Ik denk dat je je nick in 'Mevrouw Benz' moet veranderen! 😂 Geen energie aan besteden, typisch weer 'kop boven het maaiveld uitsteken' syndroom. TS, wat laat je jezelf kennen zeg. Een en al frustratie en jaloezie spat er vanaf je berichten, kijk gewoon naar jezelf dan heb je het vast al druk genoeg. Leef en laat leven, of dat nou al rijdend is in een Bentley met donkey kinderwagen achterin of een Fiat met een Topmark. Who cares?
Moet zeggen dat mensen daar juist wel over opscheppen. Lees het hier op het forum maar al te vaak. Er wordt gesproken over mijn bugaboo ipv kinderwagen, habbopop ipv pop, lief outfit ipv kleren, stokesstoel ipv kinderstoel etc. Er is hier een grote groep die graag willen laten weten dat zij het betere/duurdere product hebben
Huh? Heb jij het niet standaard op elke verjaardag over je Donkey? Dat is nou echt de enige reden waarom ik de Donkey heb gekocht hoor ! Vooral niet omdat hij goed klein is in te vouwen, je hem mono kunt gebruiken hij heerlijk rijdt... Nee joh niets van dat alles, puur om op verjaardagen op te kunnen scheppen
Ja, ik heb een Bugaboo Donkey. Noem hem idd Donkey als ik het er hier over heb. Niet om op te scheppen omdat het het duurdere product is, maar ik vind hem persoonlijk wel echt de beste duowagen. Maar een anders vindt een topmark misschien de beste. Leven en laten leven, toch?
Dat vind ik ook een beetje dom en eigenlijk weer het andere uiterste. Ik geef voor bepaalde dingen ook wat meer uit (kinderwagen bijv.) maar echt niet dat ik ga spreken over 'mijn Quinny' of 'mijn Moodd'. Het blijft gewoon een kinderwagen, een functioneel ding, geen statussymbool.
Uitzonderingen daargelaten denk ik dat dit echt onzin is. De meeste mensen kopen gewoon een kinderwagen die binnen hun budget past en die ze het fijnst vinden rijden, meest praktisch opvouwen etc. Heeft m.i. niks te maken met 'opscheppen'. Als mensen dat werkelijk denken zegt dat meer over hun eigen gebrek aan eigenwaarde, jaloezie en frustraties dan over een ander z'n keuze om voor een bepaalde kinderwagen te kiezen.
Jaa.. ik koop inderdaad zo'n dure kinderwagen zodat ik op verjaardagen op kan scheppen.. kom op zeg! Je zegt: "weten die mensen dan niet dat je nog allemaal andere dingen nodig hebt? " Dat ik een dure kinderwagen koop, wil toch niet zeggen dat ik geen andere spullen meer koop. Wij hebben beiden gewoon een goede baan en kunnen en willen het geld er ook aan uitgeven. En dit doen we echt niet voor op de verjaardagen
Ik denk niet dat de mensen die hier op zp "Donkey" zeggen ipv "kinderwagen" representatief zijn voor alle mensen die een Donkey hebben. Dit is een beetje iedereen over 1 kam scheren wat je nu doet. Natuurlijk, er zullen altijd mensen zijn die het inderdaad heel interessant vinden om te laten weten dat ze een dure kinderwagen/auto/huis/kleren hebben, maar het gros van de mensen is gelukkig echt niet zo. Verder, er zijn hier op zp ook heel veel mensen die gewoon "kinderwagen" zeggen. Dan heb je dus geen idee wát voor wagen ze hebben, misschien wel een Donkey? Wie zal het zeggen...
Als er bij babyuitzet wel eens gevraagd wordt voor een duokinderwagen geef ik aan dat ik een Donkey heb en norm de voordelen die ik ervaar daarbij. Kan moeilijk dan zeggen dat ik "een kinderwagen" heb
Als je denkt dat mensen een merknaam noemen om op te scheppen zegt dat meer over jezelf als over de ander lijkt mij... Ik ben er serieus dus echt niet mee bezig wat een ander van mijn keuzes vindt. En andersom maak ik me er ook niet druk over waar een ander voor kiest. Ik snap niet dat je daar je tijd en energie aan gaat geven. Ik kan me er wel aan irriteren als een ander gaat invullen waarom ik bepaalde keuzes maak (het Benz verhaal dus.. ) Ik neem aan dat je iets koopt of aanschaft omdat je het mooi vindt en niet omdat je er een ander de ogen mee uit wil steken. Maar als je er al vanuit gaat dat een ander het wel doet met die intentie wordt je in mijn ogen een mens die zich overal aan ergert.
Nou dan ben ik wel heeeeel dom ws want als het over kinderwagens gaat heb ik het over mn mutsy en das 1 van de goedkopere wagens voor mij is het meer om het verschil aan te geven tussen wanneer ik het over de kinderwagen of de buggy heb.
Het is ook heel duur. Toch heb ik 'm een tijd terug gekocht. Het is een handige wagen die ik lang kan gebruiken. Maar ik begrijp zeker dat niet iedereen een donkey kan betalen.
Oei, het is goed dat je het zegt. Wij zitten erg krap bij kas, dus voorlopig niet n**ken dan maar! Maar goed, over het eigenlijke onderwerp: Het gaat voor mij niet eens over de kinderwagen zelf, maar over het feit dat er mensen zijn (en daarmee bedoel ik niemand specifiek in dit topic, voor alle duidelijkheid!) die overal het duurste van kopen omdat ze denken dat het duurste ook automatisch het beste is, of om te pronken met die dure aankopen. Ze bestaan echt! Ik moet zeggen dat ik daar ook niet zo goed tegen kan. Voor mij is dat een heel irritant gevolg van kapitalisme. Maar dan nog is het op zich niet mijn zaak. Wat betreft het noemen van merken: Ook daar zijn heel veel beweegredenen voor. Ik noem een merknaam alleen als ik het een supergoed merk vind en het graag wil delen. Soort van gratis reclame voor een product waar ik erg tevreden over ben. Mijn ringsling staat ook wel bekend als "Mijn Maya Wrap" omdat ik het gewoon een superfijne (en betaalbare!) ringsling vind. Maar ik heb het eigenlijk nooit over "Mijn Safety 1st Autostoel". Het is een prima autostoel, maar niet iets uitzonderlijks of zo. Wat ik wel irritant vind, is dat de prijzen van alles waar "bruids-" of "baby-" voor staat toch wel vaak kunstmatig hoog zijn, en dat je ook nog wijs wordt gemaakt als consument dat je dat allemaal nodig hebt. Het motto is veelal "Je wilt toch een onvergetelijke dag hebben?" en "Je wilt toch het beste voor je kindje?" Natuurlijk, als consument ben je er zelf bij of je iets koopt, maar je moet soms wel echt goed bij de les blijven. Uiteindelijk is er ontstellend weinig wat je echt, echt nodig hebt. De rest is voor extra gemak, voor de mooi, voor de leuk, etc. Koop je een toevallig dure kinderwagen omdat je je erin hebt verdiept en gebleken is dat deze wagen gewoon het beste bij jou en je situatie/gezin past, dan vind ik het zelfs juist heel logisch dat je voor die kinderwagen kiest. Immers, als je het kunt betalen, hoef je het om de prijs niet te laten. Er zijn heel veel redenen waarom mensen bepaalde aankopen doen. Wij kunnen niet voor hun beslissen wat die beweegredenen zijn, en eigenlijk zelfs niet beoordelen of die beweegredenen geldig zijn.
Je hoofdletters suggereren wat anders enneuh... volgens mij ben ik het gewoon met je eens hoor (zonder de hoofdletters en alle poeha)... dus deze reactie is een klein beetje overdreven. Je mag toch best iets duur vinden? En andere mensen mogen het daar toch gewoon mee oneens zijn?
Off-topic Hoe de hel kunnen de vrouwen in mijn buurt met z'n allen een Buggaboo twv 1050 hebben en ik niet? Even voor de duidelijkheid, ik woon tegen een ghetto aan. Misschien omdat ze 8 kinderen hebben en de kinderbijslag lekker aantikt? Maar ik wou ook een Buggaboo
Misschien. Maar misschien gaat een Buggaboo erg lang mee? Dat wordt, met 8 kinderen, wel extra belangrijk, want je wilt dan natuurlijk niet voor ieder kind een nieuwe wagen gaan kopen. Dan wordt een duurzame wagen een investering. Je kunt niet in het hoofd van mensen kijken... Gelukkig niet zeg!