Zou een lekker warm bad met lavendel badzeep voor het slapen gaan helpen. En hem daarna lekker te masseren met een lavendel olie. Ze zeggen dat je van lavendel lekker loom wordt.
goeie tips allemaal hoor, maar ik (minya's vriend) ben ook uitgeput omdat ik al zo veel probeer te helpen, dus vigo even bij pappa alleen laten is voor pappa ook bijna niet te doen, helaas zijn opa's en oma's schaars bij ons ;(
Misschien dan met elkaar afspreken. Dat eerst de 1 bijtankt en dan de ander? Vaste uitslaapdag invoeren in het weekend. Werkt hier geweldig. Op zaterdag verzorg ik onze zoon, 's ochtends. Op zondag is dat andersom. Degene die op zaterdag Vigo uit bed haalt, kan een middagdutje doen, terwijl de ander dan op Vigo let. En op zondag is dat weer andersom. Misschien dat ouders eventueel overdag op kunnen passen (ipv 's nachts als ze dit niet willen), zodat er dan ook even bijgetankt kan worden.
Je kan ook duidelijk afspreken wanneer wie er 's nachts uitgaat. Zodat je tenminste 3 of 4 nachten door kan slapen/uit rusten. Oordopjes gebruiken is dan ook een advies.
En misschien naar bed gaan ('s avonds), als Vigo naar bed gaat. Misschien dat je dan net een paar uurtjes extra per nacht kan pakken. Niet gezellig, maar je humeur wordt er vast beter van.
hoi prinses, dat doen we al :d ik slaap vaak zaterdag uit en minya op zondag, hahaha als vigo naar bed gaat ook naar bed lijkt me wel lekker zeg, liggen we er om 19:00 al in
Helaas is jullie batterij'tje nu leeg en deze moet weer opgeladen worden. Dus zoek hulp. Misschien heeft hij wel wat waardoor hij niet slaapt/ 2jaar is nog wel jong om geen middagslaapje meer te doen. Wij geven een flesje als ze wakker wordt en dan gaat ze weer slapen. Maar ga naar het cb of je huisarts of osteopaat. Homeopaat kan je misschien ook helpen. Er is blijkbaar wel iets waarom hij niet slaapt En jammer dat oma zo reageert . Hoe reageerde ze op jouw uitbarsting? Hebben jullie geen vrienden waar hij een nachtje terecht kan? Kijk in iedere geval uit dat je hier niet te lang mee door blijft lopen straks zit je in een burnout en dan ben je verder van huis. Peuterspeelzaal zal ook wel een oplossing zijn, hier ook vanaf 2 jaar. Ff tijd voor jezelf bioscoopje pakken. Ik hoop dat jullie snel weer een vol batterij'tje hebben en Vigo lekker gaat slapen
Wat een lieve reacties allemaal! En de tip van MariekeV gaan we ook zeker even proberen! De rest van de tips hebben we al geprobeerd en enige tijd aangehouden. Helaas zonder effect. Mijn moeder reageerde nauwelijks tot niet op mijn 'kleine' inzinking van gisteren Ze wéét dat we er doorheen zitten, maar blijkbaar doet het haar niet veel? Het enige dat ze deed was Vigo bij haar nemen en hem proberen af te leiden. Ze heeft nog niet eens gevraagt hoe het met me gaat... Door alle eerdere afwijzingen van haar, en haar reactie gisteren heb ik nu sterk het gevoel dat mijn moeder van mij even heel hoog de boom in mag! Ik heb ook nog mijn trots, en zal haar dus niet weer vragen of ze op Vigo wil passen. Haar redenen voor het afwijzen zijn steeds anders. Dan is het te vroeg dag. Dus vragen we het een aantal dagen van te voor, waarop je alsnog op die bewuste dag een belletje krijgt met 'liever niet'. Dan is ze zelf te moe, of ze heeft last van haar handen. Ok, ze kampt met een paar kleine gezondheidsprobleempjes, maar ik krijg nu het idee dat ze zich daarachter verschuilt. Daarbij woont ze samen met haar vriend, dus alleen hoeft ze het dan niet te doen. Anyway, haar vragen gaat in ieder geval niet meer gebeuren. Graag of niet denk ik dan... Ik ga maandag ook de HA even bellen. Vigo even na laten kijken of iets medisch eventueel uit te stellen, en ik bel ook een osteopaat. Het heeft lang genoeg geduurd nu, en we gaan nu alles aanpakken om tot een oplossing te komen. Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven en de tips. Meer tips blijven natuurlijk welkom! Liefs Minya
En als je om de beurt op zijn kamer gaat slapen? Hebben we nu bij Esmee gedaan, dan slaapt ze zo de hele nacht door! Ik wil het ook liever niet, maar als het tijdelijk helpt!
Dingen zoals Vigo bij ons in bed nemen of bij hem op de kamer slapen hebben we nog niet geprobeerd. Eerlijk gezegt doe ik dat ook liever niet, omdat het een tijdelijke oplossing is. Als de normale situatie dan weer terugkeert, zit je hoogst waarschijnlijk wéér met slapeloze nachten. Daarbij associeert Vigo ons bed ook niet met slapen, maar met keten Naast het slaapprobleem van Vigo, heb ik zelf ook moeite met doorslapen. Ik word sowieso wakker, ongeacht of Vigo wakker is/wordt op dat moment of niet. Dit had ik al enkele weken voor de bevalling en is nooit meer overgegaan. Dus om en om uit bed naar Vigo toe doen we wel, maar ik ben hoe dan ook wakker. Ik had al aan slaappillen zitten denken, maar die hebben weinig tot geen nut zolang Vigo loopt te spoken
Helaas ook geen gouden tip. Wel wil ik jullie veel sterkte wensen en ik hoop echt dat jullie Vigo snel in een ander ritme komt. Oh trouwens als je de visolie wilt kopen. Etos eigen merk heeft het ook voor kinderen en deze is aanzienlijkk goedkoper dan A-merken. Verder is deze net zo goed. Hij zit in een lichtrode verpakking. Groetjes Tessa
Dingen zoals Vigo bij ons in bed nemen of bij hem op de kamer slapen hebben we nog niet geprobeerd. Eerlijk gezegt doe ik dat ook liever niet, omdat het een tijdelijke oplossing is. Als de normale situatie dan weer terugkeert, zit je hoogst waarschijnlijk wéér met slapeloze nachten. Daarbij associeert Vigo ons bed ook niet met slapen, maar met keten Naast het slaapprobleem van Vigo, heb ik zelf ook moeite met doorslapen. Ik word sowieso wakker, ongeacht of Vigo wakker is/wordt op dat moment of niet. Dit had ik al enkele weken voor de bevalling en is nooit meer overgegaan. Dus om en om uit bed naar Vigo toe doen we wel, maar ik ben hoe dan ook wakker. Ik had al aan slaappillen zitten denken, maar die hebben weinig tot geen nut zolang Vigo loopt te spoken
Helaas ook geen gouden tip. Wel wil ik jullie veel sterkte wensen en ik hoop echt dat jullie Vigo snel in een ander ritme komt. Oh trouwens als je de visolie wilt kopen. Etos eigen merk heeft het ook voor kinderen en deze is aanzienlijkk goedkoper dan A-merken. Verder is deze net zo goed. Hij zit in een lichtrode verpakking. Groetjes Tessa
Je hebt ook kindival tabletjes of valdispert... homeopathisch. Ik heb valdispert maar ik kan niet zeggen dat het helpt
Hoi hoi, Mss heb ik 'm goeie tip voor jullie, en de kleine. Ik las dat je al heel veel dingen heb geprobeerd. Troosten, laten huilen, flesje geven, etc. Hou er rekening mee dat als je iets probeerd je dit wel 'n week moet volhouden én conseqent moet zijn. Als je eerst dit probeert en dan weer dat weet je kindje niet wat er van 'm verwacht wordt, dus probeer 'n bepaald patroon als hij naar bed gaat. Soort ritueel en hou de manier waarop hij naar bed wordt gebracht even aan. Zou zeggen, één week, en kijk of 't werkt. Zo creëer je rust en regelmaat. Ik doe 't hier altijd heel simpel. Na 't spelen of kroelen, schone luier, voeden, boertje laten, liedje zingen en dan lkkr in bed. Zodra ik 't liedje zing weet ze al dat ze naar bed moet. Dus gaat dat -meestal- van 'm leien dakje. Succes.. (Als 't helpt, ik heb ook m'n haren uit m'n kop getrokken van frustratie dat ik 't niet meer wist, dus er is hoop)
Hoi Minya, Wat vervelend dat Vigo zo slecht slaapt. Ik herken wel heel veel van zijn gedrag wat Nils ook heeft. Dus misschien hoort het ook wel bij de leeftijd. Nils wordt ook regelmatig wakker 's nachts en hij eet op het moment ook bijna niets. Tijdens mijn laatste zwangerschap was ik op een gegeven moment zo moe dat we Nils bij ons in bed namen als hij 's nachts wakker werd. Als hij dan niet bleef liggen en probeerde te aan slapen, brachten we hem weer naar zijn eigen bed. Dit zeiden we ook tegen hem en we merkten dat hij dan wel gewoon bij ons ging liggen, in slaap viel en tot de volgende ochtend. 's avonds wel elke avond gewoon in eigen bed en pas als hij wakker werd 's nachts bij ons in bed. Uiteindelijk ging hij zelfs weer een aantal nachten in de week doorslapen. Helaas is zijn slaapritme nu ook weer verstoord sinds onze jongste is geboren en ook nu neem ik hem gewoon weer in bed. Ik had nooit gedacht dat ik het zou doen, maar mijn slaap is me ook heilig.
Victoria, hoe doe je dat dan me de nachtvoeding? Esmee slaapt ook wel bij ons in bed, maar lijkt me nu niet handig met de nachtvoeding enzo, want dan is zij ook wakker! Wij slapen nu met een matras bij haar op de kamer :S