ik vind dit raar en jullie ?

Discussie in 'De lounge' gestart door hizi, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik vind er niks geks aan. Zijn alle mannen die niet tot je directe familie behoren dan meteen potentiele verschrikkingen?
    Die moeder heeft vast haar redenen om op de buurman te vertrouwen.
    Dat het niet leuk is voor je dochter, dat begrijp ik. Maar als het vriendinnetje vanwege een slechte economische situatie bij haar thuis nooit naar een pretpark zou kunnen, begrijp ik best dat ze daar heel erg naar uit kan kijken.

Misschien kun je met het vriendinnetje en je dochter ook een keer naar een pretpark gaan? Dan kunnen ze samen de verjaardag vieren, en heeft het vriendinnetje ook eens een leuk uitstapje :).

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    nou ik vind het wel raar maar dan het idee dat ze daarom dus niet komt.. niet zozeer dat ze anders met die buurman weggaat maar gewoon omdat ze vriendinnen zijn en het nu net lijkt alsof het om luxe draait want pretpark is leuker

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

TS, ik krijg ook een beetje de indruk dat jij je aan de kant gezet voelt door je vriendin. kan dat kloppen?
    Je zegt dat de dochter van je vriendin het 'beste vriendinnetje' van je dochter is, maar heeft een kind van 5 al een 'beste vriendin'? Of komt dat omdat jij en haar moeder vriendinnen zijn..
    Kijk, je dochter zal zeker teleurgesteld zijn, maar ik denk niet dat haar feestje er minder leuk om wordt.
    Jij baalt er flink van en vind het sneu voor haar, maar kinderen van die leeftijd ervaren dat minder 'zwaar' denk ik. (tenminste, ik neem aan dat jou dochter ook rond die leeftijd is)
    En wbt die buurman, ja... ik weet het nog steeds niet, lastig om daar wat over te zeggen omdat we hem niet kennen natuurlijk,

4. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    dit is waarom ik niet zit te springen op verjaardag vieren..Men gaat er altijd vanuit dat je gewoon komt... een verplichting naar mijn idee...je bent er eigenlijk helemaal niet vrij of je wel/niet komt in wat de reden ook is. Als je niet komt kan je een hoop heisa verwachten..wat jammer toch.
    Ik heb heel stijfkoppig mijn eigen manier van doen rondom verjaardagen en feestjes. Mijn sociale omgeving weet dit en accepteren het ook. Zij moeten niets van mij verwachten en ik verwacht niets van hun. En eerlijk gezegd, op deze basis merk ik dat ik met een veel prettiger gevoel naar verjaardagen ga en ook vaker kom..

5. hizi

hizi Niet meer actief

Er is tussen mijn vriendin en mij niks voorgevallen maar er zijn wel bepaalde dingen gebeurd nadat die man op dat meisje had gepast en daarom heb ik er geen goed gevoel bij.
    Ik wil daar ook verder niet over uitwijden maar neem maar aan dat ik niet zomaar iemand ergens van verdenk.
    Mijn vriendin is met bepaalde dingen best naief en ziet alleen het goede van de mens.

Iemand zei dat ik mij aan de kant voelde gezet maar dat is onzin.
    Mijn vriendin was van de week hier en heeft toen nog eens tegen mijn dochter gezegd dat I. op haar feestje komt .
    Ik kon nu tegen mijn dochter zeggen dat het niet doorgaat en ja dat is voor mijn dochter een teleurstelling.
    Dus ik vind dat mijn dochter aan de kant is gezet .

maar goed we gaan ons er verder ook niet druk om maken mijn vriendin weet ook hoe ik er over denk.

In ieder geval bedankt voor alle reacties !

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Maar er zijn nog steeds mensen die hun buren ook heel goed kennen, toch...? Toegegeven: ik ben daar niet 1 van, maar ik weet dat er zat mensen zijn die betere relaties met hun buren hebben dan ik met mijn schoonfamilie bijvoorbeeld. Daarom vind ik dat het best vergelijkbaar kan zijn, zeker omdat ik mijn 'extra schoonouders' ook niet zo heel goed kende voordat mijn zoon geboren werd en de relatie tussen hen en mij eigenlijk daarna pas echt goed is geworden...

De toevoeging van TS dat er 'dingen zijn voorgevallen' had misschien handiger geweest om eerder te melden, want dat kan voor veel mensen hun mening veranderen.
    Ik denk dat ik me verder maar van een mening onthoud. Ik wil geen oordeel vellen over een situatie waarvan ik blijkbaar maar 5% weet :)

7. Mee eens. Toen mijn zusje en ik klein waren zaten we ook aaaaltijd bij onze buurman, 'buurman Steentje', omdat we zijn grindpad in de achtertuin zo vreselijk interessant vonden ;) En daar is ook nooit iets gebeurd hoor ;)

Dat er op de eerste pagina al een opmerking wordt gemaakt over het AMK, absurd! :$

Nu geeft TS later aan dat er 'dingen zijn voorgevallen', maar wil daar verder niet over vertellen, dus dan kunnen wij ook moeilijk beoordelen of het 'raar' is dat de moeder het meisje met die man naar een pretpark laat gaan..

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Pff zo komen de praatjes in de wereld.

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1