Ik vind het zoo moeilijk: refluxbaby. Wie ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SportySteenbok, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niks moet he? Ik zou hem beslist niet wakker gaan maken voor een fles in ieder geval, maar als hij eenmaal slaapt, lekker laten liggen en dan meldt hij zichzelf wel weer. Als ze moe zijn, heeft dat ook een enorm negatief effect op de reflux, en dus lekker even laten slapen tot ie zelf wakker wordt!
    En als ie niet wakker is: pas een fles geven als hij dat zelf aangeeft. Niet op de klok kijken.

Welke fles en speen heb je? Zorg dat je er eentje hebt waarbij zo weinig mogelijk lucht bij komt! Wij hebben hier difrax, die bevalt erg goed, mede dankzij de smalle speen. Maar Dr Brown schijnt helemaal heel goed te zijn in het voorkomen dat er allerlei lucht mee naar binnen komt, dus misschien ook een idee?

2. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Laat hem idd ook slapen...
    Hij is zojuist na 2.5u krijsen in slaap gevallen...
    Hopen dat hij ff flink slaapt...
    Maar meestal schrikt hij wakker omdat hij verslikt en dan is hij weer ontroostbaar...
    Tijdens die troostsessie schakelt hij ineens om naar hongersignalen...
    Daarbij, de momenten dat hij normaal wakker word is hij zo vrolijk en lachen en babbelen... ik gun hem soms die momenten ook... en mijzelf ook...
    Dat laad me weer op voor een dag... :)

En ik heb Dr. Brown flessen, bevallen top!

3. raspberry

Ligt hij al op z'n buik? Dat heeft hier echt zooooo enorm gescheeld!

O, en dat schakelen van huilen is herkenbaar, dat halverwege het huilen ineens is omdat ze dan wel honger heeft...

4. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Draag veel in draagdoek of hij ligt tegen mij aan op zijn buik of half zittend...
    In nacht was op zijn rug maar nu weet ik het niet meer...
    Buik of rug... pfff misschien idd zo'n aeromat halen...

Maar hij vind ingebakert slapen vele malen prettiger dan losse handjes...
    Word beetje klooien en proberen vandaag!

Hij slaapt nog... gun het hem van harte...

5. raspberry

Dat gemaai is over als ze op hun buik liggen hoor! Dan worden de armpjes tegen gehouden door het matras he? ;)
    Caitlyn heb ik ook even ingebakerd gehad, maar toen de reflux verergerde, lukte dat gewoon niet meer: hoe schuin haar bed ook staat, liggend op de rug krijgt ze dan uiteindelijk toch altijd last van de voeidng, hik, verslikken, en dan dus weer wakker worden :(
    Op haar buik slaapt ze rustig een paar uur!
    Ze moest er in eerste instantie wel even aan wennen, dus dan sliep ze eerst steeds maar max 3 kwartier, (maar dat was al een enorme verbetering ten opzichte van de max 5 minuten die ze op haar rug kon slapen). Op mijn buik en in de draagdoek sliep ze toen al wel langer achter elkaar, maar dat is hartstikke slopend voor jezelf, dus het was heerlijk toen ze op haar buik in bed gewoon 1,5-3 uur ging slapen! :)

6. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ok! Ga het proberen vandaag!

Nu weer fles... hij werd weer bruut wakker...

Die jbpm is moeilijk te mengen... blijven lang klonten in zitten...

Doe al van te voren mixen met normale voeding.
    Maar nog steeds klontjes in fles...

7. miyamora

miyamora Actief lid

16 jan 2013
    145
    0
    0
    culemborg
    Probeer de dr brown fles daar kun je gwn goed en lang mee schudde haalt de luht er tog uit.. Soms blijve er klonte bovenin zitte bij de ventiel.. Maar sinds kort hebbe wij een waterfilterkan aangeschaft.. Van britta.. Ht water word zo helder na paar keer schudde zijn de klonte weg..

8. raspberry

Wij hebben hier nutramigen: die klontert van zichzelf al enorm, en dan nog JBPM erdoor... een ramp dus :(
    Ik roer de voeding door met een gebaksvorkje, net zo lang tot ik geen klontjes meer aan het vorkje heb zitten. Dan gaat het wel redelijk... ;)

9. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik ga vandaag ook een dr brown fles halen.
    Zijn er verschillende types? En welke speen?
    Ik geef nutrilon standaard 1 met 1 schep nutritron erdoor.

10. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ja en dat roeren gaat zo langzaam en dat terwijl Kiann door merg en been schreeuwt...
    Schudden met Dr. Brown resulteert in klonten bovenin...
    Is ook niet alles...

Blegggg... arme Kiann...

11. miyamora

miyamora Actief lid

16 jan 2013
    145
    0
    0
    culemborg
    Je hebt een kleine fles tot 120ml en een grote fles tot 250ml.. Wij gebruiken gewoo de standaart speen.. Eerst dronk mn dochter uit difrax flesjes daar spoot ht gwn langs der mondje eruit zo gulzig drinkt ze.. Maar mt de dr brown fles gaat het drinken langzamer gelukkig ook mede door de nutriton

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik heb ook dr. Browns. Hoe bereid je de voeding want ik heb er helemaal geen last van. Ik doe water uit de thermosfles, vermeng dit met een beetje koud kraanwater. Daarna doe ik 6 scheppen poeder (Nutrilon nr. 1) in een poedertoren en daar 2 kleine schepjes Nutriton bij. Dan even goed schudden dat de poeder goed vermengd is met de Nitritonpoeder. Daarna erbij doen in de fles water. Gaat echt heel goed ik heb nevernooit geen klonten. Ja alleen als ik de poeder in de toren niet goed vermengd heb..

Ik heb trouwens een dr. Browns standaardhals fles en gebruik daarbij speen nr. 2.

13. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik mix ook in de poedertoren. Daarna in een goed warme fles eerst licht schudden zodat er geen poeder meer boven op drijft en het niet in de speen gaat kleven. Daarna gewoon flink schudden en we hebben nooit klontjes. Tussen het drinken door schud ik de fles ook nog 1 à2 keer omdat de JBPM naar beneden zakt. Ik gebruik de difraxfles.

14. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    ML heeft beetje geirriteerd gebelt met HA voor medicijnen...
    Hij blijft maar krijsen en krijsen en krijsen...
    Het arme schaap... :(
    Dit is voor niemand haalbaar...
    Hii ligt gewoon naakt in zijn pamper en nog zweten...

Dus hopen dat dit iets verlicht!!!

15. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik hoop dat het inderdaad helpt. Als jullie zantac of ranitidine krijgen kan het een paar dagen duren voordat je resultaat ziet. Succes!

16. Maibo

Maibo Lid

12 dec 2011
    38
    0
    0
    Onze kleine meid heeft ook verborgen reflux. Bij ons hielp jhbpm, 3 schepjes in een fles van 150cc (maximaal), en medicijnen al een hele hoop.
    verder alles omhoog, bedje, aankleedkussen.. En na de fles even in de wipstoel.
    In het begin (eerste 2 mnd) sliep ze alleen op de arm of in de draagzak.. gelukkig gaat alles over, nu is ze 4 mnd en vanaf deze week kan ze 1 schepje jhbpm goed verdragen. En slaapt ze als een roos!

17. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    We hebben Losec Mups gekregen.
    De apotheker zei zelfs nog dat TOP spul is en super werkt...

Nu dus afwachten...

18. miyamora

miyamora Actief lid

16 jan 2013
    145
    0
    0
    culemborg
    ben ook benieuwd of het werkt.. zijn het ook korrels?

19. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
  20. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

#300 kwebbel86, 29 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2013
    Ik heb een aeromat matras bij Baby-dump besteld. Bij een bestelling boven een bepaald bedrag hoef je geen verzendkosten te betalen! Of komt mijn tip te laat?

Heb ik nu een kleine week zantac, ben ik voorzichtig de 150/5 weer gaan geven, maar nee hoor! Ondanks dat ze het qua gewicht makkelijk aankan is het (weer) vooral veel huilen. Ze ruikt niet zuur uit haar mondje maar de vorige keer raakte ze ook zo snel overstuur. Zal 150/5 en dat 5x toch teveel zijn? Ik vroeg advies aan het CB aan de verpleegkundige maar ze gaf er nauwelijks reactie op :( ik mag gewoon 150/5 geven en aankijken. Nu ga ik de ochtend- en avondfles niet aanpassen maar 3 kleinere flessen er tussendoor geven. Ondanks de zantac is het maagje dus nog niet zo rustig als dat ik gehoopt had!

Nu wil ik geven:
    05.30 150/5
    09.00/09.30 120/4
    12.00/12.30 120/4
    15.00/15.30 120/4
    19.00/19.30 150/5

Tijden zijn n beetje schommelend. Ligt er aan wanneer ze wakker wordt want 2x p/d doet ze een diep slaapje en wil ik haar dan ook nog wel ns een half uurtje langer laten tukken. Ze zal het dan wel nodig hebben! Ze is nu 4,7 kg. Doe ik er verstandig aan?

Deel Deze Pagina