zwemmen met baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door girlnatasja, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ga lekker een weekje naar centerparcs en wil daar natuurlijk heel graag gaan zwemmen met de kleine meid,11 weken. Nu heb ik een bikinibroekje/zwemluier gekocht en van huggies zwemluiers. Het is toch niet de bedoeling dat ik deze allebei aandoe bij haar? Het is toch of het bikinibroekje of de luier?
    Wij zijn namelijk wel een beetje bang dat ze zal poepen in het zwembad en aangezien ze altijd spuitluiers heeft zit ik daar niet echt op te wachten :(

2. Que

Que Niet meer actief

In sommige zwembaden is het verplicht om een zwemluier aan te hebben.

Ik deed/doe ook babyzwemmen en heb altijd zwemluier met daarover heen een zwembroek.

3. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Ik zal dan zowel het bikinibroekje als de luier bij haar aandoen.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    tip: Baby wetsuits - Wrap

hadden wij ook voor onze kleine knul met zwemmen. dit zorgt ervoor dat je kleine het minder snel koud krijgt. zo konden wij ruim een uur met zoonlief het water in. zonder dat ding moesten we na 20min er alweer uit omdat ie t koud kreeg

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    bij centerparcs is een zwemluier inderdaad verplicht..

Wij vonden alleen die zwemluier zo raar staan dus we hebben onze dochter ook een badpakje aangegeven..

20 minuten in het water was inderdaad de max

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je hebt ook zwembroekjes, waar de luierfunctie al inzit. Maar dat zie je wel. Die zijn dikker, en hebben strakke randjes

Mijn jochie gaat ook met zwemluier+losse zwembroek..

7. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede tip zeg die baby wetsuits!!!

8. Tennes

Tennes Niet meer actief

Helemaal mee eens!

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dankje :) ik vind het een mega goeie uitvinding. merkte dat zoonlief t ook stukken lekkerder vond in dat koude water.

10. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoorde dat je beter kunt wachten met zwemmen met je baby totdat hij/zij de eerste paar vaccinaties heeft gehad?
    (Vanaf 4 maanden schijnt het veiliger te zijn...)

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dit is volgens mij alleen vanwege de weerstand die ze dan hebben opgebouwd

12. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL

Oh jeetje daar heb ik helemaal niet aangedacht. Zal maandag gelijk het consultatieburo even bellen of het geen kwaad kan om al te gaan zwemmen.

13. Que

Que Niet meer actief

Wij zijn idd pas gaan zwemmen na de eerste vacinatie met 3 maanden. of 12 weken. Daar zou ik idd wel dan mee wachten als je dochtertje deze nog niet gehad heeft.

Maar ik moet je wel zeggen bij mij op baby zwemmen was er een keer een vader die met een baby van 5 weken al kwam zwemmen. Vond dat zo vresselijk zielig kind had het koud moest ook van papa nog onder water. Nee die krijgt echt last van water vrees denk ik dan. Ja zegt hij dit heb ik met mijn andere 2 ook zo gedaan. nou sorry hoor kind is net op de wereld en snapt er helemaal niets van. baby was ook alleen maar aan het huilen en bibberen

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    5weken is ook wel heel erg vroeg.

TS: tis dat je dit weekend(toch?) al gaat anders had je kunnen vragen of de prik eerder kon. Dit hebben wij ook gedaan bij onze zoon toen we op vakantie gingen. prik is een week opgeschoven zodat hij gevaccineerd het vliegtuig in kon. Misschien als je morgen naar CB gaat dat je kan vragen of je meteen morge al de prik kan krijgen? risico is wel dat je kleine er beetje ziekjes van kan worden en dat is minder leuk voor je vakantie.

succes!

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vaccinatie is niet nodig hoor.. er zijn tenslotte ook kinderen die niet ingeent worden of die een 'eigen' vaccinatie schema volgen.

Het is wel een goede indicatie voor wat betreft hun lichaamstemperatuur. Als ze 12 weken zijn, kunnen ze hun temperatuur wat beter vast houden, veel zwembaden zijn maximaal 32 graden (en dat is al lekker warm voor jezelf) en als je dan gaat zwemmen vóór die tijd, dan houden ze het vaak maar 10 tot 15 minuutjes vol.
    Hoewel het natuurlijk altijd per kind verschilt. De één bibbert met 4 maanden nog... en de ander houd het met 10 weken al 30 minuutjes vol..

In sommige zwembaden is het water 36 graden (tijdens speciale lessen) daar mag je dus ook al komen babyzwemmen vanaf 6 weken.

Onder water gaan: Niets mis mee :) erg leuk juist als ze zó klein zijn.. maar als het kindje het zwemmen natuurlijk al niet fijn vind en het hartstikke koud heeft is het natuurlijk wél erg zielig.

Deel Deze Pagina