Een tijdje terug postte ik hier een onderwerp over de enorme poepluiers die mijn zoontje van 5 1/2 maand had en dat het werkelijk overal zat en allemaal vlekken gaf... Hij had er elke dag wel 1. Maar nu heeft hij al zeker een week niet gepoept... Ik snap er niks van. Hij plast verder prima. Hij is wel ziek helaas. Hij was de hele tijd verkouden en had last van vastzittende hoest. Vanmiddag waren we naar de dokter en die zag dat hij een middenoorontsteking had en bronchitis. Dus AB en Ventolin... Nu zijn we vergeten te zeggen dat hij dus al een week niet gepoept heeft, maar ik weet ook niet of het een probleem is? Bij mijn oudste duurde het ook wel eens een tijdje, maar die kreeg op deze leeftijd FV en ik dacht dat het daaraan lag. Iemand tips? (Thermometer helpt niet, beetje masseren ook niet.)
Ik las laatst in de lactatiekundige hoek dat Teddy vertelde dat wanneer baby's weinig poepen, ze optimaal gebruik maken van de BV en alle voedingsstoffen. Wellicht hangt het samen met het feit dat jou kindje ziek is op het moment? En anders misschien even een telefonisch consult met je huisarts? Liefs
@chocotof: bedankt voor je reactie. Nou, zal je net zien... Meneer had vanochtend een behoorlijke poepluier. Nu maar hopen dat het de volgende keer niet zo lang duurt.
Kindjes die ziek zijn hebben vaak koorts en zijn moe en kunnen daardoor wat minder om de borst vragen. Dus tijdelijk even aanleggen op jouw verzoek, dat extra vocht en vet smeert de boel dan door. En.... Probioticapoeder gebruiken ivm de antibiotica die alle goede darmbacterieen ook kapot maakt! Bijv. ABC Dophilus van Solgar.
Wat irritant is dat als je kindje zo weinig poept. Drie keer per dag schone kleren aan omdat de poep overal zit is niet zo handig, maar zo weinig maakt onzeker, hé? Men zegt idd wel eens dat als kindjes weinig poepen dat het dan goed afgestemd is, alleen als je ziet dat je kindje last heeft van het niet poepen, dan gaat dat niet altijd op. Denk je dat jouw voeding zo goed is afgestemd is dat hij weinig poept of denk je dat hij verstopt zit? Ik heb zelf een poosje ''verkeerde thee'' gedronken. Misschien heb jij ook iets ''verkeerds'' gedronken of gegeten? Misschien dat je daar al iets mee weet te veranderen??
@zogelukkig: dat is dus het vreemde: hij heeft helemaal geen koorts, en hij drinkt juist erg goed. Heerlijk elke drie uur (ook 's nachts...!). Hij lijkt er overigens helemaal geen last van te hebben. Wat bedoel je met probiotica? Voor mij? Want toevallig heb ik nog wel wat van die tabletjes. @maartje84: wat zou dan slecht kunnen zijn? Ik drink de afgelopen dagen wel regelmatig kamillethee met honing (tegen keelpijn), maar dat dronk ik een paar weken terug ook en toen poepte hij nog elke dag. Verder is er niets dat ik de afgelopen week bijna dagelijks heb gegeten of gedronken, behalve "the usual stuff" (brood, aardappels e.d.).
Nee, probiotica voor je baby! In de darmen zitten miljoenen heden bacterieen die zorgen voor een goede darmwerking en ze zijn ook belangrijk voor je algehele weerstand. Antibiotica vallen ook die goede bacterieen aan. Dus moet je die een handje helpen met probiotica! Solgar Vitamins: ABC Dophilus Kan het trouwens zijn dat je cyclus weer op gang komt? Misschien zit je rond eisprong of menstruatie en heb je tijdelijk even wat minder melk. Verstopping is iets heel vervelends; hier een mannetje met ernstige chronische verstopping.
Allereerst beterschap! Vervelend als ze zo ziek zijn! Hier trouwens ook een dame gehad die nauwelijks poepte. Eerste (2?) maanden poepte ze ontzettend veel en daarna was het klaar. Nouja klaar.. Ze poepte standaard 1x in de week een flink berg en verder niets. Na een maand of 4 zo doorgegaan te zijn leek ze er in ene wat last van te gaan krijgen en hebben we 'opgelost' met homeopathische druppels, sindsdien is ze 2x in de week gaan poepen (zonder last tussendoor) en vanaf dat er echt flink meegegeten werd: elke dag een mooie poepluier. Gewoon even in de gaten houden of hij er last van heeft als het zolang duurt..
Wat Chocotof zegt is mij ook verteld. Mijn dochter heeft ook last met poepen en na wat navraag bij het cb ook dat antwoord gekregen.