwangerschap is er weinig te zien, hooguit een zwangerschapsring of een dooierzakje. Maar geen hartje ofzo.
Bij ons is door de gyn een bloedonderzoek en een zaadanalyse aangevraagd, uitslagen daarvan hebben we bij de fertiliteitsarts gekregen. Vervolgens daar een echo gehad. Nog geen uitstrijkje gehad, maar dat komt in december wanneer ze de cyclus analyse wil doen. Ik had ook keurig 7 maand m'n temp bijgehouden, maar er is niet 1 keer naar gevraagd! Niet door HA, niet door gyn en niet door FA. Kreeg alleen te horen dat ik het nu nog mag bijhouden, maar het niet hoef te doen. Overal weer anders dus
Zijn er ook nog mensen die in eerste instantie alleen maar een gesprek hadden en verder niets? Ik heb erg lang op deze afspraak moeten wachten. Ik hoop niet dat ik voor een vervolgafspraak weer zo lang moet wachten! groetjes Lotte