Even mijn verhaal doen *LANG VERHAAL*

Discussie in 'De lounge' gestart door panda86, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ik wil graag even mijn verhaal hier doen.

Ik woon in een portiekflat met nog 5 anderen. Ik woon hier inmidels ruim 2 jaar. Vanaf begin af aan sprak ik de buurvrouw op de eerste verdieping wel eens. Op gegeven moment ging ik me behoorlijk aan haar irriteren. Ze lette namelijk op alles wat je deed. Als je weg ging of thuis kwam stond ze voor de ramen je op te wachten. Als je haar weer sprak zei ze ja je had gisteravond ook visite he die gingen wel laat weg. Ik had zoiets ja en?? maakt het uit waar bemoei jij je mee.

Begin 2010 heb ik hondje aangeschaft, mensen deden hem weg vanwege een allergie hij was 12 weken toen. Helaas klopte het niet helemaal kwam ik achter. Waarschijnlijk is hij rond de 5 weken bij zijn moeder weg gehaald aangezien de vorige mensen hem ook al enige tijd hadden. Helaas ondervonden we al snel problemen hij kon geen seconde alleen zijn, hij blafte de hele boel bij elkaar. De buren die naast mij wonen (woon op de 3de en laatste verdieping) hadden op gegeven moment een briefje op de deur geplakt dat die constant blafte erg vervelend. Ik ben toen allerlei stappen gaan ondernemen om het probleem op te gaan lossen. Helaas zou hier heeel lang over heen gaan. Ook was het een kruizig en niet de ideale combinatie. Een tijdje later toen ik dus al bezig was om het op te lossen belde de woningbouw dat er klachten waren over mijn hond. Aangegeven dat ik ermee bezig ben. Uiteindelijk een beslissing genomen omdat er geen weg met hem te bezeilen was een ander plekje voor hem te vinden. Deze heb ik gevonden, maar vond het echt vreselijk dit te moeten doen. De andere buren die hier last van hadden kwamen niet naar mij toe maar gingen direct naar de wonigbouw. Toen hij weg was heb ik direct de woningbouw gebeld en door gegeven dat hij weg is.

Eind 2010 kreeg ik een andere hond. Van deze hond ken ik de achtergrond beide ouders gezien en kwam vanuit het nest. Mijn schoonouders hebben een broertje van hem. Toen deze hond hier kwam heb ik een briefje gemaakt en mijn buren hiervan op de hoogte gebracht en als ze problemen ondervinden bij mij kunnen komen. Inmiddels is mijn hond 1,5 jaar oud. Hij blaft totaal niet en heeft dit ook niet gedaan heb ik gelijk afgeleerd. Toen hij hier kwam ook geregeld gevraagd aan de buren of ze last van hem hebben en gaven aan geen last van hem te hebben prima heel fijn. Met het buurmeisje die naast mij woont afgesproken als ze last van hem heeft dit te laten weten en ook mijn telefoonnummer gegeven.

Afgelopen december kwam ik thuis en kwam de buurvrouw van de eerste verdieping boven. Of we de hond wel een ander speeltje wilde geven want hij had een balletje wat de hele tijd heen en weer rolt en heeft ze last van. De buurvrouw die onder mij woont (in het midden dus) die belt geregeld via de computer luid en duidelijk en heeft wel vaker lawaai waarvan ik me afvraag of het nodig is. Ik heb de buurvrouw op de eerste verdieping wel eens gevraagd of ze dit ook hoorde. Maar dit hoorde ze nooit, wat ik dan zeer apart vind. Op het moment dat ik haar een vraag wilde stellen ging ze boos, schreeuwend en stampend naar beneden en gooide haar voor deur dicht. Hoe wil je met me praten als je zo reageert?? Ik vanaf toen ook het balletje niet meer gegeven.

Vorige week ben ik gebeld door de woningbouw, mijn hond maakt teveel lawaai met spelen als hij alleen thuis is en de buren hebben hier overlast van. Ik moest op gesprek komen bij de woningbouw. Voor dat ik op gesprek ging heb ik een geluidsopname gemaakt met een oude telefoon. Ik heb niet geconstateerd dat hij veel lawaai maakt. Ik heb afgelopen week het gesprek bij de woningbouw gehad. Er waren 3 mensen die klaagden. Ze klaagden over het spelen van de hond, mijn vuilniszakken die ik in de portiek zet bij mijn voordeur, en dat in de portiek allemaal honden haren liggen en ik dit niet opruim. Ik wilde mijn verhaal ook graag doen dat ik last heb van het lawaai van mijn onderbuurvrouw, en zij vaak lekkende vuilniszakken heeft en de drab dan ook door de portiek ligt en dit ook niet schoonmaakt. En dat anderen daar dan geen last van hebben. Daar ging het niet om zei die mevrouw het ging de klachten die over mij waren. Ik zei dat ik geen oplossing zie en dat ik de portiek de trappen eens in de zoveel tijd aanveeg en zelf heb geconstateerd dat mijn hond geen lawaai maakt met spelen. Over de vuilniszakken dat klopt en heb ik ook toegegeven en heb gezegd dat ik ze daar niet meer neer zal zetten, maar dat het meisje die naast mij woont dit ook doet een stapel dozen met oud papier ook al enige tijd voor de deur heeft staan. De enige oplossing die ze had voor de hond was ander speelgoed wat zachter is. Ik heb mijn hond al ander speelgoed gegeven wat zacht is en niet alle speelgoed is voor hem geschikt en geen andere oplossing zie daarnaast ook gezegd dat mijn hond niet weg gaat. Ze zei dat er ook klachten waren van geblaf. Nou als mijn hond iets niet doet is blaffen. Dit waren dus de klachten van de vorige hond die ze blijkbaar hierin mee nam. Ze zei dat ze de procedure overlast ging starten wat inhield dat ik nu een officiele eerste waarschuwing heb. Als de bewoners ondervinden dat er weer overlast is dan moeten ze dit melden als dit het geval is krijg ik een 2de, als ze weer overlast ondervinde krijg ik een 3de waarschuwing en komt het voor de rechter en zal ik waarschijnlijk mijn woning uitgezet worden en sta ik op straat. Mijn emoties die waren al heel erg hoog en dat maakte het nog erger. Waarom gelijk hierop over gaan? Omdat er 3 buren klagen is de klacht volgens hun gegrond. Op dat moment kon ik helemaal niet meer normaal denken. Toen ik begon over mijn onder buurvrouw en zei dat ik hierover dan ook een klacht wilde indienen omdat ik hier overlast van heb vroeg ze of ik al eens bij haar was geweest om dit aan te geven. Ik vertelde dat ze niet nl is en dat er moeilijk met haar is te communiceren. Ze zei owh ik kan dat wel denk je ik denk het niet. Kortom zak maar in de stront idee kreeg ik daardoor. Het gesprek was afgelopen en ik was boos en overstuur. Ik zag geen andere uitweg dan weer mijn hond weg te moeten doen terwijl hij niks verkeerds doet. Ik heb het idee dat de 3 klagers onder 1 hoedje spelen en mij hier weg treiteren. Ze zijn verder niet bij mij geweest hierover. En ik moet dat wel doen als ik last van mijn onder buurvrouw heb?? Eind vorige jaar lag er van mijn onder buurvrouw grofvuil in de kelder. Dit lag er uiteindelijk 2 weken en heb toen gebeld om dit te melden. Er werd iemand gestuurd om het op te ruimen. Dit gebeurde ook en op het moment dat die man er mee bezig was kwam mijn onder buurvrouw uit het raam dat het haar spulen waren. Hij was op dat moment opzoek naar een adres want dan zou die een rekening krijgen. Ze ging het opruimen had ze gezegd. Hij zou de spullen verder laten liggen. Uiteindelijk gebeurde dit niet toen heb ik weer gebeld, zo heb ik er een aantal keren over gebeld want inmiddels lag het er al weken en er gebeurde na mijn idee niks. Ze heeft het toen opgeruimd na weken het er gelegen te hebben s'avonds laat. Ik kreeg vervolgens een brief van de woningbouw, er stond in dat ik mijn spullen in de portiek moest opruimen en dit er niet mag staan. Als het voor die en die datum niet was opgeruimd en ze zouden dit constateren dan gingen hun dit doen en ik kreeg daar een rekening voor. Ik was degene die hier een melding van had gemaakt en ik kreeg die brief fijn weer. Ik heb gebeld en volgens de vrouw aan de telefoon was het naar iedereen in de portiek gestuurd uitgelegd wat er precies in stond en dat me leek dat dat niet het geval was. Ze hebben toen gezegd dat het een fout was en ik die brief niet had moeten krijgen en of de spullen inmiddels weg waren. Ik voel mij dus totaal niet serieus genomen, anders hadden ze die fout niet gemaakt.

Nadat ik iets wat rustiger was geworden en andere mensen met mij me hebben gedacht naar mogelijke oplossing tot zover mogelijk. Zo kwam ik nog op de site van mijn woningbouw tegen dat er buurtbemiddeling is. Ik denk ja dat wil ik wel laten we dat doen en wil dan graag voorstellen om bij de klagers zelf te horen wat ze dan horen van mijn hond. Daarnaast heb ik tapijt gekocht om op de vloer te leggen aangezien dit alweer meer geluidsdempend is dan laminaat. Ik laat het laminaat + ondervloer liggen en doe daarover heen tapijt. Ik heb diezelfde middag de woningbouw weer gebeld en aangegeven dat ik graag nog eens gesprek wil en dat ik gelezen had over buurtbemiddeling ook aangegeven dat het gesprek niet helemaal ging omdat mijn emoties zo hoog zitten. Ik zou door de vrouw waarmee ik het gesprek had terug gebeld worden. Mijn vriend heeft gelijk al gezegd de hond gaat niet weg het komt wel goed. Ik denk er iets minder makkelijk over als ik de kans heb straks misschien wel op straat te staan. We zijn druk bezig opzoek naar een andere woning en geen idee hoelang dit nog kan duren. Mijn schoonmoeder heeft gezegd die hond gaat niet weg, dan komt die hier tot jullie een andere woning hebben dit geeft mij enigzins wel rust. Hij zal niet definitief weg gaan. Vandaag ben ik terug gebeld door de vrouw van de woningbouw, ze zei dat buurtbemiddeling eigenlijk bedoelt is voor conflicten tussen 2 mensen en niet in deze situatie. Maar dat het misschien wel mogelijk is en mij hiermee kan helpen. Ondanks dat blijft de eerste waarschuwing staan en gaan die papier gewoon de deur uit. Aangegeven dat ik nogmaals een gesprek wil en dat ik iemand meenemen zodat ik hopelijk mijn emoties de baas kan zijn.

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    *deel2* paste niet volledige in 1 bericht

Ik loop op dit moment gigantisch op eieren in mijn huis en wil hier eigenlijk liever niet meer zijn en zie er erg tegen op als ik weer naar huis moet. Ik ondervind hier gewoon zoveel stress van. Ik heb van begin af aan allerlei dingen ondernomen naar mijn buren om overlast en dit hele verhaal te voorkomen. En nu gebeurd er dit en ik word in een hoekje gedreven. Als ik thuis ben, ben ik gewoon misselijk van dit hele gebeuren en slaap ook totaal niet pretig. Bij elke geluid die hier te horen is zit ik zwetend in het angst dat het naar mij verweten word terwijl ik muisstil op de bank zit. Ik hoop dat we snel een andere woning zullen vinden maar ik zie het somber in. Zolang ik hier nog woon wil ik me niet zo moeten voelen want dat ga ik niet lang volhouden.

Inmiddels is het een lang verhaal geworden voor de mensen die zover gekomen zijn. Ik wilde graag mijn verhaal kwijt. Wie weet zijn er nog mensen die advies hebben waar ik iets aan heb.

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Jeetje wat een rotsituatie zo zeg!
    Weet je ook wie precies over jou geklaagd hebben?
    Misschien kun je dan eens bij ze aanbellen en rustig met ze het gesprek aangaan.
    Geef dan ook aan dat je het allemaal heel vervelend vind en dat je zoekt naar een oplossing en dat je hoopt op een beetje begrip.
    Vraag ook wanneer ze precies de overlast horen en of ze dat dan direct bij je willen melden.
    Ik hoop dat het anders via de bemiddeling uitgesproken kan worden en dat je snel een ander huisje krijgt.
    Iig hoef je je hondje sowieso niet weg te doen en dat is natuurlijk al heel fijn!

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

jeetje, mijn mond valt open van verbazing! :$
    ik heb heel wat burenterror gekend vroeger, maar dit slaat alles.

ik zou bijna denken dat de buurvrouw vriendjes is met de mevrouw van de woningbouw en aan samenzwering doen. :x

Kun je niet vragen om een andere bemiddelaar van de woningstichting? misschien heeft die er een hele andere kijk op.

ik kan me heel goed voorstellen dat je je heel ongelukkig voelt in je eigen huis. Ik hoop dat je daar gauw weg kan en een fijn huisje met fijne buren krijgt.

sterkte meis!

5. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    hey panda,
    wat een kreng die buurvrouw zeg!!!

ik herken mezelf wel een klein beetje in jou verhaal....
    had ooit een bovenbuurman die mijn vent niet kon luchten en zodra we de muziek iets harder hadden (1 nummer en voor 22.00 uur) stond meteen de politie voor de deur:S
    gelukkig voor ons is hij zelf weg gegaan;)

misschien een idee om een standaard briefje in de bus te gooien bij alle buren met het verzoek dat als men last heeft van geluid van de hond(speeltje/blaffen enz) dat met datum en tijdstip te melden aan jou?
    als blijkt dat het elke x toevallig is als jij en of je vriend weg is, een bandrecorder laten lopen(of webcam die opneemt ofzo) zodat je het kan opnemen en kijken of het wel of niet zo is?
    misschien aan je directe buren wederom vragen of ze de hond wel eens horen blaffen? en zoja welke tijden (niet iedereen ervaart een honden blaf als erg storend, i zelf zou pas geiriteerd worden als het een uur achter elkaar is bv).

hoop dat je er wat aan hebt.
    sterkte ermee!!!

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wat een rot situatie zeg. Hoop dat het snel opgelost is.
    Ik weet wel dat hier in een flatje of boven woning GEEN honden zijn toegestaan, hoe zit dat met jou contract? Staat daar iets over in. Xxxxx

7. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    bedankt voor jullie reacties. Ja het is idd een rotsituatie en ik heb er meer last van dan hun. Zoals ik al vertelt had heb ik toen deze hond hier kwam bij iedereen een briefje in de brievenbus gedaan en daar ook in gezet als ze last hebben bij mij te komen. In het begin toen hij hier was zeiden ze ook geen last van hem te hebben. Ga dat dan niet elke keer vragen als ik ze tegen kom er vanuit gaande als er wel iets is dat ze bij mij komen. Ik weet niet wie precies wie de klagers zijn maar ik kan dit natuurlijk wel op mijn hand na tellen. En 2 daarvan wonen op de eerste verdieping, waarvan 1 aan de andere kant, betekent dat er 1 gangmuur aan elkaar grensd. En dan nog heeft buurmeisje op de 3de verdieping ook mijn telefoonnummer en weet als er echt iets is ze dit laat weten en niet kinderachting gelijk naar de woningbouw toe stapt. Deze hond blaft niet daar is nu ook niet over geklaagd dat was bij de vorige hond zo die ik helaas weg heb moeten doen. Na mijn idee heb ik van begin af aan al de nodige stappen ondernomen om de situatie voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken.

Over zelf naar hun toe te gaan dat zie ik zelf op dit moment niet zitten. Ik wil graag door middel van buurtbemiddeling dat gaan doen. Dan is er een onafhankelijk iemand bij en dat lijkt mij een stuk beter. Er staat niks in over dat er geen honden in de portiek mogen. Er zijn hier in de straat meerdere honden die wonen in de portiek. De vrouw van de woningbouw zei nou ja misschien is je hond niet geschikt voor zo'n woning. Ik wil ook graag haar leidinggevende spreken want heb zelf ook het idee dat ze achter mijn buren staat. Als mijn hond wel weggaat dan heb ik zoiets wat is straks het volgende waar ze last van hebben? Een baby die maakt veel meer lawaai. Als er wel een kleine komt als ik hier nog woon mag die straks niet kruipen en spelen?

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    In mijn ogen doe jij echt veel om de overlast te beperken. Echt goed van je. Ik vind het ook niet eerlijk van de woningbouw dat ze zo snel over zijn gegaan op de eerste waarschuwing.

Wat kun je nu doen? Sja, sowieso eerst die bemiddeling afwachten. Probeer je daarbij te concentreren op de overlast die JIJ zou veroorzaken. Dus in dat gesprek niet beginnen over de overlast die anderen veroorzaken.

Als je werk wil maken van de overlast die jij ondervindt, dan zou ik het goed gedocumenteerd doen:
    1) Een briefje in de bus doen met het vriendelijke verzoek om er iets aan te doen, met de datum erboven. Ook een termijn erin zetten. Bijvoorbeeld deze week, of voor het weekend.
    2) Een kopie van dat briefje in een map bewaren.
    3) Als je de persoon zelf er over spreekt, ook in die map noteren wanneer dit was en wat de reactie was.
    4) Als de termijn verstreken is, een klacht indienen bij de woningbouw. Hierbij ook al aangeven wanneer je het gevraagd hebt en wat de reactie was, als die er al was.

Blijf vooral altijd vriendelijk van toon! Sarcasme kan er snel insluipen als je zelf geïrriteerd of geëmotioneerd bent, dus misschien kun je iemand anders het briefje eerst laten lezen.

Maar dit alles zou ik sowieso pas doen als het gesprek over is.

Succes ermee!

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    oh wat een kut buren zeg die hadden aan mij een verkeerde
    je doet zoveel mogelijk je best en de woningbouw zou daar even naar een ander persoon vragen iemand die je wel serieus neemt wat een eikels zeg
    de hond niet weg doen hoor wie weet willen ze dat juist

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

Als ik het hele verhaal zo gelezen heb, gaat het de buren niet alleen om de hond, maar dat is voor hun wel een mooie reden om TS zelf uit de flat weg te werken. (ik las ook iets over vuilnis namelijk waar zij de onterecht de schuld van kreeg), en al zou TS er alles aan doen om zo onzichtbaar mogelijk te zijn voor haar buren dan nog zullen ze iets gaan zoeken om haar te pakken.

11. me83

me83 Niet meer actief

klinkt idd erg als een samenzwering.. naar mijn idee doe je heel veel om het geluid te beperken en je aan de regels te houden.. hun moeten jou ook tegemoet komen vind ik.. want als ej een kindje krijgt gaan ze straks zeuren dat eht huilt of speelt.. pfff..

ik zou zelf ook weggaan.. naar een kindvriendelijke en hondvriendelijke buurt..

hopelijk kan de woningbouw je daarmee verder helpen..

12. Quenya

Quenya Lid

29 nov 2010
    80
    0
    0
    Wat ontzettend vreemd dat de procedure zo snel in gang wordt gezet. Eerlijk gezegd vraag ik me af of dit kan?

Toen wij overlast hadden van onze buren (dat was echt extreem), moesten wij iedere keer de politie bellen. Die kwamen vervolgens langs om de overlast te registreren en alle apparatuur in beslag te nemen. Dit was nodig omdat de woningbouw anders geen poot had om op te staan. De woningbouw vertelde me dat het in Nederland moeilijk is om iemand zo uit huis te laten zetten onder andere i.v.m. huurdersbescherming.

Onze woningbouwvereniging moest dus een heel dossier met klachten, politierapporten etc. hebben om naar de rechter te stappen. Ik vraag me dus af of ze je er wel uit kunnen zetten? Of is de overlast door bijv. politie geregistreerd?

13. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wil je daar (voorlopig) wel blijven wonen? Zo ja, dan zou ik eens bij een advocaat langs gaan. Die zijn er voor allerlei soorten rechtsbijstand, ook voor de situatie die jij omschrijft. Wij hadden pas toevallig een cliënt met een soort gelijk verhaal op het werk. Heb je trouwens een verslag o.i.d. gekregen van het gesprek wat je voerde met de dame van de woningbouwvereniging?

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goeie! anders alsnog om vragen.

15. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Ook ik geloof niet dat de procedure van uit huis zetting na 3 waarschuwingen zomaar kan.
    In Nederland heb je een hele beschermende wetgeving voor huurders (zoals eerder ook al genoemd) en kun je er echt niet omdat je 3 waarschuwingen hebt gehad je huis uit gezet worden. Mijn tante heeft namelijk naast een familie gewoont waar de schimmel tot halverwege de muren zat (stank overlast) waar ze 3 enorme blaffende honden hadden (geluidsoverlast) en 2 zoons die regelmatig aan het drijgen en schreeuwen waren.. Toch heeft het 3 jaar en heel wat aangiftes geduurd voordat die mensen er uitgezet konden worden. En de uiteindelijke reden voor uitzetting was recidiverend geweld tegen buurtbewoners!

Buiten dit verhaal wil ik je even heel veel sterkte wensen! Die mensen zijn er op uit omjou weg te pesten als ik het zo lees en dat is niet leuk! Maar ga aub niet op je tenen lopen, want zelfs dan vinden ze wel wat om te klagen!! Probeer gewoon met opgeheven hoofd langs hun heen te lopen, als ze zien dat je schichtig bent zal dat hunalleen maar sterken in hun gevoel!!

Sterkte ermee!

16. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Bedankt voor jullie reacties en sterke wensen doet me goed. Ik weet ook dat ik me kop niet gek moet laten maken maar ik vind het zo moeilijk. Ze zijn gewoon aan het zoeken dat idee had ik zelf ook.

Toen ik hier kwam wonen woonde er hier een buitenlands gezin in de portiek met 4 kinderen ( 2 slaapkamers). Huis was voor hun eigenlijk te klein en verbaasde me er ook nogal over. Ze hadden vaak behoorlijke stankoverlast met eten en opgegeven moment hadden ze ook behoorlijk wat lawaai. Daar hebben ze ook over zitten klagen. Die zijn inmiddels weg en nu ben ik dus aan de beurt. Als mijn hond wel weg zal zijn is misschien het volgende wel de konijnen die ik heb waar ze last van hebben en daarna misschien wel de vissen in het aqarium. Ik ben inderdaad geneigd om hun het op een andere manier moeilijk te gaan maken zoals bijv. op zondag ochtend vroeg te gaan stofzuigen ofzo. Maar denk dan nee ga me niet tot dat niveau verlagen, en ik schiet er niks mee op.

Inmiddels heb ik de brief van de woningbouw pfff. Er staat ook in dat als er jurische stappen ondernomen worden dat de kosten hiervan op mijn verhaalt zullen worden. Ik weet dat de vrouw waarmee ik een gesprek had niet op maandag werkt, dus ik ga maandag heen en wil met iemand anders een gesprek hebben. Ook ga ik een afspraak maken bij de huisarts want ik trek dit behoorlijk slecht. Ook zit ik er aan te denken om een gesprek te voeren met de wijkagent en mijn verhaal te doen. Iemand vroeg wil je daar (voorlopig) wel blijven wonen?? Nee, maar heb weinig ander keus op dit moment. De klacht is gegrond volgens de vrouw van de woningbouw omdat er 3 klagen, bewijzen?? nee die heb ik niet gekregen. Ik ben al bij het juridisch loket geweest maar daar konden ze mij ook niet verder helpen. Mijn vriend heeft rechtsbijstand en moet even uitzoeken of ik daar ook aansprak op kan doen anders zal ik dit zelf moeten regelen. Ik ben nu heel even thuis ik ga zo gelukkig weer weg en kom thuis als ik me bed weer in ga, morgen ook weer op tijd weg.

17. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja, die dame van de woningbouw kan zo veel zeggen en daarom adviseer ik je echt juridische hulp in te schakelen. Ik heb het idee dat ze je gewoon overbluft door te zeggen dat ze in hun recht staan en dat ze alle kosten op jouw gaan verhalen. Een advocaat kan je precies vertellen hoe het allemaal zit en namens jou een mooie brief maken aan de woningbouwvereniging.

18. Koekjes

Koekjes Lid

1 feb 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zow dan!
    Wat een bizar verhaal zeg!!!
    Ik zou vooral NIET met je buren in gesprek gaan of klachten starten,
    dan krijg je actie/reactie.
    Wel zou ik verschillende opnames maken van je hond als jij er niet bent,
    inspreken het is ..datum en tijd.... en dan weggaan, zodat op de opname ook te horen is dat je weggaat.
    Ik begrijp dat je een redelijk contact met je buurmeisje hebt,
    ik zou haar vragen of zij overlast heeft, zij woont immers naast je,
    en of ze dit aub op papier wil zetten voor je, graag met tijdstip en datum als ze last heeft en voor een x-periode wanneer ze thuis was.
    Want als zij thuis was zonder overlast en je buren hebben geklaagd, klopt het niet ;)

Ook zou ik als ik jou was je punten opschrijven, wat jij aan geluid maakt, de momenten dat je hond speelt/je hoort hondennagels, balletje speel je al niet meer mee dus als je met een zacht speeltje seelt, ook opschrijven.

Daarnaast schrijf je alles heel feitelijk op, maar misschien ook een apart stukje met je gevoel erin, alhoewel gevoel ook weer tegen je gebruikt kan worden.
    Feitelijk is bijvoorbeeld al, de klagers wonen naast elkaar op dezelfde verdieping, jouw buurmeisje woont naast je, en heeft geen overlast.
    Hiermee leg je zonder het te schrijven al de link dat de buren onder 1 hoedje kunnen spelen.

En zo zijn er vast meer dingen die je kan bedenken om op te schrijven,
    en hou je tijdens dat gesprek aan die punten vast zodat je een richtlijn hebt en je je gevoel een beetje kan omleiden door bij je briefje te blijven.
    Maak een kopie voor de woningbouw en zorg dat ze die in je dossier kunnen stopen, het liefst zelfs 2 kopieen onder het mom dat ze hem dan in elk geval niet kwijt kunnen raken.

Wijkagent of buurtbemiddeling zou ik zeker ook je verhaal bij doen, maar op eigen initiatief, zonder de woningbouw als partij erin te betrekken, laat hen later maar op komen draven als jij je verhaal al gedaan hebt ;)
    En zeker ook een ander contactpersoon bij de woningbouw vragen die jouw zaak behandelt, wordt dat niet toegewezen als je het vraagt, dan een officiele brief opstellen, kort en zakelijk, waarin je om een ander contactpersoon vraagt, raken ze die kwijt of krijg je geen reactie, aangetekend versturen!
    Wat zij kunnen doe jij gewoon wat beter ;)

Ook kan je de rechtswinkel bellen, die staan je juridisch gratis bij, dit zijn rechtenstudenten maar kunnen je prima helpen en nemen daar ook goed de tijd voor, dus meid, er zijn zóóóóveel manieren om netjes terug te vechten zonder dat je klachten over hen hoeft in te dienen.
    Bovendien maak je het dan ook nog eens ongewild erger en je moet ze juist op hun eigen terrein verslaan, slimmer zijn dan zij en zorgen dat je met bewijs aankomt ipv dat je jezelf telkens moet verdedigen.

Sterkte!!!

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik denk dat de woningbouw niet veel anders kan naar jou toe eerlijk gezegd. Het is het woord van 3 buren tegen het jouwe. Daarnaast heb je de schijn tegen door je vorige hond.

Ik zou naar de woningbouw toe uitspreken dat je bereid bent om van alles te proberen om de overlast te beperken, maar dat je niet precies weet wat voor overlast er is en het dus ook moeilijk vindt daarop in te springen. Een andere consulent of een manager te spreken krijgen lijkt mij juist averechts werken. Wat ook averechts werkt is terug gaan klagen.... Dan kom je alleen maar in een negatieve spiraal terecht.

Ze kunnen je echt niet zomaar uit huis zetten maar ze zijn nu wel begonnen met een dossier op te bouwen tegen je zodat, als ze straks naar de rechter toe zouden willen, ze iets te tonen hebben aan de rechter.

Ik zou zeker buurtbemiddeling inschakelen en proberen in gesprek te gaan met de klagers. Dat geeft nl aan dat jij bereidwillig bent en zolang je dat bent zal geen rechter jou je huis uit zetten.

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Oh ja, zelf ook alles op papier zetten. Jij hebt om buurtbemiddeling gevraagd, zorg dat je kan aantonenen dat jij dit initiatief hebt genomen. Maak foto's van het tapijt wat je hebt gekocht, de nieuwe speeltjes etc etc etc... Zorg dat je alles kunt bewijzen wat je zelf al hebt gedaan om de overlast te beperken.

Deel Deze Pagina