ik moet het eigenlijk deze week gaan vertellen, ik denk op vrijdag dan is het lekker rustig en heb ik daarna weekend en maandag en dinsdag toevallig vrij.. ooh ik zit er zo tegenop te kijken, ik zit al helemaal te bedenken tegen wie ik het ga zeggen en hoe.
Ik vind t ook erg spannend. Werk hier nu 1,5 jaar en mijn contract loopt volgend jaar af, precies in mijn verlofperiode. Ik heb een hele drukke baan en ben op korte termijn niet te vervangen (inwerkperiode van een jaar) dus ik ben erg benieuwd hoe er gereageerd wordt. Wil deze baan echt niet kwijt en denk ook niet dat ik daar heel bang voor moet zijn, maar toch ben ik er zenuwachtig over en vertel het echt pas als ik 12 weken zwanger ben. Heel veel succes met vertellen! Ben benieuwd hoe het afloopt.
buikje 123 succes met vertellen, ik weet hoe je je voelt. Vorige zwangerschap was ik in juni uitgerekend en ik werk in de airco`s geen goeie timing dus want in de zomer is het hier super druk. Dus in mei zei ik toen ik in de agenda keek : hey vorig jaar deze tijd ging ik met verlof. Reactie : ja als je de volgende zwangerschap maar wel in ff wat beter plant want de hele zomer weg zijn kan natuurlijk niet! en tja ik ben als alles goed gaat wederom in juni uitgerekend. Ik zie er dus ook als een berg tegenop om het te vertellen!!!!
Ik snap het best dat je het moeilijk vind. Ik ben nu 6 weken zwanger en moet het nog op mijn werk vertellen. Ik heb echter een jaar contract. Die verloopt in mei. Ik weet dat dit geen reden mag zijn om dit niet te verlengen. Maar je weet nooit of ze iets anders gaan verzinnen.
helaas denkt een baas anders. contract einde is contract einde en ook al verlengen ze niet wegens de zwangerschap, dit zullen ze nooit als reden aangeven. bewijs maar eens dat de zwangerschap de echte reden is. helaas. heb het zelf meegemaakt en nagevraagd bij de bond (mijn functioneren was meer dan bovengemiddeld maar toch niet verlengd..... jaja). Maar goed hier gaan we natuurlijk bij jullie niet vanuit he!!!!!
bedankt meiden voor jullie berichtjes. ik heb een oproepcontract dus kan er zo uit worden gegooid. ik ben er echt bang voor dat de baas boos wordt en roept kon je niet effe wachten ermee ofzo.. wij zijn er zo blij mee, dat geeft mij ook weer kracht om t te vertellen. heb vandaag ook een wijkje aangenomen als postbezorger voor de zekerheid.. iets achter de hand
Meiden ik heb precies dezelfde ''probleem''.. Ik werk sinds mei dit jaar als administratief medewerkster. Eerste halfjaar via uitzendbureau en nu dus contract (6 maanden) aangeboden gekregen via het bedrijf zelf, waar ik natuurlijk geen nee tegen zei. Het contract heb ik aangeboden gekregen voordat ik wist dat ik zwanger was en hij gaat 8 november, maandag as dus in en loopt precies af als ik met verlof ga. Denk dus zoizo dat ze hem niet verlengen. Ik maak me daar in principe niet druk om, want zoek dan gewoon wat anders.. Waar ik wel meezit is: ik werk eigenlijk tussen veel mannen en 1 oudere vrouw die geen kinderen heeft. En aangezien de mannen al alles uitflappen en ook vaak grapjes maken die te maken hebben met seks ed, heb ik het idee dat ik niet begrepen word en dat de grapjes straks erger worden. Daar heb ik dus geen zin, want ik irriteer me er nou al heel erg aan.. Ik kan misschien ook evt een overplaatsing aanvragen, aangezien het een groot bedrijf is, maar of P&O eraan mee wil werken is natuurlijk de vraag.. Ik wacht het iig nog 1 week af en na de termijnecho vertel ik het. Hoop echt dat het meevalt allemaal! ik wens jullie allemaal ook succes met het vertellen van het prachtige nieuws!!
ik ben ook erg benieuwd! Ik heb het zelf verteld toen ik precies 12 weken was, sommige collega's wisten het al, maar ik moest het officieel nog bevestigen. Ik had eerst mijn leidinggevende op de hoogte gesteld. Vindt haar soiezo een raar mens, maar om het te vertellen aan haar was voor mij op dat moment een brok in mijn keel! Had het haar verteld en er viel op dat moment een stilte, er kwam met moeite een felicitatie uit haar mond! En ze zei, nou had liever wel gewild dat je gewacht had! Op dat moment wist ik het zeker, ik weet nu wat ik aan haar heb. Al mijn collega's vonden het zo leuk mij en hebben mij gefeliciteerd, maar zij dus niet. Zegt ze erbij, je weet dat dit een fulltime functie is, (ik werk nu zelf 32 uur en wil dus na mijn zwangerschapsverlof 3 dagen in de week werken), maar ik weet nu al dat zij het niet goed gaat keuren en qua financiële gedeelte ga ik het ook niet redden bij het bedrijf. Maar ik heb er schijt aan, aan wat zij vindt. Het is onze keus geweest en privé gaat immers voor!! Wat ik wil aangeven is, geniet zoveel mogelijk van je kindje en denk niet aan wat anderen ervan vinden en zeker je baas niet!
Ik heb het afgelopen maandag verteld en de reactie was gelukkig heel leuk! Werd meteen gefeliciteerd en toen ik zei dat ik best zenuwachtig was, vroeg ze: waarom dan? Hahaha dus druk lopen maken om niks. Ook vroeg ze of ik na mn bevalling wilde blijven werken (jahaaaa graag!!) dus het zit wel goed. Zo'n paniek lopen maken om niks...
in niemands contract staat dat je niet binnen een jaar na daar te komen werken, zwanger mag worden....en elke baas weet wel in zn achterhoofd dat als 'ie een vrouw onder de 40 aanneemt, dat die wel eens kinderen kan gaan krijgen...het is niet aan hun om te beslissen wanneer je dan zwanger wordt....zou wat zijn....een baas weet natuurlijk ook niet van zn werkneemsters hoe lang ze bezig zijn geweest om zwanger te worden...voor het zelfde geld ben je er 2 maar mee bezig geweest en gaat hij jou een reactie geven als "kon dat niet wat later" Meid, je maakt je druk om niks...ze vinden het echt gewoon kei leuk voor je, en vinden ze dat niet dan is het ook geen leuk bedrijf om te werken. overigens kost het jou baas geen geld hoor, je zwangerschapsverlof betalen
Fijn dat ze zo goed reageerde op je nieuws, kan me voorstellen dat je het evengoed spannend vond. Ik ben in februari aangenomen binnen een zorgcentrum voor een vast (onbep. tijd) contract, terwijl ik op dat moment als leerling werkte binnen dezelfde stichting. Contract zou ingaan per 1 juli als ik mijn opleiding zou behalen. 2 maanden later bleek ik zwanger, en zag er ook tegenop om het te vertellen, vooral omdat ik het contract nog niet ondertekend had. Teamleidster was niet blij, geloof dat ze nog een opmerking maakte in de trant van "goh, was dat al zo snel gepland dan?" maar daar ben ik niet op in gegaan. Ja of nee, doet er niet toe voor haar ben ik van mening. Ben uiteindelijk tot aan mn zw-verlof blijven werken op m'n oude afdeling, en begin na m'n verlof in haar team. Contact tot nu toe is minimaal, hoop wel dat dat beter wordt als ik daar begin.