Zou hetzelfde als jou gedaan hebben, heb er ook voor gestaan. Deze vrouw was haar kind ook echt aan het mishandelen op straat. Duwen tegen een muur, in der gezicht schreeuwen en slaan, aan der haren trekken. Ben er toen op afgelopen, en der duidelijk gemaakt dat ze een kind aan het mishandelen was of ze er wel helemaal bij is met der kop. Kreeg een dreigement naar mn hoofd of ik er ook een paar wilde. Kom maar op, dan is het tenminste een eerlijk gevecht. Ook niet bijster slim van mij achteraf gezien, zal der dochter wel moeten hebben voelen. Ik voel zo mee voor dit kind! Ook in de primark een keer zo triest. Een moeder met haar gezin (jongen van ik denk 14 en een dochtertje van 3 ong). Dat kind liep lekker te lantefanten, dingen te pakken (wat wil je van een kind van 3 in zo'n winkel). Ineens geeft dat kind van 14 een paar meppen aan die van 3 niet te geloven. Ik keek echt met mijn mond open gewoon, en zei jij bent gek. Die moeder keek mij aan, en wist niet wat ze moest zeggen. Zei toen maar tegen haar zoon. Niet slaan, dat mag niet. Waarop hij weer zei, dat zij het ook altijd deed. Keek toen weer naar mij, en zei gewoon 'hij liegt'. Niet te geloven sommige mensen. En dan te bedenken dat deze kleine wezentjes zo afhankelijk zijn van hun ouders. Bah word er gewoon misselijk van. Zo verschrikkelijk laf en machteloos! Ik zal volgende keer ook een paar goede klappen uitdelen in de winkel, als degene voor me in de rij niet mij voor wilt laten. Is namelijk net zo raar dat te vragen, als dat je aan eeen kind van 3 vraagt netjes in een drukke en hete winkel naast je te blijven.
Bah walgelijk! Waarom begin je dan in vredesnaam aan kinderen, als je ze zo mishandelt :x TS: ik vind het moedig van je hoor! Je komt tenminste voor het kindje op. Die hele situatie doet me denken aan die ene tv reclame. Meld kindermishandeling toch?? Ik weet even niet meer van welke instantie dat was Maar misschien kun je die eens bellen en het verhaal uitleggen? Verder ben ik bang dat je er weinig mee kan, omdat je niet weet wie die vrouw is..
Nav de beveilingcamera zou er eventueel gekeken kunnen worden of mensen haar herkennen, toch? Of is dat teveel gevraagd? Ik mag lijen dat ze hier meeleest en het nu erg heet onder der voetjes word. Of nog beter, dat ze tot inkeer komt, en ingaat zien dat wat ze dat kleine hummeltje (dat nu hopelijk ongeschonden heerlijk en tevreden ligt te slapen) aan doet echt niet kan!
jeetje wat erg!!!!!! ik zou ook echt mn mond niet kunnen houden wat verschrikkelijk zeg! krijg er zowat tranen in mijn ogen van. heel goed van je dat je voor dat kindje bent opgekomen, begrijp niet dat andere mensen eromheen gewoon stonden te kijken. HELP DAT KINDJE die kan toch niks beginnen tegen zo een wijf. ik hoop dat de kinderbescherming iets ermee kan als je ze belt.
Het AMK bellen!! Echt hoor, wat kindjes soms moeten doorstaan. Weet je, wanneer een zaak van ouders voorkomt kan jouw AMK melding nét de doorslag geven. Een AMK moet in de beschikking komen te staan en kan echt belangrijk zijn. Denk aan de kinderen die dit onnodig moeten doorstaan. Ik sta er misschien wat emotioneel in, maar op dit moment ben ik een dergelijke strijd aan het voeren dat een pleegkindje van ons terug moet naar zo'n spook van een moeder. Ik word al misselijk van de gedachte en zal strijden tot ik er bij neer val. Maar alsjeblieft doe iets!! Soms kan de wijkagent ook hulp bieden.
@ALL Morgen ga ik erachteraan om te kijken of er beveiligingscamera's zijn bij de betreffende roltrap... Ik hoop dat ze er iets mee kunnen. En anders hoop ik 'r weer een keer tegen te komen, dan schrijf ik wel even direct het nummerbord op . De meeste mensen die in het betreffende winkelcentrum boodschappen doen wonen hier ook, dus wie weet! Wel fijn dat jullie hetzelfde denken... (hoop ook stiekun dat ze op dit forum komt en zich aangesproken voelt) Weet je wat het trieste is... dat dit heel veel voorkomt. Wordt er zo verdrietig van als ik hier aan denk
Ik vind het ook supergoed dat je er wat van gezegd hebt! Maar joh wat verschrikkelijk voor dat kind en ook verschrikkelijk om te moeten zien voor jou. Dat een kind gewoon getrapt wordt door zn eigen moeder. Als zo'n moeder dat al in het openbaar doet, dan vrees ik dat het thuis alleen maar erger is. Om naar van te worden. Ik zou sowieso aangifte doen bij de politie. Van het geen je gezien hebt. Naar mijn idee ben je getuige geweest van mishandeling en het lijkt mij dat je dat altijd moet kunnen aangeven. Ow en ik vrees dat dit soort type moeders hier niet op dit forum zitten. Of ik ben te goedgelovig...
Gets, wat erg! Ik had alleen mijn mond wél gehouden. Wie wordt er nog pissiger? Moeders. En op wie zal ze dat gaan afreageren? Op het kind... want het kind is in haar ogen waarschijnlijk nog schuldig hieraan ook. Het kind is echt niet geholpen met een heldendaad als deze. Ik zou naar de politie stappen en hen het laten uitzoeken met de camaerabeelden. Ik begrijp je volkomen hoor, het bloed vliegt mij ook naar mijn keel bij het zien van zulk onrecht!
TS ik zou denk ik ook zo reageren! ik kan soms ook wel mopperen op me kinderen maar schelden en slaan vind ik echt miss had ik dat mens wel een lel verkocht oh oh oh wat worden mensen weer heerlijk in hokjes geplaatst. In veel Turkse gezinnen gaat het er dus NIET zo aan toe en is moeders gewoon de baas en niet de oudste zoon. Ik weet in ieder geval dat mijn Turkse schoonmoeder thuis de broek aan heeft en niet haar oudste zoon
Omg ik word hier heel verdrietig van en boos dat ook maar vooral verdrietig omdat ik er niet tegen kan als kinderen onrecht wordt aangedaan
Ik lees dit verhalen elke keer vol ongeloof bah bah bah bah... Zo zielig voor die kinderen die dat moeten doorstaan. Ik had zeker hetzelfde als jou gedaan. Bij mij in de flat woont er ook een gezin waar ik zelf van gezien en van gehoord heb dat ze haar zoontje (5 jaar) mishandeld. - onder de koude douche zetten als hij scheld of bijdehand is (zit moeder vol trots te vertellen). - hij word bedreigd door moeders nieuwe vriend en tevens ook geslagen als hij niet eet. Moeder verkiest vriend ook boven de veiligheid van haar zoontje. - als klein kind regelmatig van de commode gegooid (om deze reden is haar zoontje eerder al uit huis geplaatst). - met het hoofd tegen de muur douwt en. Ik heb om deze reden ook het AMK gebeld ze hebben er alleen omwille van mijn veiligheid geen melding van gemaakt. Beetje jammer.. En dan op mij commentaar hebben dat ik in mijn eentje straks 2 kinderen op ga voeden right... Heb respect voor hoe je voor het kind bent opgekomen.
Hahaha zo ken ik veel Turken dus ook. Die kunnen der vaak wat van haha. *sarcasm*Maar ach wij kennen ook 10 Turkse gezinnen van zien en horen en weten hoe het er bij alle aan toegaat.*sarcasm*
Kun je niet een soort oproep doen bij bekenden ofzo, of bijv. hier op het forum? Dat ze het kenteken van die auto moeten noteren als ze die zien en aan jou doorgeven. Het wil natuurlijk niet zeggen dat het dan die auto is, maar als hij zo opvallend is en ze zien hem hier in de buurt rijden, is het een kleine kans dat ze het niet is. Misschien wil de politie het toch ff nakijken. En, het is toch in een parkeergarage geweest maar daar hangen toch ook camera's? Misschien hebben ze het kenteken wel (ze zullen natuurlijk niet tegen je zeggen welk kenteken het is, maar misschien willen ze wel meewerken als je naar de politie stapt).