Per ongeluk geopend fruitpotje van paar dagen oud gegeven.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissCK, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissCK

MissCK Niet meer actief

Even hulp gevraagd.

Vandaag heeft mijn moeder een half potje geopende fruithap
    van Olvarit aan mijn zoontje gegeven (9 maanden).

Ze dacht dat dit het potje was dat ze gisteren niet op had gemaakt.

Nou blijkt dat mijn man dit geopende potje gisteren nog had gegeven.

Nu is het dus zo dat het potje wat mijn moeder vanmorgen heeft
    gegeven al een aantal dagen in de koelkast staat.
    Wegens een aantal drukke dagen ben ik er niet aan toe gekomen
    om de koelkast bij te werken.

Ik denk zelf dat het potje haast van afgelopen vrijdag of zaterdag moet zijn. De kans is er nog dat hij van maandag is maar dat weet ik niet zeker.

Potje is vanmorgen om 10.00 gegeven, en tot op heden vertoont ons zoontje nog geen 'ziek' gedrag..

Moet ik me hier nog druk om blijven maken? Of zal het wel los lopen?

We hebben net even het potje geproefd (wat nog aan de randjes zat) en dat smaakte wel aardig zuur, anders dan anders zeg maar.. maar dat kunnen we ons nu natuurlijk ook inbeelden omdat we weten dat het potje een aantal dagen oud is.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Denk dat dat wel meevalt hoor..
    Zolang er geen pluisjes op zitten komt t wel
    Goed :)

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.195
    10.798
    113
    Ach joh, dat spul is zo platbewerkt daar groeit niks in tot je t openmaakt - en als er iets op groeit na openen is t iets dat van plantjes houdt, niet van dierlijke gastheren. Ik verwacht niet dat hij van een fruitpotje ziek wordt (hooguit een beetje dronken als t is gaan gisten hihi). Ik zou zeggen - maak je niet druk!

4. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Moeilijke vraag , ik zou er zelf ook wel mee zitten ja .
    De 24 uur bewaren kan natuurlijk ook zijn zodat ze meer verdienen ?
    Of zal het echt bederven ?

Ik bewaar ze maar 24 uur en er gaan heeel wat potjes de prullenbak in daardoor . Het zou bij mij ook zo perongeluk kunnen gebeuren dat ik een te lang staand potje geef .

Zou me er niet te druk om maken en als hij diarree krijgt even aan de bel trekkend .
    Je kan morgen cb even bellen die weten het vast wel .

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Komt wel goed joh. Als je iets eet dat bedorven is, krijg je ook vaak vrij snel buikpijn etc; het is nu al 8 uur geleden, ik zou denken dat je dan al wel iets gemerkt zou hebben (buikpijn, misschien spugen).

6. MissCK

MissCK Niet meer actief

Als ik van het ergste uitga is het geopende potje van afgelopen vrijdag. Das toch wel lang geleden..

Maar inderdaad, ik zie nog niks raars aan hem. Hij is gewoon 'zichzelf' .. Geen buikpijn, geen spugen..

Toch vind ik het een naar idee dat net nadat we geproefd hebben dat het zo zuur smaakte.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.242
    16.619
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zal vast wel meevallen.Als het echt bedorven was geweest dan had die nu allang last ervan gekregen in zo'n klein baby lijfje.
    Mocht die ziek worden dan even de dokter bellen maar ik verwacht het niet.

8. MissCK

MissCK Niet meer actief

Ik weet dus ook niet of er haartjes/schimmel op hebben gezeten.. Weet niet of mijn moeder daar naar heeft gekeken.

Hij is nog steeds gewoon zichzelf. Op gisteravond na, toen wou hij ineens niet slapen. Maar komt waarschijnlijk gewoon door de warmte, neem ik aan ;)

Deel Deze Pagina