Mijn oudste dochter was ziek tijdens mijn bevalling en ontwikkelde enkele dagen later longontsteking. Het meisje van de tweeling werd helaas heel ziek toen ze 9 dagen oud was en heeft 9 dagen in het ziekenhuis gelegen met dus het beruchte RS virus. Ze had een sonde en extra zuurstof nodig. Mn zoontje werd ook ziek maar hij kon het zelf oplossen. Hij bleef gewoon drinken enz. Nu zijn ze bijna 3 maanden en voor de derde keer alweer ziek. Zodra mijn oudste met een snottebel rondloopt gaan zij ook weer. Herkenbaar? Momenteel zit mannetje echt te hijgen en pruttelen van al het slijm in zijn keel. Hoest zich een ongeluk en spuugt soms flessen uit omdat hij in zo een bui blijft hangen en moet kokhalzen. Ik vind het zo sneu om te zien Maar ik kan er weinig aan doen denk ik om klachten te verminderen? Jullie kindjes ook vaak ziek en ook best heftig? Ik baal er zo enorm van (das nog zacht uitgedrukt) dat ze zo jong al zo ziek moesten worden...
Dochter heeft op 6 weken 4 dagen in het ziekenhuis gelegen met rsv. Wat een rottijd... Ze is nu 2,5 jaar oud, en naar mijn gevoel blijven de luchtwegen toch haar gevoelige plek. Ze is niet per se vaak ziek in het algemeen, maar wel aan de luchtwegen. Deze winter heeft ze eigenlijk voortdurend met een hoestje gelopen. Vaak snot, vaak keelpijn... Wij hebben standaard een aerosoltoestel in huis en aerosolmedicatie, herkennen de problemen ondertussen al, en mogen van de ka ook zelf met aerosol starten als het weer zover is. Wat dus vaak zo is. Ik ben blij dat het stilaan weer zomer wordt, that's for sure.
Heftig he! Hoe kom je aan medicatie? ? Ik heb een waardeloze ha denk ik want ik krijg echt niets los daar...
Hoi, Hier met 7 weken 10 dagen ziekenhuis vanwege RS en longontsteking, 5 dagen IC en 5 dagen herstel in streekziekenhuis. Er is geen medicatie tegen RS of andere virussen, daarom krijg je wrs. niks. Als een arts astmatische klachten vermoed, kan hij proberen wat astmamedicatie doet. Wij hebben, eenmaal thuis, het hygienebeleid van het zkh voortgezet: handen desinfecteren na binnenkomst (bezoek ook) en handen veel wassen verder op de dag. Zieke kindjes zoveel mogelijk vermijden, al is dat soms lastig. Sterkte!
Oh en wij geven als we maar de minste snottebel zien, neusspray zoutoplossing. Elke maand een nieuw flesje nodig hier, maar het helpt wel.
Mijn dochter van nu 9 maanden heeft met 4 maanden 6 dagen in het ziekenhuis gelegen met het rs virus. Ze heeft 4 dagen zuurstof gehad en 5 dagen een sonde. Sinds ze thuis is pakt ze echt elke virusje op wat maar rond dwaalt. Haar weerstand is gewoon heel laag.
Ja Sam is echt bijma constant verkouden, hoesten sinds hij 4 maanden is en naar de opvang gaat. Ook al oorontsteking gehad! Ik kwakkel zelf ook ontzettend en heb net weer holteontsteking gehad. Volgens de dokter is het ook erg hardnekkig allemaal dit jaar. Sneu! Pakken ze door het eerdere rs niet nu met al die hardnekkige virussen eerder alles op? Dat de weerstand zo laag is? Al is mijn baby dus "gezond" maar ook constant ziek dus het kan ook gewoon aan nu liggen. (Of aan de luchtwegen van onze kindjes)