Hoe vaak neem jij vakantie per jaar?

Discussion in 'De lounge' started by mama en zoon, Feb 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

Jan 27, 2017
    740
    209
    43
    Van huis uit ben ik gewend om 1 keer per jaar op vakantie te gaan in de zomer.
    Verder namen mijn ouders nooit een week vrij.

Zelf heb ik dit ook altijd gedaan en dit ging prima. Nu merk ik dat het kaarsje wat sneller op is en ga ik toch wat meer vrij nemen tussendoor. niet om weg te gaan, maar wel even bijkomen.

Hoeveel weken per jaar neem jij vakantie?

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Alle schoolvakanties alleen in de zomervakantie 3 weken. Nu heb ik wel de luxe dat dat kan op mijn werk. Maar dat komt omdat de jonge meiden vrij zijn en vaak wel extra willen werken in vakanties en ik heb maar 2 collega's op mijn afdeling met kinderen.
    Ik vind het wel fijn om tussendoor weleens vrij te hebben om even mijn eogen ding te doen en in huis dingen aan te pakken die vaak blijven liggen.

3. jaimy22

jaimy22 Actief lid

Jun 28, 2007
    210
    5
    18
    Meestal in de zomervakantie 2 à 3 weken.
    Andere school vakanties meestal wat losse dagen dus dan niet de hele week maar halve week met aansluitend weekend ofzo.

4. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ongeveer 8 weken per jaar. Maar ook vaak als de kids gewoon naar school en opvang gaan :)

5. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

Sep 30, 2009
    705
    9
    18
    Drie weken in de zomer. In de overige schoolvakanties pak ik meestal een dagje.

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Veel te weinig; eigen bedrijf he.
    Verplicht nu een weekje thuis om tot rust te komen.
    Ik ben een beetje overwerkt

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Te weinig. :p heb megaveel vak.uren.

Zoiezo 3 weken bouwvak. Moet hiervan wel een weekend werken.

En de rest maakt me niet zoveel uit.
    Afgelopen jaar zelfs 3x op vakantie geweest.
    Januari ook al een weekje weg geweest. En aanstaande voorjaarsvakantie ook alweer weg.
    Maar normaal gesproken gaan we niet zo vaak. ;)

8. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    In juni neem ik 2 weken vrij, dan gaan we op vakantie. In de zomervakantie wil ik eigenlijk nog vrij maar ik heb de helft dan al op dus ik neem elke week 2 dagen vrij.. ben ik toch nog even thuis

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik werk niet dus dat telt niet.

Mijn man heeft sowieso in de zomer vier weken bouwvak en werkt dan af en toe een dagje particulier.
    In de winter heeft hij minstens twee weken. En januari is ook altijd rustig ivm opstarten bouw.

Daarnaast gaat hij minstens drie keer per jaar een weekend weg en neemt dan de vrijdag of donderdag en vrijdag vrij.

Voor ik tbm was, was ik student. Dus had ik behoorlijk wat vrije tijd in de vakanties naast mn bijbaan. Ik naam bij mn bijbaan alleen in de zomer verder vrij.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Ik leef zo ongeveer voor mijn vakantie. Wij gaan dan ook minimaal 3 keer per jaar (waarvan de zomer vakantie 3 weken), daarnaast ga ik nog zo'n 4-6 keer per jaar een lang weekend weg.
    Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik vroeger op deze manier ben opgegroeid en dus verpest, zonder een tripje naar het buitenland in het vooruitzicht kan ik best chagrijnig worden. 😁

11. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Eigenlijk nooit. Ik neem mijn uren altijd op wanneer het rustig is op het werk. Wij moeten het verlof indienen en vervolgens wordt er bekeken of het mogelijk is voor die dag. In de rustige periodes is het ook wel eens lekker om ipv 18.00 om 12.00 naar huis te kunnen.

Dit jaar heb ik 1,5 week vakantie genomen in de laatste week van de zomervakantie. Dan kan ik nog een paar dagen met mn zoon doorbrengen en heb ik nog een paar dagen vrij als hij weer naar school is, dan heb ik overdag me-time.

12. Ik neem meestal 6 a 7 weken vrij.
    3 weken zomer, 1 week december, 1 week in mei, de voorjaarsvakantie en/of de herfstvakantie

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,519
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De voorjaarsvakantie neem ik altijd vrij en gaan we een weekje weg.
    De meivakantie pak ik 1 week en gaan we naar de camping van schoonouders.
    Zomervakantie drie weken waarvan twee weken met vakantie.
    De herfstvakantie neem ik doorgaans ook vrij maar gaan we niet weg.
    De kerstvakantie ook een weekje maar blijven wederom thuis.
    Verder pak ik tussendoor weleens een dagje wanneer de kinderen gewoon op school zijn.
    Ik probeer zoveel mogelijk thuis te zijn in de vakanties.
    Als de jongste straks wat ouder is kan ze naar de vakantieopvang en werk ik doorgaans gewoon door in de vakanties.

14. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik werk momenteel niet maar mijn man heeft de grote vakantie 3 weken, tussen kerst en oud en nieuw, en dan tussendoor vaak nog 1-2 weken en enkele dagen.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ongeveer 5 weken per jaar. Iedere schoolvakantie een week en de zomervakantie 2-3 weken. En daarnaast heb ik vaak nog over-uren waarbij ik mag kiezen of ik die voor dagjes vrij gebruik of uit laat betalen.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik neem 4 volle weken op. Drie in de zomer en in de meivakantie een week. We gaan dan meestal ook die 4 weken weg. Gaan ook zo'n 2 weekenden per jaar weg en tussendoor neem ik af en toe wat uurtjes vrij of een dag als het nodig is (schoolvakantie, ziekte van de kinderen). Zou best eens een dagje zomaar vrij willen hebben, maar zoveel dagen heb ik niet, kan nog wel bijkopen maar ja dat kost dus geld ;)

17. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,023
    3,257
    113
    Bij mij op het werk wordt er heel erg op aangestuurd dat je je verlof dagen ook (bijna) opmaakt. Juist om te voorkomen dat je overwerkt/uitgeput raakt.
    Ik neem meestal één weekje in het voorjaar, twee of drie weken in de zomer en dan nog één of twee weken in het najaar.

18. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik 'moet' 5 weken verspreid over het jaar aanvragen.

19. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik werk in het onderwijs, dus ben alle schoolvakanties vrij. :)

20. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ik moet mijn vakantieuren en overuren elk jaar opmaken. Dit komt neer meestal op ruim 8 weken vrijnemen. Ik neem meestal 3 weken in de zomer. 1 week met kerst. Een x de maandag en vrijdag voor een weekendje weg en wat losse dagen voor medische afspraken van onze dochter. Met de rest werk ik het laatste deel vh jaar minder dus ipv 28 uur de laatste 2 maanden vb 24 uur per week

Share This Page