Ik vind de BV vreselijk... Wat moet ik doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door anja89, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dit snapt Anja wel. Ik denk dat jullie haar verkeerd snappen. ;)
    Haar zoontje wil na de eerste borst niet meer een 2e borst. Als het zo belangrijk is om 2 borsten te voeden, zou dat dus betekenen dat ze zelf hem van de 1e borst los moet koppelen om aan de 2e leggen. En op die manier komt hij bij beide borsten enkel aan de voormelk/minder vette melk.
    Dus mij lijkt het ook beter dat ze hem dan maar 1 borst (incl achtermelk) laat drinken dan dat ze tussendoor van borst wisselt.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Op 1 borst kun je 17 maanden voeden.. heeft mijn zus bewezen! hihi

3. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik bedoelde wat Duchess zegt idd. ;)
    Milan wil vaal maar 1 borst, maar bied hem die andere wel altijd aan om te zien of hij die toch stiekem ook wil.
    Soms pakt hij de 2e borst dan ook en drinkt hij nog heel eventjes.
    Maar meestal is -ie na 1 borst helemaal leeggedronken te hebben al weer in dromenland. ;)
    Hij slaapt goed en komt er goed op aan, dus dan lijkt het me zo beter dan dat ik halverwege van borst wissel.

4. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Idd Anja, goed bezig!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als hij er maar 1 wil, dan zeker. Je moet niet afkoppelen om te wisselen.
    Maar dan is die tweede borst dus pas twee keer zo laat aan de beurt, dus die heeft dan eerst meer voormelk. Drinkt Milan dan wel minstens 20 minuten ongeveer?

Hoe vind je het voeden nu mentaal? Is dat akelige gevoel dat je had dat je kind afhankelijk van je is nu weg?
    Ik vond het wel stoer dat je een foto plaatste ergens verderop. Daar zat je nog wel gespannen, zag ik. Ik zou dat voedingskussen wegdoen en lekker een gewoon hoofdkussen op je schoot leggen! Schouders laag, ietsmeee onderuit zakken, dat is relaxter en je houdt zo'n houding langer vol.

6. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @Zogelukkig; Het gaat nu stukken beter, al heb ik heel af en toe nog wel eens zoiets van, pfff, wou dat vriend de voeding even kon overnemen.
    Maar goed, dit is alleen 's nachts en overdag gaat het steeds beter.
    (En met een flesje zijn de wakkere nachten ook niet opgelost. ;))

Ik hoop dat ik over niet al te lange tijd in het openbaar durf te gaan voeden zodat ik wat langer van huis kan dan 2, 3 uurtjes. ;)
    Maar ben nog niet zeker genoeg van mezelf om ergens anders te gaan voeden.
    Het gaat wel al een stuk meer ontspannen nu hoor, lekker achterover op de bank, aanleggen en drinken maar. :)

Ik vermoed alleen nu dat ik/we spruw hebben... :( Ik heb jeuk down under en Milan laat nu constant de borst los tijdens het drinken.
    Ook drinkt hij maar kort, 8 tot 10 minuten hooguit.
    Dus morgen maar even naar de HA.
    Wel wil hij nu weer constant 2 borsten gelukkig.

7. Bri

Bri Niet meer actief

8 tot 10 minuten hoeft niet te kort te zijn hoor, sommige kindjes drinken gewoon enorm effectief. mijn zoontje was na 10 minuten ook altijd al klaar, behalve 's avonds, dan kon hij zo een uur bezig zijn (wisselend links-rechts-links-rechts...).

Is hij wel tevreden na het drinken? Dan heeft hij niet te weinig gehad en hoeft het geen spruw te wezen. Maar als hij nog moppert / ontevreden is, heeft hij dus om een andere reden losgelaten. Nou ja, in elk geval verstandig om even bij de HA aan de bel te trekken.

Je bent in elk geval goed bezig zeg, bravo!

8. zogelukkig

Jaaaa; goed bezig Anja! iK ben echt trots op je!
    Toen je dit topic opende kree ik een dejavue van een tijdje terug. Bijna hetzelfde verhaal en die meid gooide dus wel de handdoek in de ring.
    Het getuigt van een heel sterke wil dat je ondanks dat je het helemaal niet zag zitten 'gewoon' hebt doorgezet; chapeau!

Oh, ik voedde nooit in het openbaar en ik heb nooit spruw gehad. Als ik de stad inging ofzo, dan zorgde ik dat ik op tijd terug was of ik ging in een pashok zitten. Zoon had moeite met goed aanhappen, was snel afgeleid en ik had veel melk, dat eruit spoot waardoor hij vaak de tepel losliet, daarom voedde ik niet in het openbaar.

9. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ja Milan is ook erg snel afgeleid en vooral als ik hem de 2e borst aanbied.
    Dan duurt het echt even voor hij wil pakken.
    In een pashokje gaan zitten is ook best een goed idee idd!

En... Stiekem ben ik ook best trots op mezelf dat ik toch heb doorgezet, want toen ik dit topic opende zag ik het idd echt niet zitten om BV te geven.
    Begin er nu steeds meer van te genieten. :)
    Maar moet af en toe wel even een flesje kunnen kolven, gewoon omdat ik dan wat tijd voor mezelf nodig heb, in de zin van af en toe eens de deur uit kunnen 's avonds of zo.

10. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @Bri; Ja hij is wel tevreden na het drinken.
    Alleen 's avonds ben ik soms ook wel ff een tijdje bezig voor hij verzadigd is haha.
    Maar overdag is hij na de voeding wel tevreden.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Helemaal top Anja. Ik vind ook dat je echt trots op jezelf mag zijn.
    Ik wist dat je blij zou gaan zijn als je door zou zetten. Ik herkende erg veel namelijk en ook ik wilde verschillende keren stoppen. Ik zou bij onze (hopelijk) kindjes nooit meer twijfelen om te stoppen want ik weet nu hoe geweldig het zelf voeden is, hoe trots je kunt zijn en ik wéét nu dat het enkel echt doorzetten is als het even niet lekker loopt.

Je bent een kanjer en dat mag zeker even gezegd worden! :D

Wbt voeden in het openbaar. Ik doe dit wel maar durfde het pas met een week of 7 geloof ik. En toen zat ik echt klunzend en blozend haar te voeden. Had wel een vriendin mee genomen die er ervaring mee had en die heeft me dus geholpen. Al vrij snel was ik er heel handig in en ik heb eigenlijk altijd overal gevoed. Nu ook nog. Vanmiddag nog in onze winkel achter de kassa zitten voeden. Ik vind het juist heel erg handig dat ik gewoon zo overal kan voeden. :D

12. zogelukkig

Ik moet nog steeds erg nadenken als ik en plein public voed, hoe ik dat het beste doe zonder teveel borst in beeld te brengen, haha! Zoon deed vaak niet meteen 'hap'. Ik zat op babymassage met allemaal voedsters en die slingerden zo dat kind eraan, ik snapte nooit hoe ze dat deden; je zag niks! Nee, bij mij zie je alles heb ik het idee. Verkeerde kleding?

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat is je gevoel denk ik. Ik floep soms gewoon mijn borst er uit en als ik t idee heb dat je hem dan teveel ziet leg ik er wat overheen. Gelukkig accepteerd Yasemin dat nog, ze drinkt nog vaak erg geconcentreerd. De doek er overheen (of trui/vest of whatever) zorgt er ook voor dat ze niet telkens los laat om ergens naar te kijken.
    Tuurlijk zie je wel wat voor ze aan gehapt heeft, maar ik leg haar ook niet aan als er iemand zit te kijken. Als er mensen bij staan of zitten die ik niet goed ken houd ik er dus ook wat voor, ook als ik verder wel goede kleding aan heb en je dus bijna niets ziet.
    Ik ben er erg handig in geworden moet ik zeggen.
    Ik vind het echt heerlijk, heb vorige zomer ook regelmatig in het bos of aan een vijver o.i.d. zitten voeden... genieten!

14. zogelukkig

O, maar dat doe ik ook hoor! Als ik met de honden het bos inga, in het duin. Ik voed dus wel buitenshuis, maar niet op terrasjes ofzo. Ook in de kraamtijd ging ik lekker naar boven als er visite was.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jaaa het gaat super goed hier! Gefeliciteerd!
    Overigens heeft mijn zoon de eerste weken (na kraamtijd) ook steeds één borst gedronken (behalve 's avonds). Inmiddels is dat gestabiliseerd en drinkt hij steeds twee borsten(behalve 's ochtends, de ander kolf ik af voor de vriezer)

16. zogelukkig

En, vindt ie het lekker?:p

17. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Wbt openbaar voeden, ik denk dat het me uiteindelijk niets meer kan schelen hoor. ;)
    Maar nu zie ik mezelf nog niet voeden waar allerlei mensen bijzijn.
    Van de week heb ik bij mijn schoonouders gevoed, vond dat al een hele overwinning.

Milan drinkt de ene keer één borst, de andere keer wil hij er wel 2.
    Bied ze maar gewoon allebei aan steeds en dan zie ik wel of hij pakt. :)

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd gewoon aanbieden en als hij niet wil is dat ook prima!

Dat gaat steeds beter idd. Ik vond het in het begin ook raar bij mijn ouders ofzo te voeden. Maar alles wordt steeds makkelijker en je went eraan en op een gegeven moment voede ik overal.
    Overigens als ik in een restaurant of terrasje o.i.d. voed dan zoek ik wel altijd een plekje uit waar ik niet vol in het zicht zit hoor, anders voel ik me ook niet prettig. (al ben ik wel altijd erg trots om BV te geven... haha.)

Deel Deze Pagina