ik vind de 20 weken echo zooo eng en spannend!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door tlc81, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Na 4 lange en moeilijke jaren verwachten wij nu eindelijk ons kleintje. Dolgelukkig zijn we! Na de spanning van de eerste 12 weken beginnen we zo langzamerhand te genieten. Nu komt de 20 weken echo in beeld. En brrr, ik krijg de kriebels! Wat als het niet goed is en we een onmogelijk besluit moeten nemen? Ik kan de kleine inmiddels voelen en hij/zij hoort er al zo bij! Ik weet dat het merendeel gezond is, maar de gedachte alleen al bezorgt me kippenvel.
    We hebben bewust geen combinatietest laten uitvoeren en geen nekplooi meting, zodat we ons daar niet druk om konden maken. Ik heb er wel aan gedacht om ook geen 20 weken echo te laten doen, maar wil het toch graag weten als er iets aan de hand blijkt te zijn.

Wie herkent dit?

2. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ik kan me dat erg goed voorstellen. Ik was ook erg zenuwachtig. Andere kant, mocht er iets mis zijn kun je je goed voorbereiden. Of je het nu weet of als hij/zij straks geboren is, de schrik is minder groot. Bij ons was het hoofdje wat te groot maar wel helemaal gezond etc.
    Veel succes en er proberen van uit te gaan dat alles goed is!

3. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik begin nu ook de kriebels te krijgen...Moet nog een paar weekjes wachten en eerst was ik vooral benieuwd of ze het geslacht kunnen zien, maar nu begin ik me steeds meer druk te maken of alles wel goed is....Wat je al zegt; de kleine hoort er nu al helemaal bij. Wat als het echt niet goed is?
    Ik probeer er maar niet teveel aan te denken.

4. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hier een tweede en donderdag de 20 wkn echo. Ik herken het helemaal, ik ging er bij de eerste heel positief in, no worry be happy idee. Alles toen ook nog goed hoor, alleen bleek hi veelste klein te zijn bij de geboorte.
    Maar heb nu flnk de zenuwen, dus weet hoe je je voelt. Gewoon doen meid.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Meid ik weet hoe het voelt......ik vond het ook enorm spannend, zo spannend zelfs dat ik gebeld had of ik niet eerder kon komen, dan had ik dat maar gehad. Hier ook een heftig traject achter de rug, dan is zo wie zo alles al extra spannend. Ga er maar vanuit dat het merendeel van de kids gezond geboren wordt.
    Wij hebben trouwens ook geen nekplooimeting laten doen, we hadden al zoveel gehad, we wilde nu eens even niets en gewoon zwanger zijn, de 20 weken echo wilde we wel, gelukkig alles prima, en over een week of 5 hebben we ons wonder al bij ons.....

Succes meis enne, gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Herkenbaar hoor. Bedenk dat niets zeker is. Een goede 20 wk echo zegt alleen dat dat wat ze controleren goed is. En wanneer de echo fout is, kan er wel een plan van aanpak rondom geboorte gemaakt worden. Bv dat ze bevalling inleiden en er een team artsen klaarstaat.

Onze 20 wk echo bracht bij de oudste minder goed nieuws. Wij hebben besloten het af te wachten. Zouden een uitgebreide echo krijgen met 32 wk en dan zouden ze kijken hoe en wat rond de bevalling. Zover is het niet gekomen. Met 31 wk is kleine geboren en niets meer te zien van wat de 20 wk echo liet zien.

Edit:inmiddels is dat kleintje een gezonde peuter van 3.

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Heel herkenbaar, voor ons komt de 20wk echo ook dichterbij, en ookal is alles tot nu toe goed gebleken, maar de angst zit er altijd, een groeiachterstand bijv.. Blij zijn als alles er weer op en aan zit, en ze goed gegroeid is etc! :)

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik denk dat het heel normaal is om je zo te voelen, juist omdat je de kleine al voelt, je bent al bijna op de helft jullie kijken al uit dat dat kleine wonderdertje en hij of zij hoort al bij jullie, ik denk dat het dus heel normaal is dat je daar een beetje bang voor bent, inderdaad eraan vasthouden dat het veel vaker goed dan fout is.

9. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Wij zijn precies even ver zie ik, ik heb mijn 20 weken echo aanstaande vrijdag en ben ook best een beetje bang. Ik snap je gevoel dus helemaal en ik probeer vooral niet te veel te denken aan wat als..

10. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Dank jullie wel!
    Pfff, blij om te merken dat ik niet helemaal alleen hierin sta. Om me heen lijkt niemand zich er druk om te maken en alleen maar geïnteresseerd in het geslacht. Wat wij overigens niet willen weten. Ik ga proberen om van het positieve uit te gaan.
    Dames die ook binnenkort de echo krijgen: succes!

11. Webje

Webje Bekend lid

6 okt 2012
    503
    100
    43
    Ik snap je helemaal ik loop onder controle bij de gynacoloog en verloskundige en elke keer als ik een afspraak heb dan ben ik al erg zenuwachtig.. Vorige week woensdag bij de echoscopist en ik zat gewoon te shaken alles bleek goed te gaan met ons wondertje wat ze konden zien, 2 hersendelen, nieren etc zagen er goed uit... Vandaag 14 weken zwanger dus voor ons duurt het nog even voor de 20 weken echo en ook hier is de spanning dan goed te voelen, willen toch het beste voor ons wondertje :)

Deel Deze Pagina