Hoi dames ik heb een vraagje. Ik heb nou ergens hier gelezen weet helaas niet meer bij wie dat ze utro gebruikt zonder iui en dat dit dus met resultaat was. Nu is afgelopen keer onze eerste iui niet doorgegaan ivm te weinig zaadcellen en deze maand zijn ze dicht ivm kerst dus slaan we weer een maand over. Maar nu heb ik wel die utro bolletjes thuis dus dacht ik misschien kan ik dat deze maand proberen. Maar wie heeft daar ervaring mee en hoe weet ik wanneer ik ermee moet beginnen? ik hoop dat iemand mij kan helpen
En dan doe jij dus ovulatietesten om daar achter te komen?! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die dus nog nooit heb gebruikt maar dan moet ik die maar eens gaan kopen
Als je ovulatietesten wilt gebruiken, moet je daar wel op tijd mee beginnen, wil je je eisprong niet mislopen. Van een kalender of app of berekening uitgaan wanneer je eisprong zal plaatsvinden is overigens totaal niet betrouwbaar. Hoe lang zijn je cyclussen normaliter? Want aan de hand daarvan kun je bepalen wanneer je het beste kunt starten met ovulatietesten. En dan net zo lang doorgaan totdat beide streepjes minstens even donker zijn (of het teststreepje zelfs donkerder is dan de controlestreep). Want pas dan is je LH-piek en vindt binnen 48 uur daarna je eisprong plaats. Aangezien je niet exact het dagdeel/tijdstip weet waarop je eisprong plaatsvindt, zou ik met de Utrogestan gaan beginnen zodra je ovulatietest positief is. Ze hebben je wel al verteld hoe vaak je de Utrogestan vaginaal moet inbrengen? Het is bij mij namelijk inmiddels al weer een hele tijd geleden. Ik ben even kwijt of ik het nu tweemaal daags in moest brengen of driemaal daags. Volgens mij driemaal daags 1 bolletje (en ik probeerde ze om de zoveel uur in te brengen), maar ik weet het dus niet meer precies. Of het was tweemaal daags 2 bolletjes.....
Hoi be happy Ik zit vandaag op dag 7 van m'n cyclus dus wanneer moet ik starten dan? Bij mij was t 3 x dgs 2 bolletjes. Bedankt in ieder geval voor je antwoord hier kan ik iets mee.
Ohja en waarschuw je man/vriend even... Ik vind trouwens seksen met bollen echt afschuwelijk. Ik begon dan ook een dag ná mijn eisprong, maar 'moest' die avond van de gyn nog wel een keer seksen.
Ik bepaalde dmv ovutesten en tempen mijn eisprong en begon dan 1 of 2 dagen erna als ik zeker wist dat eisprong geweest was, ik gebruikte 1 bolletje in de ochtend en 2 voor het naar bed gaan. Zie banner!