Ik vind het zoo moeilijk: refluxbaby. Wie ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SportySteenbok, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Tinkerbell: Hopelijk kan de huisarts jullie goed helpen. Hier werkte de jhbpm ook averechts.
    Quinten krijgt zantac voor de reflux en nu sinds gisteren lactulose voor zn darmen.

@ Steenbok: Zou zeker op het idee van de lk ingaan! Hopelijk lukt het dan wel!
    En lastig dat ze ook KISS erbij heeft. Gelukkig kun je daar idd veel mee met fysiotherapie. Goed de oefeningen doen en hopelijk gaat het dan snel beter. Hier had Quinten ook aardig wat symptomen van KISS. De osteopaat heeft hem hierbij geholpen en ook wij moeten oefeningen met hem doen, dat gaat in ieder geval stukken beter!

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Babyschommel helpt trouwens ook, zitten ze ook ff rechtop, worden heerlijk gewiegd en dan heb je je handen ff vrij...

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    @ engeltje: thans, krijgt quinten lactulose vanwege het gebruik van de aantal? Werkt dat ook stoppend?

Ik vroeg mij ook af de een gebruikt mottilium de ander zantac en heb ook iets van nexxium...korrels voor bij zien komen, wat is het versshil?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zantac remt de maagzuurproductie, nexium remt de zuurtegraad, geloof ik. Beiden dus maagzuurremmers, alleen van een andere categorie.

Motilium is heel iets anders, dat is een middel dat de maaglediging versnelt: wat er in de maag komt, wordt dan sneller doorgevoerd naar de darmen, waardoor maaginhoud gewoon niet meer terug KAN stromen.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    De zantac zorgt bij Quinten idd wel voor verstopping. Het is een tijdje redelijk gegaan doordat we ook probiotica voor hem gebruiken, maar helaas werkt dit niet meer voldoende.

De schommel en draagzak zijn hier helaas geen succes als hij echt pijn heeft. Hij wil dan alleen maar over mn schouder terwijl ik met hem loop en anders met zn buik over mijn arm. Maar thnx voor je tip ;)

6. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hier blijkt de Zantac (of eigenlijk Ranitidine) anti-stoppend te werken. We zijn nu bijna een week gestopt en het gaat nog goed. Hij heeft meer oprispingen en één keer kwam er echt sterk ruikende zooi omhoog. Maar hij huilt niet als hij dit heeft, nog niet iig. Alleen heeft hij nu meer obstipatie, ik denk door de JBPM. Die wil ik langzaamaan gaan minderen. Ik heb ook nog lactulose staan, dus indien nodig kan ik dat nog gaan gebruiken.

Vandaag de fysio over de vloer gehad. Herkennen jullie ook de combi van reflux met een over het geheel gezien gespannen kindje? Aangezien wij het bij beiden herkennen. Ook allebei KISS trouwens, en allebei verholpen bij de manueel therapeut. We gaan volgende week nog een keer ter controle met L. om te kijken of het een half jaar na de behandeling nog steeds goed zit.

7. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik zie zeker verbetering. Vast voedsel houdt hij redelijk goed binnen. Ik heb gedurende de dag meer momenten dat hij niet huilt zodat ik de handen wat vrij heb. Hij slaapt sinds een week ook af en toe langer dan 45 minuten overdag. Alleen lijkt het huilen deels door de reflux te komen en deels door frustratie (hij lijkt meer te willen dan hij kan, is erg alert en snel verveeld). Maar dit herken ik van de oudste en daar werd het met 14 maanden aanzienlijk beter. Ik ben stiekem wat aan het minderen met JBPM, alleen met flessen overdag. Ik doe steeds een beetje minder. Boeren gaat ineens een stuk beter en het spugen valt me erg mee. Geloof me, het wordt echt beter. Ook al zie ik het zelfs soms ook niet meer zitten, weet ik wel dat het over gaat. Gelukkig heeft L. het niet zo extreem als de kindjes van een paar andere moeders binnen dit topic.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ik had toch een vraag over het doorslapen? Om 22.30 de laatste fles heeft geen zin, het scheelt een half uur. Nou dat vind ik zonde om haar dan om 22.30 uit een diepe slaap te halen. Vanmorgen was het 05.00 uur dus dat vond ik meevallen!! :)

9. raspberry

@Kwebbel: huh? ik snap niet meer wat je nou wilt weten precies?

Je vraagt in de ene post hoe het moet met de nachten en in een andere wanneer je weer naar 150 kunt...?

10. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hoi meiden

Heb even teruggelezen in dit topic. Jullie zijn stuk voor stuk ontzettend lieve moeders waar ik echt respect voor heb. Reflux word soms zwaar onderschat, maar man o man, wat is het zielig voor de kleintjes, en zorgelijk en zwaar voor de ouders. Hoe iedereen elkaar hier probeert te helpen, dmv tips en adviezen, alle bemoedigende woorden, ik vind het ontroerend. Mijn zoontje heeft vergeleken met jullie hele lichte reflux. Als ik lees hoe jullie dagen verlopen met babys die veel pijn hebben en huilen.. Een hele diepe buiging voor jullie.
    Mag ook wel eens gezegt worden.

Ik gebruik nu sinds 3 dagen jbpm in de fv.
    Wat ik merk is dat de onrust (benauwd, piepen, stoppen met ademen, grommen, overstrekken) na het drinken sneller hersteld. Voorheen duurde dat wel een uur. Maar ik kan het me ook indenken. Soms weet ik het ook even niet. Ik ga in ieder geval hier nog mee door.

11. kwebbel86

ik vroeg me af wanneer ik naar 150 zou kunnen en wanneer het verstandig zou zijn...

ik had idd gevraagd hoe het moest met de nachten, ik kreeg toen de vraag waarom ik niet zou proberen haar om 22.00 wakker te maken voor een fles maar ze ligt tegen die tijd zo diep te slapen dat ik het eigenlijk zonde vind.

12. raspberry

Ja, dat is altijd de afweging: wakker maken 's avonds en kijken of ze dan tot de ochtend doortrekken werkt soms wel en soms niet.
    Je kunt ook kijken of een droomvoeding werkt he? Gewoon slapend voeden voor je zelf op bed duikt.

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Fijn dat de onrust al wat sneller hersteld! Het is echt zo naar als je je kindje lekker hebt gevoed en hij dus eigenlijk tevreden zou moeten zijn, dat het dan dus echt niet zo is! Hopelijk is de jhbpm afdoende voor zijn reflux!

En wat je zegt dat reflux vaak echt flink onderschat wordt dat is waar! Ik moet ook wel zeggen dat nu ik zelf een kindje heb met verborgen reflux, dat ik pas echt weet wat dat inhoudt. Voorheen was een reflux kindje voor mij gewoon een kindje wat veel spuugde, nu weet ik toch echt wel beter! Het houdt je gewoon dag en nacht bezig en het is echt verschrikkelijk als je kindje door de reflux zo'n ontzettende pijn heeft. Ik ben absoluut niet blij dat Quinten reflux heeft, maar ik vind het wel een verrijking voor mijn werk (werk op een babygroep) dat ik nu precies weet wat het inhoudt en wat het kindje en de ouders allemaal moeten doorstaan.

Nou de verhoging van de zantac en de start met lactulose lijkt gelukkig zn vruchten af te gaan werpen! Hij zit alweer een stukje beter in zijn vel en eindelijk na 9 dagen heeft hij flink gepoept vandaag! En niet 1 luier....maar 2 en zelfs tot aan zijn nek toe! Kun je nagaan hoe verstopt hij heeft gezeten. Arm ventje! Hopelijk gaat hij nu vannacht ook weer doorslapen!

14. kwebbel86

ach wat zielig voor Quinten! Veel sterkte en hopelijk slaapt hij beter :)

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hey meiden

Hier ook een ventje met reflux. In de eerste instantie werd het een beetje weggewuift door cb omdat hij goed groeide. Al werd er wel gesproken over reflux. Ik zag gewoon dat hij pijn had, was erg onrustig, kwam steeds omhoog/slikte veel/veel de hik, veel huilen en slecht slapen. Toen ben ik via ha bij de ka terecht gekomen. Daar werd ik gelukkig wel serieus genomen. We kregen zantac 1.0 ml dat leek eventjes te helpen hij sliep meer en was veel rustiger. Na ander halve week stopte de werking leek... toch gewacht (stom achteraf) tot belafspraak, toen is medicatie verhoogd naar 1.5 ml, helaas had dat geen succes en toch meteen gebeld. Sinds afgelopen dinsdag hebben we losec (soort omeprazol) in jawel tablet vorm... gelukkig wel op te lossen maar toch! Durf nog niet te vroeg te juigen, maar hij lijkt weer wat rustiger te worden, slaapt ook weer wat beter dus een vooruitgang. Hij is nu wat verkouden, zielig dus!

Engeltje he jij ook hier ;)! Fijn dat de verhoging lijkt aante slaan bij je ventje!! Echt zielig dat hij zo verstopt gezeten, hopelijk heeft het hem goed opgelucht!!

Onderschat worden: ja idd, in omgeving word veel gezegt dat het wel meevalt, maar dat doet het niet. Zeker niet voor mijn kleine ventje, voor mij is het ook zwaar!! Tis mijn derde kindje en nu dus best een pittige tijd!!

virtuele knuffel voor alle mama's met reflux baby!!

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ kwebbel: thnx!

@ jadebo: leuk dat je hier ook mee komt kletsen! Ja heb je nu losec gehad voor hem? Fijn dat t daarmee wel wat beter lijkt te gaan, wilde het al vragen aan je!
    En idd nog maar niet te vroeg juichen, ben er ook nog voorzichtig mee. Mocht deze hoeveelheid voor Quinten nog niet goed genoeg werken dan mogen we het naar eigen inzicht nog met 0.4 verhogen. Gaat dat niet dan moeten we aan de bel trekken weer.
    Het nare blijft ook gewoon dat ze uit de medicatie kunnen groeien en dat t steeds verhoogd moet worden, logisch natuurlijk, maar het zal altijd aanmodderen blijven tot ze er uiteindelijk overheen gegroeid zijn.
    Hoop dat al onze ukkies er snel overheen groeien!

Quinten krijgt nu sinds deze week z'n eerste (proef)hapjes groente! Hij vind het in ieder geval lekker! Hopelijk werkt dit ook een beetje mee voor hem!

17. kwebbel86

Met reflux kan je dus al bijvoeding geven met 4 maanden? Ik weet niet precies wat de richtlijnen daarvoor zijn....

18. raspberry

Ik heb daar een tijd terug eens een topic over geopend en de ervaringen verschillen: bij sommige kids verergerde de reflux of kwamen er heftige darmkrampen bij, en bij andere kids werden de refluxproblemen juist veel rustiger...
    Ik ga hier dus komende week ook proberen met bijvoeding, als de verkoudheid waar ze nu last van heeft tenminste over is, zodat ik ook duidelijk kan zien of ze er wel of niet last van krijgt. En dan zien we wel...

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Idd wat rozemarijke zegt, de meningen erover zijn verschillend. Mijn cb gaf aan dat het wel eens kan helpen. Ik geef hem ook nog absoluut niet veel hoor! Ik bied nu 1 ijsblokje aan uit zown zakje. Heb t namelijk ingevroren liggen. Gister heeft hij denk ik wel 6 happen op en vandaag maar 2.
    En merk ik dat hij er last van krijgt, dan stop ik er gewoon nog even mee.

20. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje thnxx :)! En ja idd nu losec 10mg. Arme ventje heeft hierdoor wel veel krampjes en winderigheid. Net even flink huil uurtje gehad door de krampjes/winderigheid, hij ligt net in bed te slapen. Zielig hoor! Hoop echt dat onze ventjes er snel overheen groeien dit is hartverscheurend voor mama's!

Bijvoeden: ik sprak lactatiekundige en die zei dat niet bewezen is dat het eventueel zou helpen. Op cb heb ik er nog niks overgehoord en van ka ook nog niet. Op internet lees je ook verschillende dingen, bijv. dat ze combineren met borstvoeding en AR kunstvoeding... veel tegenstrijdige dingen

Engeltje: mag ik vragen hoe je de hapjes gemaakt hebt (gekookt/gestoomd oid) welke soorten?

Deel Deze Pagina