Wij hebben geen familie in de buurt en gelukkig wel vrienden, maar niemand die ik met regelmaat wil vragen op onze dochter te passen. Ik ben dus opzoek naar betaalde (onbekende) oppas. Wij hebben eerder een meisje hier gehad van oudermatch en hoewel dat op zich goed gegaan is zat ik toch niet echt op mijn gemak als mijn dochter bij haar was. Hoe doen jullie dat. Plukken jullie ook iemand van internet of is daar een betere manier voor. Mensen in mijn omgeving hebben wel familie in de buurt of juist weer een vaste nanny of zo, maar zo kom ik dus ook niet aan referenties. Hoe weet je of iemand goed/betrouwbaar is? Vast bedankt
Misschien via de oppascentrale? Volgens mij zijn er daar diverse van en werkzaam in verschillende regio's. Naar mijn weten krijgen de oppassen dan eerst een gesprek ed voordat ze aan de slag kunnen. Ze passen dan zeer waarschijnlijk bij meerdere adressen op, dus wellicht kun je dan navragen of de oppas bevalt. Waarschijnlijk mag een oppas ook niet via de oppascentrale blijven werken als er klachten komen. Wellicht heb je er dan meer vertrouwen in dan gewoon iemand van internet afhalen. Je zou ook eventueel nog bij vrienden/buren met kinderen kunnen navragen of zij een goede oppas weten. Bijvoorbeeld iemand die bij hun oppast en waar ze goede ervaringen mee hebben. Soms heb je ook stagiaires van het KDV die als bijbaantje oppassen, zou ook nog een idee zijn als je dochter naar het KDV gaat. Dan is het voor jou en voor je dochter al een bekend gezicht.
Ik zou via buren, vrienden etc proberen iemand te vinden die zij kennen en dus betrouwbaar geacht mag worden. Misschien een dochter van iemand via via. Je kunt haar dan eerst een paar keer laten komen als je zelf thuis bent om te zien hoe de interactie met je kindje is. Pas als je daar een goed gevoel mee hebt zou ik haar alleen laten met het kindje.
Wij hebben gekeken via de site zoekoppas.nl. Werd uiteindelijk niets. Nu al 5 jaar vaste oppas via een briefje van haar bij de super. Uitgenodigd en gekeken naar de klik met zoonlief. De jongste heeft haar nu ook al helemaal ingepakt
ik zou inderdaad even bij buren informeren wie zij hebben of via via weten. gaat je kindje naar het kdv. Misscihien een stagiaire vandaar? Of kennissen in de buurt vragen of ze een geschikt buurmeisje/jongen hebben?
Ze gaat niet naar de kvd en tot zo ver heeft iedereen in de buurt die we gevraagd hebben een bekende (familie) als oppas en alle buurkindjes zijn helaas zelf nog te jong (nieuwe wijk) Een oppascentrale is natuurlijk een optie, ik mag idd hopen dat er dan toch net iets meer controle is. @ mama van Ruben, fijn dat het gelukt is een goede oppas van een briefje in de supermarkt te vinden. Hebben jullie wel oppassers van zoekoppas.nl geprobeerd of was het bij voorbaat niets?
Wij hebben 4 oppassen gehad, en allemaal meiden die we via-via kenden. Ik moet er niet aan denken om een wildvreemde in huis te hebben, alleen met mijn kinderen. Dat voelt gewoon niet goed. Wat ik vooral heel fijn vind, is als ik de ouders van de oppas ken. Heb je geen kennissen met oudere kinderen, die wel zo'n beetje in de leeftijd zijn om op te passen?
je zou op regeltante.nl even kunnen kijken... of er wat passends tussen zit moet je natuurlijk zelf beoordelen maar de manier waarop ze laten zien wat het aanbod in de buurt is vond ik wel prettig. mensen stellen zich in een kort stukje tekst voor en geven met behulp van icoontjes aan wat ze evt. nog meer zouden willen doen. (bijv. strijken of opruimen)
Ik heb er dus ook moeite mee om een vreemde voor mijn kind(eren) te laten zorgen, maar ik ken hier in de buurt, alleen mensen met geen of kleine kinderen. Er zijn heus wel mensen die ik voor een keer kan vragen, maar het zou heel fijn zijn om een vast iemand voor mijn dochter te vinden waar zij zich ook echt goed bij voelt. (Liefst aan wie ze een beetje gewend is voor onze zoon geboren wordt) Vandaar de vraag hoe anderen in deze situatie dit oplossen.
@mime; er hebben er destijds twee gereageerd. De eerste was een meisje van een jaar of 17 of zo, woonde deels thuis maar ook in opvang. Zag ik niet zitten. Met een tweede wel contact gehad maar dat was een oppasmoeder die niet had begrepen dat we iemand voor 's avonds als we weg wilden zochten. Moest dan zelf wel eens iets regelen om bij ons op te kunnen passen, dat werkt niet. De huidige oppas was gewoon toevalstreffer, zij hing 's ochtends haar briefje op en ik zag dat dezelfde avond.
Dat wilde ik net vragen! Misschien kan ik wat voor je betekenen, maar dat ligt helemaal aan waar je woont en wanneer. Ik heb een dochtertje dus die komt wel met mij mee!
vaak willen meisjes van de spw opleiding ook wel oppassen, misschien is het een idee om een briefje op een school op te hangen, daar heb je vaak van die prikborden met van alles en nog wat erop.