ja dat dacht ik zelf dus ook, was maar 2 uurtjes geweest en 3 keer gezeten, zou het ook niet meer zo snel doen nee hahha
Toen ik zwanger was van Thirza zagen mensen het vaak niet eens, (klein buikje), maar ik ben het op een gegeven moment gewoon maar gaan vragen: Pardon, mag ik misschien hier zitten, ik ben zwanger en lang staan lukt me niet meer.... Dan durfden mensen vaak geen nee te zeggen gelukkig
Tsjongejonge, hoe weet je nou ik godsnaam dat ze "lekker" heeft geshopt Denk je er ook wel overna wat er gebeurt als een zwangere vrouw op haar giegel valt. Je hebt een behoorlijke extra last mee te zuilen, staat daardoor minder vast op je benen... Jeetje, hoe respectloos kun je reageren zeg
Je mag je kind ook helemaal niet in de wagen laten zitten eigenlijk... Je moet get uut de wagen nemen en op schoot laten zitten... Sorry... Get = het en uut = uit, kan het mobiel niet veranderen...
Of iemand nog geshopt heeft of niet ik sta altijd op voor ouderen en zwangeren ik wil het niet op mijn geweten hebben dat er iets gebeurd als er ineens plotseling geremd word
Dat is trouwens niet als kritiek bedoeld hoor. Maar dat zag ik staan en ben zelf meerdere malen gesommeerd mijn kind eruit te halen. Ik moest zelfs hoogzwanger en met een dreumes en een peuter nog staan. Maar gelukkig ook vaak genoeg meegemaakt dat ik wel werd geholpen. Het is ook maar net in welke buslijn je stapt. In studentenbussen wordt meestal niet voor je opgestaan.
over instabiel met je dikke buik gesproken: ik stapte op t laatste moment de metro in en wilde gaan zitten op een stoeltje langs de zijkant. Net terwijl ik halverwege het "gaan zitten" ben, trekt de metro op... beland ik half op de schoot van een wildvreemde jonge man op het bankje er vlak achter.... -oeps- gelukkig kon hij er ook wel om lachen!
Ik ben bestuurster op de bus...als er iemand in de bus stapt waarvan ik denk dat dat diegene moet zitten dan zorg ik ook dat diegene gaat zitten...oké er zijn altijd mensen die toch niet willen zitten nou ja dat is hun probleem. Hier stap je ook altijd voorin.. Kids idd niet in de wagen laten zitten...altijd op schoot en met je rug tegen de rij-richting in... En durf te vragen!!!
Ik sta altijd op voor invaliden/zwangeren en ouderen. Maar ik heb ook wel eens the opposite meegemaakt. Bood ik mijn stoel aan een overduidelijk heel moeilijk lopende oudere vrouw aan. Kreeg ik de wind van voren: 'wie denk jij wel niet dat je bent? Denk je dat ik invalide ben ofzo' ? Eeeh, eeeeeeeeeeeeeeh?
ik vind het ronduit associaal als gezonde mensen niet opstaan voor zwangeren oudere en mindervalide mensen, dit heeft er niks mee te maken of je BI hebt of niet en nog goed kunt staan of niet, het is uit respect dat je je plaats afstaat aan zulke personen, ik verafschuw iedereen die dat niet respecteerd, kom op zeg als je gewoon gezond bent kun je toch wel een beetje respect tonen voor de medemens?! Hoe vaak ik het wel niet heb meegemaakt tijdens mijn zwangerschap dat niemand voor me opstond, me zelfs aan de kant duwde zodat ze gauw de plek konden bemachtigen terwijl ik er naartoe aan het schuifelen was. Of ik heb zelfs een keer gehad dat ik met de bus naar huis ging toen ik net geopereerd was, iedereen duwt ( dit is een bus die alleen ma naarhet zh gaat dus je kunt verwachten dat er veel mensen ziek zijn en dergelijke in die bus ) iedereen duwt en kijkt je nog arragant aan ook nog als je zegt dat ze uit moeten kijken omdat je net geopereerd bent, volgens mij ver wacht iedereen dat je je tshirt omhoog doet om de wonden te laten zien om te bewijzen dat je niet liegt etc. Ik woon in een grote stad en jeetje daar maak je wat van dit soort situaties mee, ma zie ook dat veel mensen je WEL proberen te helpen us er zijn gelukkig ook nog fatsoenlijke mensen op de wereld
hahaha sorry ma vind dit best grappig tsja dit soort mensen lopen er ook rond hoe heb je gereageerd of wist je niet wat je moest zeggen haha volgens mij zou ik helemaal rood aan lopen en niet meer weten wat ik moest zegge
Dan kun je wel gezond zijn maar dan hangt het nog van de situatie af. Mijn zus pas bijvoorbeeld, zat in de trein..een gezonde meid van 25, komt een oud vrouwtje...he meid zou jij niet eens opstaan voor mij??? Mijn zus was net een halve dag lang getattoeerd op haar rug (ja daar houdt ze van) staan ging echt niet..dan was het alsof de huid van haar rug getrokken werd. Vrouwtje boos...ja dan had ze het ten eerste ook anders kunnen vragen en ten tweede misschien aan iemand anders??? Mijn zus had het gewoon netjes uitgelegd.
heb je gelijk in, met gezonde mensen bedoel ik dus ook mense die niks mankeren, die gewoon op kunnen staan, mensen die niet opstaan voor andere, omdat ze te lui zijn of zoiets dergelijks ik vind gewoon dat iedereen elkaar moet respecteren, tis toch een kleine moeite om even voor iemand op te staan, snap dat je zus niet kon staan, beetje associaal van die vrouw zeg jeetje. Hoe is het nu met haar tatoo, nog last ervan?
Nee hoor, helemaal genezen. Grote vleugels vanuit haar nek tot op haar billen. Wel gaaf hihi! Dat vrouwtje was inderdaad aso. Ouderen denken soms de bele wereld te hebben. Maar wat ik wil zeggen, soms ziet iemand er aan de buitenkant gezond uit maar is dat niet zo. Of soms per situatie anders. Best lastig dit!
Ik zou ook gewoon opstaan voor een ouder iemand of een zwanger iemand. Als ik het zelf zou zien dan sta ik gelijk op. Maar lees net de toonwijze waarop een ouder vrouwtje het dan aan een jonger persoon vraagt. Dan zou ik echt niet opstaan. Of ik nou wat mankeer of niet...
Oudere mensen hebben vaak minder een rem in hun gedrag en kunnen soms wat vreemd uit de hoek komen. Daar kunnen ze vaak niks aan doen. Dus om die reden niet opstaan vind ik niet kunnen. Maar goed, ik ga er vanuit dat je dat niet wist. Nu weet je het wel en kun je dus gewoon opstaan. Hoe ze het ook vragen.
ja toevallig ben ik wel zwanger geweest ja. Een miskraam met 12 weken. Maar pijn hebben in je enkels, knieen en rug omdat je 12 uur als bakker ( zwaarvak) hebt staan werken doet ook veel pijn! dan kan die mevrouw vast wel 10 minuten staan als ze ook lekker kan shoppen! Kiest ze zelf voor ze had ook kunnen internetshoppen. Had ze thuis op haar stoel kunnen blijven zitten.
Ze had ook thuis via internet haar kerstinkopen kunnen doen. En daarbij ik vind niet dat als je zwanger bent meteen een zielig iemand bent. Ja je bent zwanger, maar je kunt ook nog heel veel dingen wel. En zoals ik ook had getypt, als ik een schooldag had gehad dan was ik gewoon opgestaan. Maar ik was gewoon kapot en op.
Ze had ook thuis via internet haar kerstinkopen kunnen doen. En daarbij ik vind niet dat als je zwanger bent meteen een zielig iemand bent. Ja je bent zwanger, maar je kunt ook nog heel veel dingen wel. En daarbij ze hoefde maar 10 minuten te staan. En zoals ik ook had getypt, als ik een schooldag had gehad dan was ik gewoon opgestaan. Maar ik was gewoon kapot en op.