BV combinatie fv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door khloe877, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meiden

K heb paar vraagjes..
    Ik wil graag Borstvoeding geven,
    Met mij 1ezwangerschap lukte dit de eerste 2e dagen duurde wel ff voor op gang kwam, en daarna door stress werd minder.
    (M'n dochter is te vroeg geboren met 27weken en na 4dagen afscheid moeten nemen)

Nu vraag k me af als m'n borst voeding niet op gang komt kan dan combineren met flesvoeding?

En hadden jullie al flesvoeding van te voren in huis?

Hoor graag jullie ervaring

Xxx

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Combineren met flesvoeding kan. Ik heb in het begin wat moeten bijvoeden met flesvoeding maar dit was gelukkig al snel niet meer nodig toen mijn productie goed op gang kwam. Later ben ik fles en borstvoeding gaan combineren.
    Van te voren geen flesvoeding in huis gehaald, een pak is zo gekocht, zeker met alle winkels die tegenwoordig ook op zondag open zijn.

Wat erg dat je je dochtertje bent verloren, kan me voorstellen dat je toen veel stress hebt gehad. Ik zou er nu open ingaan, vond het soms wel stressvol maar ik heb steeds mijn doel (6 maanden) voor ogen gehouden. Uiteindelijk heb ik bijna 8 maanden gevoed.

Succes met de laatste loodjes!

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Als je borstvoeding niet goed op gang komt zou ik niet gaan combineren met flesvoeding. Dan heb je nog meer kans dat je productie keldert. Als het niet goed op gang wil komen moet je aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen om je productie op te krikken.

4. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik had geen flesvoeding in huis, met inderdaad bovenstaande idee van je moet dan juist heel veel aanleggen en wil niet te makkelijk opgeven. Uiteindelijk is mn man op dag 2 bij dienstapotheek klein pakje wezen halen omdat meneer al 4 uur non stop aan de borst lag en de nacht nog in moest en gewoon erge honger had maar er kwam nog niks... heb dat met een spuitje naast mn pink gegeven omdat flesje tepel/speen verwarring zou kunnen geven, ging prima en sinds dag 3 tot nu overvloedige productie ;)
    Ik zou zelf een volgende keer dus wel klein pakje kv in huis halen voor de zekerheid... maar wel terughoudend geven, pas na lang aanleggen en nog steeds ontroostbaar.
    Ik zou er inderdaad open ingaan en kijken hoe het loopt. Een a terme kindje is normaal gesproken beter in staat je productie op gang te krijgen als een te vroeg geboren kindje of een kolf. Bij mij werkte een beetje kv prima als overbrugging. Maar als je graag bv wil geven en de start gaat niet zo goed, zou ik eerst overwegen een lactatiekundige te raadplegen voordat je zelf echt gaat combineren met kv.

Deel Deze Pagina