Hi meiden, even een klaagbericht als dat mag. Ik ben morgen 29 weken zwanger en ik vind de zwangerschap helemaal niet meer leuk. Ik ben alleen maar bang, bang en nog eens bang. Voel ik de baby wat minder bewegen dan normaal maak ik me zorgen. Ik ben bang dat ik zwangerschapsvergiftiging kan krijgen en nu ik sinds vannacht last heb van jeuk, denk ik meteen aan zwangerschapscholestase. Ik ben zo bang dat het niet goed zal gaan met ons kindje dat ik niet echt meer kan genieten. Misschien lees ik ook wel te veel op internet en in boeken...?! Stel ik me aan of zijn er meer meiden die ook bang zijn? Liefs zonnetje
aaah lieve meid, wat rot voor je! volgens mij maken onze hormonen ons hoorndol! Heb je iemand met wie je je zorgen kunt bespreken of misschien een extra gesprek bij de verlos? wens je veel sterkte, rust maar vooral plezier en geluk toe!
Ja heb dit ook wel een beetje, ik denk dat als ik een paar weken verder ben ik mezelf ook helemaal gek heb gemaakt met allemaal rampscenario's. Tegenwoordig is er zó veel info te vinden, wat heel fijn is, maar het negatieve is dat je jezelf er helemaal gek mee kunt maken
Natuurlijk maak je je zorgen. Je wilt het beste voor je kindje en jezelf en zo'n zwangerschap is al met al niet niks. Zwangerschapscholestase heb ik nog nooit van gehoord. Wat ik wel weet is dat het absoluut niet helpt om alles wat je hoort op internet op te zoeken. Je zou er toch acuut hypochondrie van krijgen... Mijn tip? Babbel mee met de meiden in je eigen bevalingsmaand en zoek niet eerder een kwaaltje op dan wanneer je vlos heeft gezegd dat je er misschien last van hebt. Anders wordt het een heel, heel, heel lange zwangerschap. Probeer het los te laten meis, en probeer wat te genieten. Het is allemaal superheftig, maar denk ook dat de kleine het goed heeft bij je en daar horen wat kwaaltjes bij. Niks om je zorgen over te maken. Zet hem op he.
Yep hier nog 1 ben blij als dit allemaal achter de rug is want het kost me 10 jaar van mijn leven hahaha. Ik vind zwanger zijn zo niet leuk. Loop constant met een hartslag van 300 als ik ok maar iets voel of juist niet..
ik heb het ook... althans... het komt in vlagen en ik vind steeds weer iets anders om me druk over te maken... na een prachtige 7 weken echo was ik in de gloria, een week later werd ik bang en bedacht me dat ik vast een missed abortion had... daarna een prachtige 9 weken echo.... 4 dagen in de gloria en daarna toch weer bang dat het mis was... ik paste geen broek meer maar weigerde positiekleding te kopen.. na de 13 weken echo heb ik me 3 weken lang goed kunnen ontspannen en toen kwam mijn schoonmoeder met het verhaal een verborgen spina bifida te hebben ( heeeel erg klein en dus niet echt schadelijk) toen raakte ik meteen weer in paniek... want ik heb wel foliumzuur genomen maar ben ook wel eens een of 2 dagen vergeten... de verloskundige zei dat het 2e lijns is ( deze baby) en dat er geen verhoogde kans is met een kind met deze aandoening... en toch ga ik dan weer stom stom stom op internet zoeken... nu ben ik er wel van overtuigd dat dat dan wel goed zal zitten maar nu raak ik weer steeds meer zenuwachtig voor de 20 weken echo.... ppffffff en ineesn maak ik me druk over de financien straks...... het moeten wel de hormonen zijn want dit is echt niks voor mij.... al dat gekke gepieker. gr jose
Tja, nu wil ik niet heel vervelend gaan doen, maar het blijft wel die angst. Nadat je kindje is geboren ga je je weer druk maken om dingen die dan kunnen gaan gebeuren. Het enige wat je kunt doen denk ik is proberen rustig na te denken en rustig te blijven. Niet op internet gaan zoeken, want dan vind je altijd ernstige dingen terwijl er vaak niks aan de hand is.
Ik moet zeggen ik heb het ook heel erg hoor! In het begin van de zwangerschap maakte ik me erg druk of het wel bleef zitten, 100x het wc papiertje checken bijvoorbeeld! Na de echo (9weken) was ik weer iets gerust gesteld maar daarna maakte ik me al snel weer zorgen over andere dingen... Net voor de 20 weken echo sliep ik slecht door de angst of ze iets afwijkends zouden zien op de echo! En nu maak ik me soms druk als ik harde buiken heb of het kindje niet te vroeg geboren gaat worden, of als de bewegingen een dag minder zijn Zwanger zijn is onzeker! Maar ik denk idd als het kindje er eenmaal is, je je weer druk gaat maken om andere dingen... Liefs Agnes