ik vind dit echt NIET normaal

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Laaarrr, 14 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evientje

Evientje Niet meer actief

Jij maakt je wel degelijk er druk over anders begin je het topic niet op de manier zoals je deed en schrijf je ook de reacties niet zoals je deed!
    Maar je geeft nu commentaar op anderen wanneer ze aangeven, Sorrie het sarcasme straalde ervan af, als ze het over een benz hebben met een dure kinderwagen achterin. Waarbij je het blijkbaar nodig vind om aan te geven dat je geen armoedzaaier bent en wat voor auto's je wel niet allemaal hebt met je partner. Maar eerlijk, komt bij mij over alsof je uitdaagt om vervolgens te showen wat jij allemaal wel niet hebt!
    Lekker belangrijk wat voor auto, kinderwagen, wat voor meubels en wat voor kleding je hebt! Reageer je ook zo als het om merkkleding gaat? Want ook daar wordt door menigeen tig keer zoveel aan uit gegeven omdat er een merkje op staat! En menigeen loopt er ook graag mee te koop dat ze merk kleding hebben. Fijn voor hen, als zij dat uit willen geven moeten ze dat doen, zie ik het probleem niet zo van. Volgens mij gaat het erom of je tevreden bent met wat je hebt, of het nou duur is of niet, of het een je van het merk is, maakt daarin echt geen verschil. Als mensen zich er lekker bij voelen om ergens meer geld aan uit te geven dan een ander zou doen, is dat toch aan hun?
    Ik kan me bijvoorbeeld ook niet voorstellen dat je geld uit geeft aan 2 old-timers, daar open ik toch ook geen topic over?
    Maar terug komend op de donkey, ik sluit me wel aan bij diegene die hem hebben, ik vind hem ook heerlijk rijden, zelfs stukken lekkerder als de kinderwagen die ik had voor mijn zoon. En als we ooit een duo nodig zouden hebben zou ik er ook serieus naar kijken of het financieel mogelijk is. Maar dan kan het nog steeds goed zijn dat ik een andere tegenkom die ook aan mijn eisen voldoet en stukken goedkoper is! Wat dat betreft is het leven een stuk makkelijker en ontspannender als je niet zo gericht bent op merken of wat op dat moment in is!

2. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Haha mijn god wat een reacties....

Iedereen geeft toch lekker uit wat hij of zij uit wilt geven aan een kinderwagen? En wie zegt dat het of of is, misschien is het wel en en?
    Onze dochter komt niets te kort in haar leventje en ik vervoer haar ook nog eens in een bugaboo...waarom? Omdat we de bugaboo heerlijk vinden rijden en mooi vinden.
    Ja hij is niet goedkoop, maar dat zijn kinderschoentjes waar ze misschien 2 maanden mee doen ook niet, je kiest er toch zelf voor om dan goedkopere te kopen?
    Op jacht naar een jasje voor dochtertje.. Mooie gezien 139 euro... Die laat ik dan wel hangen want dat heb IK er niet voor over, maar anderen vast wel! Dus niet zeuren en kopen wat jij er aan uit wilt geven.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    #143 Lovely83, 15 sep 2014
    Laatst bewerkt: 15 sep 2014
    Als iemand dat geld ervoor over heeft, why not?
    Wie weet koop jij wel dingen wat een weer niet zou doen, zoals 3 auto's. Schandalig dat je daar je geld aan uitgeeft ;).

Leven en laten leven.

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik vind dit wel een leuke voor De Rekenkamer; wat kost een kinderwagen? :D :)

5. mumija

mumija Niet meer actief

Daarom kan ik eigenlijk alleen concluderen dat het jaloezie is..
    En dat vind ik heel jammer voor ts, want dat is een hele moeilijke karaktereigenschap.
    Als het zo hoog zit (gezien haar reacties), dat je er zelfs hier een topic over moet openen, dan ben je in mijn ogen niet tevreden met wat je hebt.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tja, wij hebben een vw. Tiguan a 20.000 euro en een vw up a 9.000 (.) euro. Boehoe. Hier noemen we die dingen trouwens de grijze en de witte auto. De kinderen noemen de tiguan mama's auto en de up papa's auto.

We hebben deze auto's gekocht omdat we dat kunnen en willen. De tiguan is mijn droomauto en de up is vanwege woon/werkverkeer van mijn man.

Mijn man verdient bakken met geld tussen het voor en najaar (ja echt) en ik voor mijn horecabaan ook leuk voor erbij.
    We wonen nog steeds in een rijtjeshuis met een hypotheek van 140.000 euro, doe boodschappen bij de lidl en af en toe Albert Heijn, haal kinderkleren bij de Zeeman (het gaat toch snel stuk met die twee wildebrassen of ze groeien er snel uit) en mijn tweedehands bugaboo frog heeft 50 euro gekost.

Boeiend.
    Wat kan jou het schelen wat een ander ergens aan uitgeeft. Niemand (maar dan ook niemand) weet wat er hier maandelijks binnen komt en uitgaat. Dat zijn andermans zaken niet.

Ik zou er nooit zoveel geld aan uit geven, maar er is een markt voor. Slim aangepakt toch?

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik weet helemaal wat je bedoelt! Ik stond gisteren bij de buurvrouw naar binnen te loeren en er stond gewoon COCA COLA op tafel. Terwijl wij maar cola van de Lidl hebben! Ik bedoel, WAT EEN AANDACHTTREKKER, ze wééét toch dat ik me graag met haar leven bemoei en dan zet ze tóch die cola in het zicht. EXPRES! Ze wil me gewoon graag de ogen uitsteken met haar dure merken (1,78 voor een fles, heb ik net helemaal opgezocht.) maar dat lukt haar lekker toch niet, het zit me ook ABSOLUUT niet dwars!

;););)

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Wat interesseert het je. Kennelijk is er een markt voor. Net zoals met auto's, huizen, kleding etc.
    Zal mij een zorg zijn waar een ander zijn geld aan uitgeeft en of het de juiste prijs-kwaliteitsverhouding is.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik probeer nou juist niet te lachen; al sinds vorige week dinsdag, maar deze reactie helpt niet.
    Maar een hoestbui heeft nog nooit zo goed gevoeld:D

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wat maak jij jezelf onsterfelijk belachelijk zeg! Jaloezie druipt er vanaf. Zeer slechte eigenschap,sterkte ermee joh.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    :D Precies!

12. mumija

mumija Niet meer actief

Ik heb NIKS van waarde: geen auto, een oude gare fiets, wel een huis met hypotheek trouwens ;). Een pc van 11 jaar oud, een Nokia uit het jaar blok met 61 cent beltegoed, een kinderwagen van 20 euro van de rommelmarkt (fijn ding!, word al 3 jaar heel intensief gebruikt, voor de kleine jongen en als karretje waar de krantjes de hele week mee rond gebracht worden.)
    Kleding met gaatjes erin, die ik dan maak, ik slaap op een matras op de grond omdat ik niet eens een bed meer heb.

Maar ik heb wel 4 gezonde en fantastische kinderen, echt stuk voor stuk kinderen waar je trots op kan zijn!
    En het interesseert me geen reet dat ik die materiele dingen niet heb. Heb me in jaaaaaaaren niet zo goed gevoeld, als de laatste 4 maanden.;)

O ja: ik heb mijn 2 katten die me heel veel geluk geven, en mijn opvangkatjes regelmatig. Is heeeeel belangrijk voor mij.

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier wel de Donkey aangeschaft toen ik zwanger was van de 2e en voor mij is hij elke cent waard. Overigens was hij toen echt geen ruim 1600 euro, geloof dat wij 1300 euro hebben betaald.
    Verder weinig tot niets nieuws voor baby nr2 hoeven te kopen dus we mochten onszelf wel verwennen met deze wagen vonden we.

15. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Heerlijk topic, dank daarvoor. :D

16. Logan

Logan Niet meer actief

You made my day :D

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik vind het ook veel geld. Zelfs de enkele bugaboo van 1000e zal ik nooit kopen. Daar doe ik liever andere dingen van.
    Maar misschien kun je m op mp veel goedkoper scoren als je m graag zou willen hebben?
    Hier een tweelingwagen voor n spotprijs op mp gevonden. Ben er dolblij meeb want met al die extra uitgaven wat een tweeling al met zich meebrengt geef ik liever ook geen 500-700e uit aan n nieuwe wagen.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    no way dat ik zulke bedragen uit ga geven voor een kinderwagen.
    sterker nog, ik geef nog geen 400 euro uit voor een kinderwagen. kan het prima betalen maar ik vind het echt doodzonde van het geld. scheelt dat ik totaal niet van de dure/merken ben. ik heb voor mijn oudste een tweedehands quinny gekocht voor 45 euro. helemaal compleet. superstevig ding, rijd lekker en ik gebruik hem nu voor de 2e. in de auto ligt een andere tweedehands quinny. heeft me 50 euro gekost en word weer voor de 2e gebruikt.

bij 2 kindjes zo dicht op elkaar zou ik lekker een draagzak of doek gebruiken. eventueel een goede buggy of een goede 2e hands wagen voor als je met manlief op stap gaat. ieder een wagen om te duwen. toen mijn jongste geboren werd, ging deze lekker in de draagzak en de oudste in de wagen. toen die beter ging lopen, ging de jongste in de wagen en de oudste op een meerijdplankje. probleem opgelost.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

:d:d:d

20. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    ZONDE!!! Nu hoest ik gewoon MIJN COCA COLA uit. En dat allemaal omdat jij mevrouw Lidl die vergelijking moest maken.

Deel Deze Pagina