hallo, ik zou ook contact opnemen met profesionele hulp. je huisarts laten kijken of er iets mediche is, en naar de osteopaat. ja kan het zeker proberen, helpt het niet dan schaad het niet. wij kregen daar ook een hoop tips bij voor regelmaat, maar inderdaad je moet je er even een aantal weken voor inzetten. ze hebben die verandering niet op 2 dagen door. hier heeft het goed geholpen. wel zij de osteopaat toen hoe jonger hoe makkelijker je ze een nieuw ritme kan aanleren. hij is al wat ouder dus zal er iets langer voor moeten uit trekken. vind wel dat jullie hulp moeten zoeken, anders zie je het dtraks helemaal niet meer zitten. ik sliep zelf in die onrustige periode ook erg slecht. heb na de bevalling 1 hele week niet geslapen en was helemaal kapot. zag het allemaal niet meer zitten. toen heb ik gesmeekt om med voor rustig te worden. hier zijn dokters geen fijn van, wel te begrijpen hoor. ik kreeg 5 tabletjes, heb er maar 2 gebruikt. en toen kon ik weer lekker slapen. af en toe heb ik er nu nog moeite mee als ze bv ziek is, dan slaapt ik heel ligt of onrustig en ook al is ze beter dan duurt het wel een week voor ik weer rustig slaap. ik gebruik dan nu ook wel eens voor mezelf valeriaan of melatonine. mijnn dochter heeft ook van de homeopaat winkel druppels staan, gekocht toen ze de waterpokken had. toen was ze totaal hysteriche, en dat hielp echt. was eigenlijk voor volwassen, maar dan moet je de dosis gewoon omlaag doen. dat kon geen kwaad. maar echt zoek hulp! gr debby
nou wat naar voor je dat je geen nacht rust hebt... mischien moet je het bedje verplaatsen (klinkt raar maar door een negatieve straling in een kamer kan iemand gewoon niet goed slapen), en een nachtlampje of muziek mobiel met licht gebruiken. of nog verder denken... dat hij mischien dingen ziet die wij niet zien... niet iedereen gelooft daar in maar het zou een oorzaak kunnen zijn... nou heel veel sterkte!
Wat wellicht té zeer voor de hand ligt: strak instoppen. Mijn dochtertje ging ook al slechter slapen. Tot ik haar gewone dekentje weer op haar bed legde. Die had ze een tijdje geleden ondergekotst (sorry voor de onsmakelijke details), dus had ik andere, iets kleinere dekentjes op haar bed. Die kon ik wat minder strak instoppen. Nu ik haar eigen dekentje er weer op heb liggen gaat het weer beter, slaapt zelfs regelmatig weer door. Dit dekentje stop ik aan 1 kant tot onder het matras, zodat het echt vast ligt. Als ik haar in stop trek ik het eerst onderaan strak en stop het in en zo al hoger zodat ze helemaal vast ligt en ook nauwelijks meer om kan draaien. En daar slaapt ze dus prima op. Maar ieder kind is anders, dus alle oplossingen ook. Ik hoop dat 1 van de antwoorden je gaat helpen, of een combinatie. Succes er mee!
Ai wat lijkt me dat slopend, van die slechte nachten! Kan me voorstellen dat je t op een gegeven moment hebt gehad hoor! Kun je niet met je man afspreken dat jullie zowiezo in het weekend elk 1 "uitslaapdag" hebben? En ik heb ook een paar keer van die homeopathische slaaptabletjes gehad en bij mij werkte het wel. Dus mischien kun je die toch eens proberen. Vind het trouwens wel vreemd dat je moeder vrijwel altijd nee zegt als je vraagt of vigo daar een nachtje mag slapen...zeker als ze een ledikantje daar heeft staan.. Ik wou dat ik de gouden tip voor je had meid. Succes ermee!
Ik lees over slaaptabletjes. Voor mijn nieuwsgierigheid: bedoelen jullie daar Kindival mee of toch iets anders? Groet Anna
ik hoorde laatst een tip als het echt te gortig wordt: natterman hoestsiroop voor kindjes. daar zou een klein beetje slaapmiddel of iets inzitten.... maar dat zou ik echt alleen bij noodgevallen proberen om heel eerlijk te zijn.
Ken het probleem, gelukkig niet in die mate zo als jij het beschrijft maar niet slapen is zo vervelend. Wat mij helpt is magnesium. Werkt als natuurlijke ontspanner. Het helpt bij (door)slapen en om wat beter in je vel te komen. Ik heb ze van een goeie drogisterij en het werkt echt. Als ik me even wat minder voel of slaap grijp ik hier meteen naar. En voor je kleine die kindival tabletjes van VSM. Bij ons leek het te hebben geholpen bij een vriendin van mij niet maar baat het niet....... Succes!
Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat met Vigo? Elian krijgt nu een paar weekjes zijn omega 3-6 en of het toeval is of niet (knock on wood), hij slaapt de laatste 2 weken erg goed! Heerlijk!
Doe dit dus echt niet he... veel te gevaarlijk... Wij hebben ook werkelijk van alles geprobeerd en niks hielp, elke nacht was Ana-Lucia wel een, twee of zelfs drie uur wakker tot... we haar pas om 22u30 in bed beginnen stoppen. Nu slaapt ze veel beter, meestal in een ruk tot rond een uur of 7. Kind zit echt vol energie en is pas op dat uur echt moe, als ik er haar eerder in stop, wordt ze dus om middernacht wakker en gaat ze in de eerste uren niet weer slapen.
las hier de tip van die omega 3 - 6. Heb dit ook gekocht voor Erik maar ik krijg het er niet in bij hem hoor pffff Ook die zogenoemde homeopatische slaapdrankjes wil ie NIET innemen. Al geprobeerd te mengen enzo maar het lukt maar niet
Hey meis, Wij hebben ook een slechte slaper hier. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat dit hij niet snel zal doorslapen. Bij Dano is reflux geconstateerd toen hij 15 maanden! was, daardoor werd hij 4 a 5 keer per nacht wakker, en kreeg vaak nog een flesje. Het middagslaapje gaat prima, hij gaat tussen 12 en 13 naar bed en slaapt maximaal 2 uur. soms slaat hij dit slaapje over, nouja dat kan natuurlijk weleens met deze leeftijd. Hoort erbij denk ik dan. Maarr ik laat hem wel in bed even spelen of een boekje lezen. Zo heeft hij toch zijn vaste rustmoment. Sávonds tussen 19:15 en 20:00u naar bed, We hebben een steevast rtueel, eerst tanden poetsen, dan pyjama pakken, slaapzak pakken en op de commode. helemaal omkleden, dan een boekje wat hij zelf uitkiest en dan leggen we hem in bed, lichten gaan uit en hij gaat zonder morren slapen. Hier hebben we zeker 5 maanden over gedaan eer we dit zo hadden. -We hebben eerst goed gekeken wanneer hij zelf moe werd en hoe hij dat uitte. die signalen hebben we leren kennen. -belangrijk is veel voorbereiden. half uurtje van te voren vertellen dat hij zo naar boven gaat om zijn tanden te poetsen, daarna een boekje lezen en naar bed. -Zorgen voor genoeg activiteit op de dag, elke dag even buiten wandelen, eendjes eten geven o.i.d. -niet vlak voor het slapen gaan eten maar ruim ervoor zodat zijn eten goed kan zakken. -en laten huilen tot een bepaalde grens, als Dano hysterisch wordt haal ik hem uit bed, neem hem even bij ons in bed tot hij rustig is en dan leg ik hem terug, meestal gaat hij dan lief slapen. -rond 23:30 krijgt hij een flesje gewone melk, en slaapt daarna weer verder. die fles krijgen we er voorlopig nog niet af, maar dat komt door zijn reflux. Creeer dan een duidelijk ritueel bij het slapen gaan, en probeer hem elke dag op dezelfde manier in bed te leggen. Bovenstaande lijkt perfect maar op dit moment gaan ongeveer 4 van de 7 nachten zo. Dat is voor ons al een duidelijke vooruitgang. De andere nachten wordt hij soms ineens wakker rond 1uur en is een uur aan het gillen. van de week 2x a,5 uur. pfff toen wilde ik mijn hoofd tegen de muur bonken zo moe was ik. Wij hebben thuis heel duidelijke afspraken over wie wanneer mag uitslapen. en wie wanneer Dano pakt savonds of snachts. Wij zijn ook chronisch moe, maar ik kan zeggen dat het nu wel beter gaat, vooral sinds ik ben gaan accepteren dat onze zoon gewoon niet doorslaapt. Ow over dat heel vroeg wakker worden, dat heeft Dano heeeeeeeel soms, ik laat hem dan gewoon in zijn bed, 7uur is voor mij echt het minimum. succes meis, ennuh ga niet te lang door modderen maar raag hulp op tijd!
Och meid toch...wil je ook veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven! Ik snap dat je hier zó ontzettend moe van wordt! Zou ook even langs de huisarts gaan met deze vraag en even laten nakijken (geen ontstoken oortjes? etc) of een osteopaat. Veel succes ik hoop dat hij gauw beter slaapt.
Hoi, helaas heb ik ook niet de gouden tip voor jou..Gelukkig hebben wij een goede slaper en hebben wij er maar 4 weken s'nachts uit gemoeten om hem de fles te geven..Ik weet niet of je het doet maar ik heb als ik er s'nachts uit moest niks tegen de kleine gezegd...luier verwisselen de fles geven en weer terug naar bed..En ook op het begin hebben we als hij s'nachts huilde(en hij had een schone luier en zijn flesje gehad)na 5 minuten gaan kijken kus geven(niks zeggen)en weer weg gaan..toen na 10 minuten en zo door gegaan tot een half uur en toen viel meneer in slaap...Veel succes en hoop dat je snel een oplossing voor je probleem kunt vinden