Ik vind het maar eng!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sneeuwvlokjes, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn zoon is een grote eter. Hij eet alles, doet nergens moeilijk over. Ik hoef het niet te pureren ofzo. Het deert hem niets, als hij maar eten krijgt haha! Tot nu toe heel fijn, zo'n makkelijke eter.
    Maar ik vind het soms zo eng. Geef ik hem een broodkorst, verdwijnt er een groot deel in zijn mond. Hij smakt er druk op, kokhalst soms, smakt weer verder, en ik.....ik zit met ingehouden adem te kijken of ie niet stikt!
    Ik vind het doodeng allemaal!
    Ik heb al een dochter van 10, dus heb het allemaal al eens gedaan, maar das al zo lang geleden:D

Haha went dit ooit? Hebben jullie nog tips?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    poeh niet heel herkenbaar haha.
    ik zou zeggen gewoon goed in de gaten houden en hem lekker zijn gang laten gaan. Het kokhalsreflex van kleintjes is zo veel sterker als dat van ons. Het is dus volkomen normaal en juist voor zijn eigen veiligheid. onze dochter had het natuurlijk ook, maar had alle vertrouwen in haar dat ze het zelf wel af kon :)

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ooh zo herkenbaar!
    Bij mijn dochtertje durfde ik soms niet eens te kijken...erg he, dan moest ik mezelf echt tot de orde roepen want ja als je het niet ziet als er wat misgaat is natuurlijk veel erger nog...
    Ze is nu bijna 3 en vind het nu alleen nog eng als ze gaat rennen of klimmen ofzo met iets in haar mond, maar dat is denk ik vrij normaal, dat mag ze dus ook niet.
    Mijn zoontje is bijna 6 maanden dus nu krijg ik doe hele periode nog een keer... Hoe leuk ook die eerste hapjes, eng is het ook!
    Maarja ze moeten het toch leren en daar is maar één manier voor, en gaat toch wel het makkelijkst als ze nog klein zijn. Dus maar even doorzetten wij moeders! :D

4. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik kan alleen maar zeggen: ik ben jaloers!!:D
    Die van mij eet het avondeten zoooo slecht. Ik droom van zo'n baby als jij hebt.

BTW heb wel eens ergens gelezen dat baby's een bepaald kokhals reflex hoog in de slokdarm hebben zitten.
    Dus als het mis gaat, kunnen ze zichzelf eigenlijk door dat reflex heel goed redden. dan komt het er vanzelf weer uit.:)

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Kan zijn dat hij over een paar weken ineens zonder kokhalzen netjes zijn korstjes en brood wegkrijgt. Hier was het een kwestie van er klaar voor zijn. Met 6 maanden kokhalzen en verslikken. Even gestopt en met 7 maanden ging het als van nature...

6. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Herkenbaar.. Hier 3 makkelijke eters en 1 zoontje duwt de Broodkorsten het liefst ook gelijk helemaal in zijn mond. Dus ik moet en opletten dat hij dat ding niet erin propt en nog 2 kindjes eten geven haha. Hier kokhalst hij alleen niet.

Geen tips dus... Ik ben ook niet echt angstig dat ie stikt, maar let er wel goed op natuurlijk.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier eet ze geen broodkosten maar wel de boterhammen op zich haha.
    Ook vaak vrij grote stukken maar voor haar geen probleem.
    Schrik ook wel eens ;)

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Lijkt me heerlijk... Mijn zoontje is een moeilijke eter pff... Eindelijk gaat het avond eten redelijk goed.

Maar stukjes brood , broodkorst , stukjes in eten nou dat wilt die echt niet en eet gewoon niet. Iets in zijn handje geven ? Soepstengel , lange vinger , broodkorst , groente , rijstenwafel echt niet dat hij het eet. 1x in zijn mond en dan spugen huilen en weg gooien. En dat gezicht erbij Pfff...

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Mijn zoontje eet ook ontzettend veel en snel. Hij heeft zich een aantal keer flink verslikt en daar ben ik behoorlijk van geschrokken. Inmiddels weet ik wel hoe ik moet handelen mocht hij het zelf niet op kunnen hoesten en dat geeft mij veel meer rust tijdens het eten.

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Oh yes (oh sorry :p) dat doet mijn zoontje ook exact. Nou ja groente eet hij wel maar de rest uit z'n hand nee echt niet!!

Deel Deze Pagina