Ik vind het echt niet meer leuk! (salarisverhoging)

Discussie in 'De lounge' gestart door Ischa31, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Volgens mij ben ik in 6 jaar zo'n 700 euro bruto omhoog gegaan. Steeds een tree op de schaal en vorig jaar een schaal omhoog (idd recht oversteken). Is er geen afspraak in je contract, cao, arbeidsvoorwaarden, waar je mee kunt zwaaien? Staat er nergens dat je recht hebt op verhoging?
    En, zijn er collega's die exact hetzelfde doen en die wel meer verdienen?

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Overheid toevallig :D? Onze werkgevers werken op exact dezelfde manier, ik weet alleen niet of dit dus CAO is of arbeidsvoorwaarden?

3. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    de feestcommissie ben ik zelf begonnen met 1 mt lid. het is begonnen als een familie bedrijf maar inmiddels werken er 80 vaste medewerkers en is wel een nederlands bedrijf.

4. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    wij vallen onder het cao klein metaal, ik zou het eigenlijk niet weten of er iets over loonsverhoging in de cao staat.

een bonussysteem hebben we wel en heb ook iets gekregen maar dat is eenmalig en ze beloven al zoveel jaren verhoging.

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Een voormalig overheidsbedrijf, dat z'n salarissen dus nog wel op overheidsmanier heeft ingericht.

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Mijn man werkt ook in die sector, ook een familiebedrijf, ooit klein begonnen en nu zo'n 100 man (zelfde bedrijf?! :D) Bij hem gaat het er ook zo 'professioneel' aan toe. Zou bijna denken dat het aan die sector ligt... Al krijgt hij wel jaarlijks loonsverhoging!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als ik vind dat ik meer verdien dan dat ik krijg, dan zou ik dat zeker kenbaar maken en erbij vermelden, wat het met me doet. Als ik op die manier mijn binding met het bedrijf kwijt zou raken, of mijn motivatie keldert, dan zou ik op zoek gaan naar wat anders en dat ook zo brengen bij mijn leidinggevende.

Sterker nog, dat heb ik vorig jaar gedaan. Uiteindelijk kreeg ik er toch wat leuks bij.

Maar als je al zolang aan het lijntje wordt gehouden, dan zou bij mij echt de maat vol zijn en zou ik per direct al naar vacatures gaan kijken. En dat dus laten weten. Willen ze je houden, dan moeten ze er wat aan doen. En anders switch je van werkgever! (Als dat mogelijk is, dan. Niet iedereen komt makkelijk aan een nieuwe baan.... zeker in deze tijd. Ik weet in elk geval dat ik zo ergens terecht kan, als ik zou willen en mijn baas weet dat ook :))

Deel Deze Pagina