Ik vind het maar vreemd...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Brigit, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi hoe is het nu?

2. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ze moest bloed laten prikken en uitslag was goed. Geen ontsteking.
    Gelukkig klaagt ze niet meer over buikpijn. Wel nog steeds beetje verhoging en huilerig. Vandaag maar 38. Het zal dan wel een virusje zijn. Hopelijk is het snel over

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Een blindedarm ontsteking kan bij kleine kinderen heel lastig te diagnosticeren zijn. Nu een blaasontsteking is uitgesloten en de pijn etc zo blijft aanhouden, moet er echt even goed verder gekeken worden. Dus bloedonderzoek en ook een echo. Benieuwd hoe het vandaag is verlopen!

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ohw gelukkig zeg! Goed dat er bloed is geprikt en gelukkig is de buikpijn over. Ze zal nu echt wel moeten gaan opknappen, anders toch weer terug naar de arts..... Beterschap!

5. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik blijf haar iig goed in de gaten houden, mocht ze weer erge buikpijn krijgen hang ik gewoon weer aan de bel

6. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Super bedankt voor jullie medeleven en meedenken!! Had ik echt even nodig!!

7. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hou je moppie maar goed in de gaten, ze geeft niet zomaar pijn aan, en verhoging of koorts komt ook niet zomaar.

Mijn dochter had inderdaad ook verhoging, tot Max 38.3.
    Ze was er toen ook echt niet lekker van, maar het duurde zo'n week A anderhalve week en toen was het over.

Geef haar maar paracetamol als ze pijn heeft, dat mag best en geeft het lijfje wat rust.

8. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Dit geeft mij wel wat rust, dank je!!
    Ik ga haar vandaag idd paracetamol geven als ze weer huilerig is en pijn heeft.

9. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Misschien stom, maar kunnen kinderen ook zo ziek worden van wormen? Ze zegt laatste tijd regelmatig dat haar billen kriebelen en als ik kijk zit er niks. Maak het dan wel even schoon.
    Maar de laatste week wil ze de hele dag maar eten, net ook best veel gegeten en dan wil ze nog meer. Ik kijk regelmatig haar ontlasting na en heb nog niks kunnen vinden. Vandaag natuurlijk niet gepoept als ik het wil checken ;) dus morgen maar even kijken.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ja, dat kan denk ik wel.

11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Brigit, dat kan zeker!

Ik lees je post en ik wist het meteen weer…. Mijn dochter had ook wormpjes!
    Daar kwam ik wel pas later achter, maar ze had het altijd over jeuk en pijn. Jeuk aan haar plasser en pijn aan haar billen.
    Ik zag niks als ik keek, tot ik het op een dag ineens zag. Ik zag er slechts 2, maar genoeg om meteen zo'n kuurtje te halen.

Momenteel eet mijn dochter ook weer enorm, maar heeft ook weer vaker pijn en jeuk. Vooral veel pijn aan haar billen.
    Ik denk dat ik toch maar een pil ga geven weer.

Dat zijn overigens geen pillen die kwaad kunnen, je kunt ze vrij kopen bij de apotheek, dus als je het idee hebt dat ze wormpjes heeft, kun je dat best geven.

Dat er wat speelt in haar buikje, dat is duidelijk he? Pijn, verhoging, veel eten. Hoe is ze verder? Sneller geïrriteerd, moe, lusteloos? enz

12. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ja ze is heel moe, maar slaapt verder goed. Hihi snel geirriteerd is ze nu zeker, kan vooral van haar vader even niks hebben op dit moment.
    Kan je die pilletjes ook bij kruidvat oid kopen? Winkels gaan hier om 12uur open dan geef ik het gewoon voor de zekerheid.
    Vanochtend werd ze wakker en 1e wat ze zei het jeukt in mijn plassertje. Ik zag niks maar ja had gister ook sudocreme gesmeerd

13. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Ja de kruidvat heeft ze ook gewoon.

14. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Brigit, haal ze maar die pillen! Mijn dochter had ook altijd jeuk (en/of pijn) in haar plasser…. Opvallend genoeg was dat na het kuurtje vrijwel meteen over, wat echt opviel omdat ze dagelijks klaagde over pijn/jeuk.
    Nu heeft ze dat weer vaker, ik heb nog niets gezien in haar ontlasting, maar het zal mij niets verbazen.
    Ze is gek van de zandbak op school, de kans is dus aanwezig dat ze weer wormpjes heeft…

Wij hadden trouwens geen kuurtje genomen, omdat we geen klachten hadden.

15. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik heb ze gehaald en net 1 gegeven. Ben heel benieuwd of het gaat helpen. In haar ontlasting geen wormpjes gezien maar ze ging wel ineens huilen dat haar poepertje (zo noemt ze het altijd :)) erg veel pijn deed.

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hoe is haar ontlasting verder? Hard? Zacht?
    Kan best dat het pijn doet als het geirriteerd is van de jeuk, dan is het misschien wat schraler.
    Vaseline kan helpen, dat gebruik ik dan altijd.
    Ik ben echt heel benieuwd hoe het zal gaan nu na zo'n pil!
    Hoe is het met haar temperatuur?
    Moeilijk als je kind iets heeft, maar dat je net je vinger er op kunt leggen wat er dan precies aan de hand is he?

17. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Pfff moest eerst even 14 keer een pop up weg tikken voor ik iets kon schrijven :x
    Maar goed

Haar ontlasting is een zachte drol, eigenlijk zoals het moet zijn. Niet te zacht en niet te hard. Hahah leuk praatje
    Ik smeer haar billen en plasser elke avond en soms nog wat vaker in, dat helpt gelukkig. Vandaag geen 1 keer geklaagd over pijn of jeuk van onderen. Kan het al zo snel werken?
    Wij hebben honden en regelmatig zit er een hondenhaar tussen haar billen. Vraag me niet hoe het kan maar het is zo. Maar laatste week zat er niks maar ze klaagde wel. Vandaag helemaal niet en ze zat er ook niet aan. Dus misschien dan toch?:(

Haar temp is goed gelukkig. Net wel 37,6 maar savonds is het bij haar meestal zo hoog.

18. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik hoop het voor jullie!

Ik weet nog dat mijn dochter ook erg snel reageerde op die pil,ik weet niet of het echt zo snel kan, staat dat misschien in de bijsluiter?

Hihihi, hondenharen! Net als met kattenharen, je vindt ze overal….

19. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hoe is het nu met je dochtertje?

20. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt!! :)

Gaat goed, ze zit alleen in een mega sprong volgens mij. Nog steeds erg huilerig, alleen bij mij willen zijn. Ze klaagt heel soms nog over buikpijn maar dan laat ze een paar flinke scheten (echt TE erg:D) en dan gaat het beter. En 10 minuten later moet ze poepen.
    Ze heeft nog steeds hele dag honger, maar krabt niet meer aan haar billen. En klaagt niet meer over jeuk.
    Ze heeft na dat weekend dat ze zo pijn heeft gehad ineens licht bruine ontlasting, ik ben gaan googlen en daar staat dat het dan een gezonde ontlasting is. Hahaha weten we dat ook weer.
    Misschien was het dan bij haar ook even laatste ontlasting wat vast zat in haar buikje wat er uit moest.
    Ach ja wat het ook geweest is, het gaat nu iig weer goed met haar:D

Deel Deze Pagina