Het is iets heel erg moois maar dat gevoel moet echt groeien. Dat je er vanochtend al een beetje van genoot is echt wel een goed teken. Ik vond het in het begin ook niet genieten, was alleen maar bezig met zit ik wel goed, ligt zij wel goed, vind ze het fijn, drinkt ze wel, bladiebladiebla. Maar nu is het zoooooo genieten. Als Milan strakjes groter is is het zo fijn die momentjes samen...... Hihi misschien ben ik te fanatiek... maar vind je top Anja!
Ik heb precies hetzelfde gehad.. Ik heb het 7 weken volgehouden omdat het "moest" van mezelf. Ik ben nu sinds een week over op kunstvoeding en wat een verademing is dat.. Dus ja, ik zeg ook.. Stoppen..
wohhhhh wauw goed hoor! zie je hoeveel relaxter je nu zelf bent en hoeveel beter het gaat? gewoon kijken waar jij je goed bij voelt! je doet het SUPER!
Goed dat je het niet hebt opgegeven Ik lees hier wel zo nu en dan reacties van 'gewoon stoppen' maar dat moet je pas doen als je er echt achter staat en niet als je twijfelt. Want in het begin is borstvoeding geven bij genoeg vrouwen er ook voor vechten. Ik vond de BV zelf ook héél erg wennen. Wilde mijn lichaam en leven weer oppakken na de MMM, zware zwangerschap (in rolstoel) en zware bevalling. Iedere keer als ik even kon rusten kwam hij wéér. En dan deed het nog pijn ook. Toen kreeg ik ook nog een borstontsteking. Ben toen ook gaan kolven. Dat was ook een opluchting. En na een paar weken duurden de voedingen ook niet zo lang meer. Straks hoef je niet meer iedere 3 uur te voeden (of vaker, maar dat was hier iig). Als je dan wat meer bent bijgekomen en beter aan je nieuwe leven met baby bent gewend dan wordt het makkelijker. Dan kan je er van genieten. Jason wilde met 8 maanden niet meer aan de borst en heb toen gekolfd tot zijn 1e verjaardag. Nog steeds mis ik die intieme band zo. Ik vond dat zo bijzonder! Onze band was toen nog sterker leek wel. En ja het is sneller om borstvoeding te geven (in bed, gewoon lekker blijven liggen ) dan als je eerst de fles moet klaarmaken! Succes hopelijk kan je er gauw ook van genieten, geef het de tijd en accepteer het dat het de eerste tijd ook wat zwaar is, maar als je er echt erg tegenop gaat zien voel je geen slechte moeder als je dan stopt.
Ik vind het ook heel jammer dat veel mensen meteen roepen; stoppen. Daar heb je niets aan... hoevaak hoor je wel niet dat vrouwen stoppen en later spijt krijgen. Steun, daar heb je veel meer aan. Doorzetten! Het ís zwaar als je het zo ervaart, maar zet door als je zo graag BV wil geven. Ik was zonder steun ook gestopt, maar juist door dat mensen zeiden probeer het nog even, je kan het, je doet het top bladiebla, heb ik doorgezet. En ik ben nu die mensen erg dankbaar.
Anja, als je wilt, kan ik je mijn kraamverslag wel sturen.. want ik herken je eerste bericht alsof ik het zelf geschreven heb.. Geef ff een gil op het andere forum
Ik heb tranen in mijn ogen hoe super ik het vind dat het lekker gaat. Zo ontzettend knap hoe je het opgepakt hebt. Ik herhaal mezelf nog maar eens, je bent echt GEEN loser, sterker nog je bent super!
Anja wat goed zeg!! Hier zijn we langzamerhand wel over aan het gaan naar fv. Ik kolf nu 10 weken en heb het eerlijk gezegd langzaamaan wel gehad met het kolven. Daarbij pakt hij niet echt goed aan of hij valt na 5 a 10 minuten in slaap. Voor hem is het tot rust komen. Maar vind het geweldig dat het bij jullie nu zo goed gaat!!
He, fijn je klinkt een stuk relaxter zo! Gun je jezelf vooral de tijd om lekker veel te rusten en van Milan te genieten?
...En vandaag weer een dag dat ik denk ik kap ermee. Maar ook met de gedachte: Bij twijfel niet stoppen. Milan heeft gisteren de hele dag de borst gehad, alleen 's avonds een flesje die er nog stond omdat ik sliep en mijn vriend beneden zat met Milan. Verder heeft hij alleen rechtstreeks uit de borst gedronken. We hebben wel een rotnacht gehad, Milan wilde pas om 4 uur slapen en hij is verder de hele nacht wakker geweest. Zit nu meteen van, heeft hij wel genoeg gehad, heb ik hem wel vaak genoeg aangelegd? Pffff ik word hier zo ontzettend onzeker van. Ik blijf maar twijfelen, kan wel janken. Bedankt voor jullie steun meiden.
och meissie toch... maar vergeet niet, dat je met kunstvoeding ook zulke nachten hebt.. dat hoort er gewoon bij. groeit milan goed? dan hoef je echt niet te twijfelen of hij genoeg binnen krijgt meis. ik kan het me helemaal voorstellen, maar het is niet nodig! hoe gaat het verder vandaag?
Mja het is niet eens echt alleen vanwege vannacht, toen hij eenmaal sliep, sliep hij en hebben wij ook nog 4 uurtjes kunnen slapen. Het is gewoon de twijfel constant, wel BV, geen BV. Ene moment wil ik door, het andere moment weet ik zeker dat dit niks voor mij is en dat ik ermee wil stoppen. En dan komt er ook weer druk van allerlei andere mensen, mijn schoonmoeder vloog bijna tegen het plafond van de week toen ik zei niet zeker te weten of ik door wilde met de BV. Zij zegt je MOET door, mijn schoonvader zegt je MOET door, vriend zegt je MOET door. Heb ik zelf ook nog wat te zeggen vraag ik me dan af. Misschien moet ik me er niks van aantrekken, maar dat doe ik wel. En ik voel me alleen maar een zeikerd omdat ik niet weet wat ik wil...
Kan het me voorstellen meis... dat is ook wel vervelend. Al begrijp ik hun reacties ook wel een klein beetje. Het is voor hun ook waarschijnlijk erg moeilijk om te bedenken hoe jij je moet voelen nu. Gaat het voeden vandaag wel goed? Ik heb zelf altijd gedacht, als er maar een beetje twijfel is, stop ik niet... ik wilde er geen spijt van krijgen. Ik zie het om me heen ook, er zijn meerdere baby's rond diezelfde tijd geboren en ik ben de enigste die de BV doorgezet heeft, 3 van de 5 moeders hebben echt heel veel spijt ervan incl huilbuien etc... dat is ook zo zonde. Je moet uiteraard doen waar jij je het beste bij voelt, maar het is zo moeilijk te beslissen he? Voel je je ook niet meer goed bij het kolven wat je nu wilde gaan doen?
Nou, ik zou er ook een beetje moeite mee hebben als men voor mij zou beslissen dat ik door Moet gaan. Steun is prima, maar het mag wel jouw eigen beslissing blijven. Ik heb lang getwijfeld of ik zou stoppen met de BV (kolven, fulltime) en toen zei iemand tegen mij; "dat getwijfel daar wordt je gek van, want zo zie je elke kolfbeurt als een nieuwe afweging en daarmee als een nieuwe beslissing en dus weer iets dat je moet doen, in plaats van dat je gewoon kiest te kolven, kies je nu elke keer opnieuw ervoor en logisch dat dat een opgave is dan." Kies er zelf voor, of niet. Ik heb toen besloten nog een x aantal maanden door te gaan en dat gaf wel rust. Zo gaf het ook weer rust toen ik eenmaal besloot ermee te stoppen. Je man heeft een mening natuurlijk, het is Jullie keuze, maar daarin heb jij wel het laatste woord (vind ik dan). Schoonouders laat ik zoveel mogelijk links liggen, die hebben er aanleg voor schoondochters niet te begrijpen. Toch blijf ik erbij dat ik denk dat hierin hormonen nog een heel grote rol spelen en dat het met de tijd beter zal gaan. Je hebt gister gezien dat je je beter voelt als je zelf de regie hebt, is daar vandaag iets in veranderd?
Oh ben t zeker met je eens Ireen, het MOETEN klopt absoluut niet. Zie dat ik het een beetje raar verwoord heb. Ik bedoelde meer, het is voor buitenstaanders moeilijk om je in Anja te verplaatsen. Idd hormonen, vermoeidheid, zwangerschap achter de rug etc, het speelt allemaal mee. Zij hoeven het allemaal niet te doen, dus ze kunnen zeggen wat ze willen want het maakt hun inprincipe niets uit. Anja moet absoluut kijken naar wat zij zelf wil.
Meid je doet het super. Maak voor jezelf steeds een beslissing voor een week. Deze week geef ik bv, en kies een dag dat je opnieuw gaat kijken hoe het is gegaan, dat geeft je rust denk ik. Slechte nachten hangen niet samen met bv. Sterker nog, aanleggen is makkelijker dan flesje maken Hier sliep de baby op volledige bv met 5,5 week door dus laat je daar niet gek door maken Oh en anderen hebben daar niets mee te doen. Dit is JOUW beslissing. Zou ik meteen duidelijk maken, je hebt geen extra druk nodig, je legt jezelf al genoeg op. Succes meid! Geniet extra van de goede momenten!
Meid, meid... Dat een baby van deze leeftijd om 4 uur wakker is en nog veel voedingen wil dat is nu eenmaal zo. Ook als je kv zou geven. Bovendien zit daar een max aan en als je baby dan huilt en al aan de max zit, mag je niet meer geven. Als jij gewoon een goed borstbeleid volgt en luistert naar de signalen van Milan en je borsten, dan heb je gewoon voldoende voeding. Mijn zoontje dronk op die leeftijd om de 2 uur, ook 's nachts en dan was ik een uur bezig, dan viel ik meteen weer in een diepe slaap en kwam hij na een uur weer. Zo gaat dat met baby's.