Is dit echt raar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Storm, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Hoi allen,

ik had een meningsverschil met mijn man vanavond.
    Mijn zwager en schoonzus hebben hun zolder opgeruimd en daardoor hebben wij nu een hele stapel puzzels, een memoryspel, een houten garage (duur ding waar amper mee gespeeld is), een fiets met zijwieltjes (super stoer ding trouwens) en een klein springkussen. Eerder hebben we al een speelhuisje gekregen voor in de tuin die hun kinderen (inmiddels 7 en 9) ontgroeid waren.
    Ik heb zoiets van bewaar dat speelgoed maar en dan kan hij het krijgen met Sinterklaas of gewoon een keer tussendoor als hij het eraan toe heeft. En die houten garage, voor zijn derde verjaardag eventueel, grote strik erom en klaar (bij wijze van).
    Ik vind sowieso dat veel kinderen tegenwoordig belachelijk veel speelgoed hebben en ik kan niet zeggen dat mijn zoontje te kort komt.
    Mijn man vond dat een belachelijk en raar idee. Je gaat toch geen gekregen spullen inpakken voor een verjaardag? Waarom niet? Mijn zoontje heeft er toch nog geen weet van. Er staat ook nog een grote doos met duplo op zolder. Keurig uitgezocht maar niet meer in doosjes. Voor een prikkie over kunnen nemen van iemand op marktplaats en dat ligt ook te wachten tot een Sinterklaas, of ander cadeaumoment. En dat is dan niet raar... Als het nou vreselijk beschadigd was, maar het is echt nog zo goed als nieuw.
    En ik wil mijn kinderen graag bijbrengen dat alles er niet altijd zomaar is of kan komen. Dus waarom meteen geven en dan voor verjaardagen en sinterklaas nog meer dingen kopen?
    Denk ik nou zo raar?

2. misa

misa Niet meer actief

Ik vind het niet gek. Maar ik zou het denk ik wel naast iets anders geven. Gevoel denk ik.
    Maar ik vind het zeker niet raar! Een kind merkt dat echt niet hoor!

3. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

als ik het gekocht zou hebben zou ik het wel doen, maar omdat je het van familie hebt gekregen niet. Zou voor mij een beetje raar voelen om ten overstaan van familie iets cadeau te geven dat ze zelf hebben gegeven. Ik zou het gewoon in de loop der tijd introduceren en dan een klein cadeautje geven op de verjaardag.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zal ik maar eerlijk bekennen dan zelf eens een plastic kinderkeukentje bij het grofvuil weg te hebben gepakt :) Zag er nog prima uit en had hem niet die week ervoor nieuw voor € 89,- gezien. Aangezien we het niet breed hadden hem meegenomen, gesopt, leuk pannensetje+serviesje erbij gekocht en een super kado voor 5 dec. gehad.

Tja.. Ik zou het dus zeker doen als het nog knap is.. Autootjes er bijv. bij en voila.. :)

5. fafa

fafa Niet meer actief

ben ik het mee eens. Je zou dan wel bijvoorbeeld die garage door de betreffende tante en oom cadeau kunnen laten doen voor zn 3e verjaardag? (tot die tijd wel gewoon bij jullie op zolder stallen)

6. misa

misa Niet meer actief

Ja, in het bijzijn van de mensen waarvan we het hebben gekregen.. nee dat zou voor mij ook gek voelen! Maar anders.. Ach wat geeft het!

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Nee hoor, helemaal niet raar!

8. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik snap je gedachtegang wel... ons meisje kreeg op Sinterklaasavond zo ontzettend veel speelgoed dat ik later wel eens heb gedacht 'Ik kan het best inpakken en op haar verjaardag opnieuw geven'. Zelf hebben ze er geen weet van.:p

Maar gevoelsmatig... nee... heb het dus niet gedaan! Het was natuurlijk al eens gegeven, staat later ook zo gek op de foto's :D

Ik denk dat ik tweedehands gekocht speelgoed wel zou inpakken. Je hebt het tenslotte toch gekocht met het doel om het aan je kleintje te geven. Dus bewust ervoor gekozen zeg maar.

9. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb het bij mijn schoonzusje geopperd om het te bewaren en dan te geven voor zijn verjaardag, maar dat wilde ze niet. "Nee joh, ben je gek". Nou ja, misschien wel... :p
    Maar ik zat er ook aan te denken om er dan autootjes bij te doen of eventueel zo'n verkeerskleed.

10. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ach weet je... als 'ie helemaal gesopt en schoon is, wat is dan nog het verschil met een spinsplinternieuw keukentje?! Komt nagenoeg op hetzelfde neer toch!? :cool:

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het wel raar want je hebt het gekregen van familie, dan kun je dat niet door laten gaan voor een cadeau van jezelf...zeker niet als de familie het misschien eens gaat aanhalen bij je zoontje, wat ie van het gekregen speelgoed vind?

Nee en verjaardagscadeau moet echt iets zijn wat papa en mama hebben gekocht...

12. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    BIk vind dat je helemaal gelijk hebt!

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Gewoon geven hoor. Eeen kindje moet voorsal niet teveel speelgoed hebben, daar doe je ze alles behave een plezier mee. Dus met wat auto en speelkleed vind ik een fantastisch idee.

14. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik vind het niet zo
    Ik vind zelf bij verjaardag sint en kerst horen gekochte cadeautjes ( ja sorry mijn kleintje is een verwent kind)
    Ik heb ook heeeeel veel speelgoed gekregen van me nichtje nou alles bewaar ik tot de leeftijd dat ze er mee kan spelen
    Dus nu staat er een keukentje vol spullen al beneden en op zolder staan ook nog dingen

15. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik vind het wel een beetje raar. Als je het nou op Mp gekocht had is het nog tot daar aan toe, maar je hebt het gekregen van je schoonzus en laat het doorgaan voor een eigen kado. Als ik je schoonzus was zou ik dan toch een wenkbrauw optrekken ;)

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik heb dat een keer gehad!

Wij hadden toen mijn nichtje geboren werd een keukentje gegeven. (ze wilden graag speelgoed voor als ze ouder waren)
    En toen we een paar jaar later op haar verjaardag kwamen stond dat keukentje in de kamer...ik vroeg aan schoonzus wat zij nichtje hadden gegeven en toen zei ze dus oa dat keukentje (zat nog wel iets bij)...haha! Volgens mij wist ze niet meer dat ze dat van ons hadden gekregen!:D

Heb er maar niks over gezegd, maar ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan vind...ik denk dat ik het misschien wel zou doen, maar dan als cadeautje ernaast...

Liefs

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    En ts, zou dat dan niet raar zijn, als je schoonzus op visite komt en ze ziet dat jullie 'haar' garage cadeau hebben gegeven?!

Je moet het echt zelf weten hoor, als jij het een goed idee vindt, waarom niet!!!:D

Liefs

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    In dit geval moet ik je man gelijk geven, ik vind het ook raar dat je speelgoed wat je gekregen hebt van je schoonzus cadeau wilt doen al zijnde je eigen verjaardagscadeau.

Ik zou er dan voor kiezen om hem al lekker met de garage te laten spelen (al voor zijn verjaardag) en hem dan op zijn verjaardag een leuk verkeerskleed te geven en wat autotjes.

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Helemaal mee eens. De duplo vind ik dus dat je ook prima als cadeau kan geven omdat je dat zelf hebt gekocht.

20. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ik zou het zelf ook niet leuk vinden dat als ik iets weg geef aan een nichtje dat dit als cadeau van papa/mama aan een kind word gegeven. Als mijn dochter iets van iemand krijgt vertel ik ook altijd duidelijk van wie ze het heeft gehad. Zou er alleen geen probleem mee hebben als de ouders dit doen omdat ze zelf geen geld er voor hebben om iets te kunnen kopen. Maar dat is volgens mij in dit geval niet het geval.

Je kan wel je geld uitgeven aan bijpassende dingen zoals een kleed/auto`s etc. maar zou dan wel duidelijk zeggen dat hij de garage van zijn oom/tante heeft gehad.

Deel Deze Pagina