ik vind dit raar en jullie ?

Discussie in 'De lounge' gestart door hizi, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Susy, maar misschien is dit wel de keuze van dat vriendinnetje.
    Moet die dan gedwongen worden om naar een kinderfeestje te gaan, terwijl ze liever naar een pretpark gaat?
    Het meisje zelf heeft toch ook wel iets in te brengen

2. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Ben ik het op zich ook wel mee eens! Het "probeem" is dat je niet het verhaal van de andere kant hoort. Aan de andere kant kan ik ook niet altijd bepaalde afspraken verzetten als er iets leukers tussenkomt. Dat moet een kind ook leren in mijn ogen. (Maar dan is natuurlijk de vraag: op welke leeftijd wil je dit al toepassen;))

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Beetje rare opmerking trouwens gezien je beroep. :(

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Lekker overdreven reactie om meteen melding te maken zeg...

En ik denk sowieso dat buurman met meerdere mensen zal gaan. Want als dat niet zo was (ga nu even van mezelf uit) en mijn dochter zou mee gaan op de dag dat haar vriendin eigenlijk een feestje had. Dan had ik de buurman gevraagd of het anders ook zondag kon. Dan kon mn dochter naar het feestje van haar vriendin en dan de dag erna met de buurman mee.
    Weet niet hoe oud ze zijn maar misschien heeft de moeder de keuze wel aan het kind over gelaten? Dat deed ik ook af en toe op n bepaalde leeftijd. Maar je kind leren over sociale kwesties is ook helemaal niet verkeerd en als het je beste vriendin betreft....dan zou ik het toch zo draaien dat ze zelf ook inziet dat het ..socialer...leuker...beter (pick one) is om naar de verjaardag van je vriendin te gaan...
    Maarja dit is een erg beknopte schets van de situatie dus...

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik begrijp trouwens van de ts dat haar uitnodiging er eerst was en dan pas de buurman.....

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

wat voor beroep? sorry, ben ff nieuwsgierig. ;)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja, ik ben slecht maar heb haar profiel gezien ( 2 berichten dus ik was een beetje nieuwsgierig).

Hoofdleidster BSO

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Aha... ik dacht al, hoe weet je dat na 2 berichten. :D

9. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Het is vooral niet leuk voor jouw dochtertje..
    En raar.. tsja.. moeilijk..
    Lastig.

10. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Hahahaha :D:D:D
    Misschien is die man wel een soort van opa.. omdat ze die zelf niet heeft. Of is het niet alleen de overbuurman, maar toevallig ook familie. Of..er is gewoon een buurvrouw bij die dan een soort van oma is.

Wat een paniekzaaier ben jij!

11. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ik snap sommige reacties wel. Met deze informatie wat hierboven staat, gaat bij mij ook het alarm af.

Ik lees: buurman 60 jaar, verjaardag vieren in pretpark met zijn buurmeisje.

Meer informatie is er niet. IK vind het raar als het inderdaad zo is dat de buurman ALLEEN met buurmeisje naar pretpark gaat.

En wat betreft verjaardagfeestje, ligt eraan hoe oud het kind is. Als mijn dochter 5 is en ze moet kiezen tussen vriendin verjaardag en pretpark met oma of iemand anders die ik vertrouw (dus geen buurman), en ze kiest voor pretpark, dan mag ze daarheen.

Maar goed, misschien viert buurman wel met zijn hele familie zijn verjaardagsfeest in het pretpark, dit kan ik hier niet uit opmaken.

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik houd mij even buiten de offtopic discussie zonder dat ts duidelijkheid heeft gegeven. Ik vind wel dat als ts haar uitnodiging eerst was, dat de moeder haar dochter de verantwoordelijkheid moet uitleggen van afspraken. Zelf maak je het toch ook wel eens mee, dat er later iets leukers op je pad komt, maar als je al afgesproken hebt, heb je pech.

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb ook allerlei meningen, maar die zijn gebaseerd op geringe info. Het zou fijn zijn als de discussie pas verder gaat nadat TS even wat meer helderheid geeft in de situatie.......

14. hizi

hizi Niet meer actief

:$ jeetje wat een discussie !

Meiden het zit me idd niet lekker dat een oudere man ALLEEN met een meisje van 5 op stap gaat.
    Hij is weduwe en heeft verder niemand.
    Hij had tegen me vriendin gezegd dat hij zelf geen kleinkinderen en kinderen heeft en dat zo mist en in haar dochter een soort kleinkind ziet.
    EN ja ik heb daar een raar gevoel bij eigenlijk :) ik snap ook niet dat mijn vriendin ermee akkoord gaat eigenlijk maar goed dat is natuurlijk haar zaak niet de mijne.
    De uitnodiging voor het feestje was er eerder die stond al een tijd vast en ineens kwam ze dus dat ze niet kon komen omdat haar dochter mee mocht naar een pretpark om die man zijn verjaardag te vieren.
    Ik heb gevraagd hoor of het een andere dag kon maar blijkbaar was dat nogal lastig ;):(
    Tja ik weet het niet vind het gewoon apart allemaal en ik vind ook dat mijn dochter aan de kant wordt gezet op deze manier .
    Bij mijn vriendin is het vooral wat leuker is daar kiest ze voor omdat ze zelf geen uitstapjes kunnen maken omdat het financieel te duur is.
    Dus ik denk dat ze zoiets heeft om haar kind toch eens naar een pretpark te laten gaan dat ze die kans gelijk wilt grijpen.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dat krijg je als je niet duidelijk bent in je eerste post.

Moet wel zeggen dat ik nu lees dat jullie afspraak eerst stond dat ik het dan inderdaad raar vind. Niet omdat er een man met een buurmeisje weggaat maar omdat ze niet naar jou dochter haar feestje gaat. En dan omdat die afspraak eerst was.

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik vind het raarder dat je zo denkt. weet jij veel hoe goed en lief die man is en hoeveel en hoelang hun al contact hebben. misschien gaan er wel meer mensen mee ookal denk jij dat ze alleen gaan.

Ik kan me voorstellen dat je denkt van hmm maar toch praat er dan eerst met je vriendin over i.p.v speculeren. dat schiet toch ook niks op.. als je dan dat gevoel hebt moet je dit gewoon kunnen zeggen tegen haar. Misschien is het wel waar wat jij denkt, moet toch een fijner gevoel wezen om erover te praten.

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik vind het allesbehalve raar!

De ouders van mijn mans eerste vrouw (ze is overleden) zullen nooit zelf opa en oma worden. Omdat het zulke lieve mensen zijn, hebben wij ze gebombardeerd tot bonus-opa en -oma van onze zoon. Dat is denk ik een beetje vergelijkbaar, alleen zijn zij dan nog samen, maar als het alleen de man nog was, zou hij evengoed een opa voor mijn zoon mogen zijn en dus ook later alleen met hem op pad mogen. Ook als mijn zoon een dochter was geweest ;)

18. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier sluit ik me bij aan, niet iedereen is slecht op deze wereld en door dit wantrouwen kan je nooit meer iemand vertrouwen..

19. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Mijn mening komt hier nog het meest mee overeen. Daarnaast nog de aanvulling dat ik het gevoel krijg dat je vriendin, de moeder van het vriendinnetje, misschien wel iets dwars zit en gewoon niet wilt dat haar dochter komt? Is er misschien iets voorgevallen?

20. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar dat kan ook niet zomaar, helemaal niet als het een ouder iemand betreft die ALLEEN met een klein kind ergens heen gaat waar totaal geen toezicht is van de ouders.
    Natuurlijk kan die man een verschrikkelijk lieve man zijn met niets dan goede bedoelingen, maar ik zou als moeder zijnde het risico absoluut niet nemen.

MvS: Die situatie vind ik heel anders als ik eerlijk ben. Jij kent deze mensen en jouw man natuurlijk helemaal. Zij zijn gewoon een soort van opa en oma geworden en je weet ook waarom het voor hen zo fijn is om contact te hebben.

Dit gaat om een buurman van 60 (die alleen is) en dat maakt het voor mij toch een heel ander geval. Natuurlijk hoeft het niets te betekenen maar ik vind het eigenlijk (met de informatie die ik nu heb) behoorlijk gek om je kind met een 60 jarige buurman naar een pretpark te laten gaan.

Deel Deze Pagina