ik vind dit echt NIET normaal

Discussion in 'De babyuitzet' started by Laaarrr, Sep 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Ik denk, nou komt het... Gaat het over een kinderwagen haha!
    Al vind ik het ook duur, ze spelen zo goed in op al die hormonen ;)

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Dat JIJ dat niet zou kopen is natuurlijk niet de standaard he. En je hoeft het niet te kopen natuurlijk, dus ik begrijp je probleem niet zo. Er zijn wagens in alle prijsklassen.

Ik heb ook een wagen van Joolz die bij elkaar 1100 euro kostte. Maar hij rijdt wel als de beste en ik ben er erg blij mee. Ik voel me ook niet genaaid of misbruikt ofzo ... ik heb dat ding met mijn volle verstand gekocht.

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Ben het er wel mee eens dat nieuwe wagens erg duur zijn.

Wij gingen met een budget van €400 naar de babydump. Toen ik dit aangaf werd ik uitgelachen en kon wel kiezen uit twee modellen..

Als je voor het eerst een kind krijgt is het ook niet te doen om alles nieuw te kopen. Of je moet beiden een topsalaris hebben.

Wij hebben dat ook veel tweedehands.

4. aora

aora Actief lid

Sep 6, 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Tsja die prijzen.... ik heb ook echt even moeten slikken bij de tweede.

Mijn tweede zat dicht op de eerste. Zeer gewenst maar ik had niet gedacht dat ik zo snel weer zwanger zou zijn. Mijn dochter was 1,5 en liep nog niet toen mijn zoon geboren werd. Ik heb besloten om voor het gemak te gaan en heb een mountainbuggy duet gekocht. Juist omdat ze op mp ook vrij duur zijn krijg je uiteindelijk een groot gedeelte van je aankoopbedrag weer terug. Wij hebben de wagen inmiddels weer verkocht en uiteindelijk zijn we er 250 voor kwijt geweest.

5. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Het is inderdaad echt absurd.
    Het is echt niet de kostprijs en ontwerp e.d. wat je betaald maar de prijs is omhoog gedreven omdat de meeste ouders tweeverdieners zijn, alles over hebben voor hun kind en dus toch wel betalen. Dus uitbuiting!
    Kan de kwaliteit goed zijn maar prijs/kwaliteit is niet in verhouding.
    De Joolz kostte toen ik een baby kreeg rond 700, nu 5 jaar laten 1100!?!

6. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    Kort door de bocht reactie, kiesje toch zelf voor. Soms heb je geen keus en komt het zo op je pad. Ik heb de 2 jongste ook kort op elkaar door de pil heen.
    Ik heb de topmark duo gekocht 170 euro met babywieg. Zat nog geen 11 maanden tussen en gaat prima.1600 euro dat is veel geld hoor.
    wij hebben ook een fiets kar die je als wagen kunt gebruiken

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Als je een special edition hebt, met alle toeters en bellen ... ja, dan kost die 1100 euro ...

De "gewone" Joolz kost overigens nog steeds 700 euro hoor, zonder alle extra's. Als je die er lost bij komt, kom je ook ongeveer op dat bedrag uit, dus als met al valt de prijs nog wel mee dan!

8. tuc

tuc Niet meer actief

Tja dat risico loop je altijd en veel kiezen er wel voor dus zo kort door de bocht is het niet. En dan hoef je dus nog geen kinderwagen van 1600 euro maar ik zeg dus al een topmark duo 30 euro op mp.

9. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Eigenlijk zijn we ook maar verwend :D
    Ik scheel 2 jaar met m'n zusje en mijn ouders hadden nog zo'n jaren 60 wagen met een grote bak daar kon ik gewoon naast zitten in het begin. Toen dat niet meer paste mocht ik lopen. Was goed voor de beentjes :p of er was een bolderkar 😁

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind dit geen misbruik, je kiest altijd zelf wat je koopt... En kennelijk zijn er veel mensen die dit bedrag er voor over zouden hebben. Kijk eens op mp, zijn genoeg kinderwagens (ook duo neem ik aan) te koop daar.
    Ik heb ook wel eens kinderwagens (en dan gewoon voor één kind) gezien voor 1500 euro ofzo, belachelijk, net alsof je een auto koopt... Maar die van mij zijn dan ook allemaal tweedehands geweest, ik weiger daar kapitalen aan uit te geven.

11. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

Jun 9, 2014
    1,312
    1,192
    113
    Wat inderdaad al word gezegd is dat mensen kunnen kiezen voor een dure variant, en dat is in alles zo. Van afwasmiddel tot kinderwagen.
    Wees blij dat er mensen zijn die ze kopen;)
    Anders was er nooit een marktplaats of tweedehands geweest waar mensen weer kunnen kopen, zo maakt iedereen het cirkeltje weer rond.:cool:

12. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Je kunt toch ook kiezen voor een goedkopere duowagen?

Ik heb nu wel weer 1575 (incl accessoires) euro aan een duowagen uitgegeven. (Joolz Geo) Ik vind het absoluut een hoop geld, maar ik vind het geen misbruik maken van.. Ik had ook kunnen kiezen voor wagens in een andere prijsklasse

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,898
    3,931
    113
    Tja, daarom hebben wij een kinderwagen van marktplaats voor 30 euro...
    Je moet er een beetje tegenaan lopen, deze stond de mensen in de weg :)
    Ik snap dat tweelingdingen en zoals een duowagen duurder zijn, maar ook die heb je tweedehands hoor. Mensen gebruiken dit soort dingen toch voor een beperkte tijd en die dingen zijn dan nog lang niet af.

14. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

Dec 20, 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    Ik zit absoluut niet op hete kolen wat betreft centjes, maar ik snap gewoon werkelijk waar niet wat mensen bezielt om zoveel geld uit te geven aan een kinderwagen... daar heb je een leuke auto voor.

En sommige reacties over het krijgen van kinderen en dat je dan maar moet wachten als je geen geld hebt... VIND IK ECHT SCHANDALIG.
    Ik ben namelijk DWARS EN DUBBEL door de pil heen zwanger geraakt.. dat heb je niet zelf in de hand. of wat dacht je van mensen die een wondertje geplant hebben maar er ineens 2 krijgen. Nee nee dametje, je moet je reacties wat beter doordenken.

Ik wil ook verder niet suggeren dat de bugaboo donkey van maar liefst 1639 eurotjes de enige wagen is waar we uit kunnen kiezen, ik heb namelijk een heeeeeeeeeeeele mooie wagen van veeeeeeeeeeeeeeeeel minder eurotjes gescoord. MAAR ik vind het belachelijk dat ze uberhaupt ZOVEEEL durven te vragen voor een kinderwagen. Ronduit schandalig

je hebt het inderdaad zelf in de hand welke wagen je koopt en hoeveel je eraan uit geeft, maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat mensen dit er serieus aan uitgeven, al zou ik het geld hebben dan zou ik het toch wat slimmer aanpakken.

een mercedes rijdt echt perfect maar een goed onderhouden gezinsautotje net zo goed!
    Het is maar net wat je met je geld wilt doen he

15. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Laat de bugaboo donkey nu het enige zijn waar we serieus geld aan uit gegeven hebben voor onze tweeling, en dan nog via het adres wat Huis van Puck noemde met 300 korting. Alle meubels in het kamertje hebben we zelf gemaakt ( meer omdat we spullen in de winkel niet mooi vinden). En de kinderstoelen en autostoelen hebben we cadeau gekregen.

Zo zie je nooit aan de buitenkant af hoe iemand aan zijn spulletjes komt.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Waarom wind je je er zo over op?
    Mi zijn er veel belangrijkere dingen om je druk om te maken..
    Er zijn genoeg keuzes, al naar gelang je budget en wat je er voor over hebt koop je wel of niet zo'n wagen. Boeiend..;)

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Waarom lig je hier in vredesnaam wakker van? Wat ik met mijn geld doe, dat is toch mijn zaak? Dat hoef jij niet SCHANDALIG te vinden? Zou je sieren overigens om niet zo schreeuwerig over te komen?

18. tuc

tuc Niet meer actief

Jeemig wat een reactie, je doet nu net of iedereen die hem wel koopt niet goed bij zn hoofd is ofzo. En over zwanger worden...je weet toch dat niks 100% betrouwbaar is dat risico neem je dan toch?

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

#59 sydneys, Sep 15, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 15, 2014
    Het is toch goed als mensen zulke dure kinderwagens willen kopen. Goed voor de crisis, geld moet rollen.
    Ik heb het geld er ook niet voor. Heb 50 euro betaald maar heel eerlijk? Als ik zwom in het geld had ik ook de duurste en de mooiste naar mijn smaak gekocht.
    Als je het geld hebt, waarom niet?

Net hetzelfde als huizen. Je hebt een karavan waar je in kan wonen en je hebt de grootste modernen kastelen waar je in kan wonen

20. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Pffff.... wat een overdreven reactie zeg.
    Waar maak je je druk om?????
    Iedereen moet toch zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven?? Daar heb jij toch niks over te zeggen of van te vinden??
    Ik rij in een Benz rond van 100 duizend euro met een kinderwagen achterin van 1600 euro. Moet ik toch lekker zelf weten?? Ik heb het geld ervoor, waarom zou ik het dan niet doen??
    Lijkt wel of je jaloers bent....

Share This Page