Ik lees dit nu net, maar ik neem aan dat je dat niet gedaan hebt?! Sommige mensen.. ten eerste kon ze het vragen, ten tweede waren er vast veel mensen in de tram die NIET zwanger waren
Nee, maar ik vraag het wel vriendelijk, niet dwingend. En als ze wat mankeren en zeggen dat, dan ga ik door naar de volgende. Als je het in het algemeen vraagt, dan staat er niemand op. Iedereen wacht op een ander.
ik was er op een gegeven moment gewoon klaar mee en ik zei gewoon sorry maar ik ben hoogzwanger zou ik hier mogen zitten en er was niemand die nee zei maar ik herken het geval van ontwijken wand stel je voor!!!!
nou ik heb ook vlak aan zee gewoond en daar werd ik echt niet uitgelachen, maar daar stonden ze ook gewoon op (omg Den Haag)
Ik heb het ook altijd moeten vragen in de tijd dat ik met zwangere buik of kinderwagen en peuter/kleuter in het ov zat. Ik ben zelfs ooit bijna door de bus gerold omdat ZELFS de busschaufeur niet bedacht dat het handig was om mij even de kans te gunnen te gaan zitten voor hij vol op het gaspedaal trapte. Heb mezelf haast op een stoel geworpen tussen de leuning van de stoel er voor en de armleuning van degene waar ik op ging "zitten" en flink mijn buik gestoten (was nml hoogzwanger en dat paste nog net...als je uitkeek wat je deed, niet als je jezelf erop gooide) Maar goed heb ook ooit in een bus gezeten waarbij de passagiers bijna de busschaufeur van zijn stoel trokken omdat hij een bejaard stelletje niet rustig liet uitstappen. Dat mannetje moest zijn vrouwtje eerst omhoog heisen en dan samen naar de deur schuifelen. Ondertussen was de rest al uitgestapt en duwde de schauffeur het gaspedaal weer door de vloer. Die oudjes hadden elk bot in hun lijf kunnen breken met die stunt! Maar de busschaufeurs in Leiden stonden daar om bekent toen (15 jaar geleden) Weet niet of het nu verbeterd is want woon er al 12 jaar niet meer. MAAR ik heb ook mee gemaakt dat ik bijna onderuit ging omdat een oud vrouwtje vond dat ik moest zitten omdat ik zwanger was en me zo ongeveer door de bus een stoel op sleurde! Ze dulde geen tegenspraak want ik was zwanger en zij was er een van de oude stempel en die kon nog wel een busreisje blijven staan. Was niks tegen in te brengen tegen die vrouw
Ben ook een keer met kinderwagen en al (samen met een andere moeder) omgevallen in de bus. Stond gewoon op de rem maar hij ging zo hard door de bochten en bij een scherpe bocht kon ik de wagen niet houden en viel met kind en al om.
Wow Umm! Heb je daar nog wat van gezegd of een klacht ingediend? En hoe reageerden de omstanders. Wel een beetje hulpvaardig? En de chauffeur zelf?
Als je haar bijvoorbeel ziet staan met allemaal tasjes in dr handen ? Denk niet dat je dan van je werk af komt En precies, denk dat het ook op de manier hoe het word gevraagd , als het bij mij geist zou worden dan zou ik het al helemaal niet doen ... en werken vind ik trouwens iets anders dan de hele dag shoppen..
Ik vind dat het de normaalste zaak zou moeten zijn om op te staan voor zwangere/gehandicapte/oudere mensen. Ik hoop dat iemand die niet zichtbaar ziek is even aan mij aangeeft dat hij/zij wil zitten. Kan ik niet ruiken natuurlijk. Iedereen laat mij trouwens wel zitten en als dit niet gebeurd vraag ik dit of kijk ik mensen net zolang aan tot ze mij een plaats aanbieden. Ik vind niet dat het uit zou moeten maken hoelang je zwanger bent want je weer niet hoe diegene zich voelt. Gewoon opstaan! Wat een rare reactie vond ik het dat iemand zei dat iemand die nog maar 28 weken zwanger is best kan blijven staan. Je kan niet ruiken hoe ver iemand is en hoe diegene zich voelt. Geheel terecht dat je niet opstaat als je zelf ziek bent of lastig lang kunt staan. Wat ik vooral irritant vind zijn moeders die hun kinderen niet op schoot nemen en vooral oudere mensen die aan het gangpad gaan zitten om alleen te kunnen zitten. Mij is het trouwens ook opgevallen dat turkse en marrokaanse mensen op dit front vaak stukken socialer zijn opgevoed dan onze nederlandse medemens.
Zo kun je ook niet ruiken waarom iemand niet opstaat, als iemand met een handicap die niet zichtbaar is blijft zitten is hij/zij niemand uitleg schuldig, vind ik, en als je wilt zitten en je vraagt je af waarom iemand niet opstaat, vraag het dan. er kan zomaar iets achter zitten, meestal niet maar soms wel.
Ach en zo blijven er altijd onfatsoenlijke mensen.. Want de ouders die dus niet op zouden staan brengen dit weer over op hun kinderen.. Karma is a bitch zeg ik altijd maar weer... Straks als deze mensen oud zijn zullen ze het misschien begrijpen hoe het voelt.
Meestal niet inderdaad en ik moet zeggen dat ik het altijd vraag en er is nog nooit iemand die ziek was. Ik vraag het eerlijk gezegd als eerste aan jongere mensen. Rond de 20 jaar. Grote kans dat hun niks mankeert.
Hier ook hoor in tram 2 toen ik elke dag naar mn werk ging en ho maar om op te staan.. En me raar aan staan kijken als ik door een ander met mn buik in iemand zijn gezicht stond te porren ( liep iemand tegen me aan ) Ook werd ik een keer onwel in de tram viel om en was kletsnat van het zweet midden in de winter en niemand die me hielp ben toen ik bij kwam de tram weer uitestrompeld.. Ook toen ik vroeg of iemand op wilde staan kreeg ik doodleuk te horen: jaaa maar jij wilt toch een kind?
helaas zijn mensen zo heb het ook een keer gehad, was naar de 9 maanden beurs geweest, en op de terug weg trein bom en bom vol natuurlijk. dit had ik kunnen verwachten, ik stond met mijn dikke buik aan een paal te hangen, en niemand die op stond op een stok oud vrouwtje na die amper zelf kon blijven staan meid zei ze, kom jij maar lekker zitten hier met die dikke buik. ik zei dat ik dat echt heel erg lief van haar vond maar dat ik vond dat ze zelf moest blijven zitten, 80 mensen die dit hoorden maar geen een ander die op stond.
Je hebt bij ons de randstad rail en daar zit de tram bestuurder apart die ziet niet wat er in de tram gebeurd.. En conducteurs heb je er ook niet ( in Amsterdam de metro weer wel ) Je kan wel de trambestuurder aanspreken dan zal hij vast wel stoppen maar als dat niet gebeurd ziet die man het ook niet.
Kimmetjuh schijnbaar zijn er hier mensen die dus denken oohhh nou ze is de hele dag naar 9 maanden beurs geweest, kan je ook mooi blijven staan want ik heb gewerkt en ben moe... Vind het echt erg.